۱۳۹۹ تیر ۱۰, سه‌شنبه

آتش 500 هکتار از مراتع پاوه را به کام خود فرو برد

فرماندار پاوه گفت: در آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع لانوان این شهرستان، متاسفانه بیش از 500 هکتار از مراتع دچار حریق شدند و بسیاری از درختان جنگلی واقع در این مراتع نیز در این آتش‌سوزی از بین رفت.آتش 500 هکتار از مراتع پاوه را به کام خود فرو برد
پرویز ایده ‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص آتش‌سوزی روز گذشته جنگل‌ها و مراتع لانوان (منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل)، اظهار داشت: با همکاری و همراهی بی‌دریغ نیروهای گردان 114 ظفر از تیپ انصارالرسول (ص) جوانرود، کارکنان حفاظت محیط زیست کرمانشاه، پاوه و باینگان، منابع طبیعی پاوه وباینگان، هلال احمر شهرستان پاوه، تعدادی از اعضای انجمن مردم نهاد ژیوای پاوه و نیروهای مردمی پس از 72 ساعت فعالیت شبانه‌روزی و در گرمای بیش از 40 درجه منطقه، آتش‌سوزی در مراتع مشجر لانوان مهار شد.

۱۳۹۹ تیر ۹, دوشنبه

آخرین وضعیت زینب جلالیان – انتقال به مکان نامعلوم

، ۷تیر۹۹، زندانی سیاسی زینب جلالیان محبوس در زندان قرچک ورامین، در حالیکه از روز شنبه ۳۱خرداد با درخواست انتقال به زندان اوین و یا برگشت به زندان خوی دراعتصاب غذا بسرمی برد روز پنجشنبه ۵تیرماه از زندان قرچک ورامین به مکان نامعلومی منتقل شده است.
بنابرگزارشات رسیده انتقال او همراه با مخالفت سایر زندانیان و همچنین ضرب و شتم آنان صورت گرفته است.
پس از انتقال زینب جلالیان در روز ۵ تیر از زندان قرچک به مکانی نامعلوم، خانواده او در بی خبری نسبت به آخرین وضعیت فرزندشان بسر می‌برند و اطلاعی از او ندارند.
زندانی سیاسی زینب جلالیان قدیمی ترین زندانی سیاسی زن در ایران محکوم به حبس ابد است. این زندانی سیاسی در سال ۸۶ بازداشت و به اعدام محکوم شد. متعاقبا حکم او در دیوان عالی با یک درجه تخفیف به حبس ابد تقلیل یافت.
زینب جلالیان در روز ۳ تیرماه۹۹ در نامه ای سرگشاده که از زندان قرچک ورامین منتشر شد، نسبت به برخوردهای ضدانسانی مسئولان زندان قرچک اعتراض کرده بود.

۱۳۹۹ تیر ۸, یکشنبه

یک نوکیش مسیحی در گفتگو با صدای آمریکا: جمهوری اسلامی با صدور حکم تبعید به دنبال آزار مضاعف است

ابراهیم فیروزی، نوکیش مسیحی که دوران تبعید خود را در شهر راسک از توابع شهرستان سرباز استان سیستان و بلوچستان سپری می‌کند، معتقد است هدف مقامات جمهوری اسلامی ایران از صدور احکام تبعید که جزو مجازات‌های تکمیلی محسوب می‌شود تنها آزار شهروندانی است که این حکم برای آنها صادر می‌شود،‌ آزاری که از دید مقامات، قانونی جلوه داده می‌شود.

