۱۳۹۸ آذر ۱۶, شنبه

چندین دفتر ازدواج به خاطر «عقد آریایی» در ایران پلمپ شدند


مردم ایران در سال‌های اخیر به انجام مراسم رسمی ازدواج تحت عنوان «عقد آریایی» گرایش پیدا کرده‌اند اما جمهوری اسلامی برگزاری چنین مراسم‌هایی را غیرقانونی دانسته و رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق از پملپ موسساتی خبر داده که اقدام به انجام این مراسم کرده‌اند.
علی مظفری روز چهارشنبه ۸ آبان ماه به باشگاه خبرنگاران جوان با اعلام این خبر گفت که «در حال حاضر پرونده ۲۱ نفر از افراد شاغل در این موسسات به اتهام جعل عنوان در دادسرای سعادت آباد در حال رسیدگی است.»
پیش از این نیز معاون قوه قضائیه ایران تهدید کرده بود که «بایستی با بازرسی‌های محسوس و غیر محسوس نسبت به شناسایی این دفاتر اقدام و با مرتکبان این تخلفات برخورد سریع و قاطع به عمل آید.»

جمهوری اسلامی جاری شدن عقد با زبان فارسی تحت عنوان «ازدواج آریایی» را غیرقانونی اعلام کرده است.
حکومت ایران در حالی که هزینه های بسیار سنگینی را برای گرایش مردم به رسوم و مراسم مذهبی- اسلامی در نظر می گیرد اما مخالف گرایش مردم به هر گونه نماد از ایران باستان است.
هفتم آبان از جمله این یادبودهای ایرانی است که به عنوان روز ورود کورش به بابل شناخته می‌شود، به طور غیررسمی روز کورش نام گرفته است، هرچند این مناسبت در هیچ تقویمی ثبت نشده است.
مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در پیامی در توئیتر با اعلام این که بنیانگذاران آمریکا تحت تاثیر کوروش کبیر بودند، در مورد ممانعت رژیم ایران از برگزاری گرامیداشت روز کوروش گفت که ایالات متحده در کنار مردم ایران می‌ایستد.