Ebrahim Firozi, Iran, christian
ابراهیم فیروزی، نوکیش مسیحی در ایران، روز پنجشنبه ۵ تیر در گفتگو با صدای آمریکا در رابطه با وضعیت شهر راسک از توابع شهرستان سرباز، شهری که در آن دوران تبعید خود را سپری می‌کند گفت، در شهر راسک هیچ‌گونه امکانات پزشکی وجود ندارد و آن شهر از داشتن بیمارستان و حتی بهداری محروم است.‌ او که نبود امکانات پزشکی را یکی از مشکلات خود در دوران تبعید عنوان می‌کند می‌گوید اگر روزی بیمار شود این شهر حتی جایی برای مداوای او ندارد و تنها یک داروخانه در شهر راسک وجود دارد که داروهای آنجا نیز تکمیل نیست.
این نوکیش مسیحی، شرایط زندگی در تبعید را این گونه توصیف می‌کند که فرد تبعیدی اجازه خروج از محدوده شهر را ندرد، هر ۲۴ ساعت یکبار باید خود را برای حضور و غیاب به کلانتری معرفی کند، و برگه‌‌ای به نام برگه حضور را امضا کند.
ابراهیم فیروزی در گفتگوی خود با صدای آمریکا تعداد شهروندان تبعیدی در شهر راسک را دست‌کم ۵ نفر اعلام کرد و گفت که شهر راسک یک شهر تبعیدگاهی محسوب می‌شود و اتهامات افرادی که همراه با او در این شهر تبعید هستند مربوط به جرائم مدنی بوده و هیچ یک از آنها اتهامات عقیدتی و سیاسی ندارند.
این نوکیش مسیحی می‌گوید تا به امروز سه بار به زندان محکوم شده است. او اولین بار سال ۱۳۸۹ توسط دادگاه انقلاب شهرستان رباط کریم به اتهام «تبلیغ مسیحیت» به ۱۰ ماه زندان محکوم شد. آقای فیروزی پس از آن در مرداد ماه سال ۱۳۹۲ بار دیگر توسط دادگاه انقلاب شهرستان رباط کریم به اتهام «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی»، «راه اندازی و هدایت تشکل انحرافی بشارتی مسیحیت»، و «راه اندازی سایت مسیحی» به یکسال زندان و دو سال تبعید محکوم شد. او در نهایت در فروردین ۱۳۹۴ در حالی که دوران محکومیت خود را در زندان رجایی‌شهر سپری می‌کرد، در پرونده جداگانه‌ای توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به اتهام «تشکیل گروه به قصد بر هم زدن امنیت کشور» به پنج سال زندان دیگر محکوم شد و آن حکم در تاریخ ۲۵ دی ماه سال ۱۳۹۵ توسط دادگاه تجدیدنظر تایید شد.
ابراهیم فیروزی در تاریخ ۴ آبان ماه سال ۹۸ پس از سپری کردن دوران محکومیت خود از زندان رجایی‌شهر کرج آزاد و روز سه‌شنبه ۲۱ آبان برای اجرای حکم دو سال تبعید خود راهی شهرستان سرباز واقع در استان سیستان و بلوچستان شد و خود را به دادسرای عمومی و انقلاب راسک معرفی کرد.
آقای فیروزی به صدای آمریکا گفت، با آن که پیش از این حکم دو سال تبعید برای او توسط دادگاه انقلاب شهرستان رباط کریم صادر شده بود، اما مقامات وی را به ۸ ماه تبعید دیگر نیز محکوم کردند. این نوکیش مسیحی همچنین گفت، با آن که او دوران تبعید را دو هفته پس از آزادی با راهی شدن به شهرستان سرباز واقع در استان سیستان و بلوچستان و معرفی به دادسرای عمومی و انقلاب راسک آغاز کرده بود اما مقامات قضایی تاریخ آغاز تبعید او را فرودین ماه سال جاری عنوان کرده‌اند.
پیشتر برخی از رسانه‌های حقوق بشری اعلام کرده بودند که فروردین ماه سال ۱۳۹۹ حکم ۲ سال تبعید ابراهیم فیروزی در پرونده تازه‌ای به دلیل غیبت یک روزه برای سپری کردن دوران تبعید، توسط دادگاه انقلاب رباط کریم به دو سال و ۸ ماه افزایش پیدا کرده است؛‌ همچنین مسئولان قضایی شهرستان رباط کریم و دادستانی شهرستان سرباز اعلام کرده‌ بودند که دلیل تغییر تاریخ آغاز تبعید از آبان ماه ۹۸ به فروردین ماه ۹۹، بررسی پرونده غیبت این نوکیش مسیحی بوده است. این در حالی است که آقای فیروزی در طول این مدت از شهرستان سرباز خارج نشده بود.

۱۳۹۹ تیر ۷, شنبه

مرگ یک کولبر بر اثر تیراندازی نیروهای نظامی در مناطق مرزی چالدران

روز پنجشنبه ۵ تیر در پی شلیک مستقیم نیروهای نظامی در مناطق مرزی شهرستان چالدران در استان آذربایجان غربی، یک کولبر جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز پنجشنبه ۵ تیر ۱۳۹۹، یک کولبر توسط نیروهای سپاه پاسداران در ارتفاعات مرزی شهرستان چالدران، هدف شلیک مستقیم قرار گرفته و جان خود را از دست داد.

در این گزارش هویت این کولبر “علی بروکی میلان” فرزند عادل اهل روستای ناور از توابع چالدران عنوان شده است.

گفته می‌شود وی پس از بازداشت، از فاصله‌ی یک متری هدف شلیک مستقیم قرار گرفته است.

۱۳۹۹ تیر ۶, جمعه

قتل عام ۳ بچه یتیم و مادرشان اشک همه را درآورد ، در سیستان و بلوچستان رخ داد

حوادث رکنا: دایی کینه‌جو اجساد خواهر و خواهرزاده‌هایش را در چاه 20 متری رها کرد و جنایت خانوادگی هولناکی را در مهرستان رقم زد.

به گزارش رکنا، خبر که رسید، بلافاصله راهی محل حادثه شدند. مرگ مشکوک چهار عضو یک خانواده روستایی آن‌قدر تکان‌دهنده بود که فرماندار را همراه با تیم جنایی آگاهی راهی صحنه جرم کرد. مهرستان آرام‌ترین شهر استان سیستان‌وبلوچستان است. شهری بدون حاشیه و جنجال تا جایی که فرماندار آنجا می‌گوید برای نخستین بار است که در طول مدت خدمتش چنین حادثه هولناکی رخ داده است. قتل زنی چهل‌وپنج ساله همراه پسر شانزده ساله و دو دختر یازده و سیزده ساله آن هم توسط دایی مثل بمب در این شهرستان و مناطق اطراف صدا کرد و حالا همه مردم مهرستان از این حادثه دلخراش شوکه شده‌اند.

تقریبا همه مهرستانی‌ها درباره این جنایت صحبت‌می‌کنند، از اجسادی که داخل چاه رها شدند تا علت و انگیزه این جنایت که گفته می‌شود اختلاف مالی ١٠‌میلیون تومان بوده است.
قتل‌عام «شه بی‌بی» و بچه‌هایش برای ١٠ میلیون

پلیس وقتی وارد خانه شد، با راهنمایی اقوام این خانواده به محل اختفای اجساد رفت. ابراهیم، آتنا و فاطمه همراه «شه بی‌بی» کنار هم آرمیده بودند. شب بود و به زحمت و با کمک چراغ قوه انتهای این چاه ٢٠ متری دیده می‌شد، بالاخره آتش‌نشانی اجساد را از چاه بیرون کشید. محمد دهواری می‌گوید ظاهر اجساد نشان می‌داد حدود ١٢ ساعت بیشتر از مرگ آنها نمی‌گذشت.
با این حال مشخص‌شدن علت و زمان دقیق مرگ نیاز به بررسی‌های بیشتری داشت. با دستور قضائی هر چهار جسد به پزشکی‌قانونی منتقل شدند. با توجه به حساسیت موضوع تیم جنایی تحقیقاتش را از همان محل حادثه و اقوام این خانواده آغاز کرد. برادر بزرگ‌تر خانواده، مردی میانسال که خودش موضوع را به پلیس اطلاع داده بود، به‌عنوان نخستین مظنون از سوی پلیس مورد بازجویی قرار گرفت.
او در اظهاراتش به مأموران گفت: «برای دیدن خواهرم به خانه او آمدم، اما آنها خانه نبودند و همین باعث نگرانی من شد. بالاخره پس از چند ساعت جست‌وجو با کمک اقوام و همسایه‌ها، برادر کوچک‌ترم پیکر خواهرم را درون چاه پیدا کرد و بعد هم بلافاصله با پلیس تماس گرفتیم.» در صحبت‌های برادر بزرگ‌تر چیز خاصی نبود که پلیس را مشکوک کند، اما در مقابل برادر کوچک‌تر همان کسی که ظاهرا جسد خواهر و خواهرزاده‌هایش را پیدا کرده بود، از همان برخورد اول با مأموران نگرانی و اضطراب خاصی داشت. فرماندار مهرستان به «شهروند» می‌گوید: «وقتی تیم بازجویی سراغ برادر کوچک‌تر رفت، نوع صحبت‌کردنش و تناقضات زیادی که در کلامش بود، شک مأموران را بیشتر کرد و همین مسأله باعث شد با هماهنگی مقام قضائی او به صورت موقت بازداشت شود.»
این مرد بیست‌وهشت ساله وقتی پایش به مقر پلیس آگاهی رسید، خیلی زود به جرمش اعتراف کرد. او به مأموران گفت که خواهرش و فرزندانش را ابتدا با قرص برنج مسموم کرده و سپس وقتی از مرگ آنان مطمئن شده، اجساد را داخل چاه انداخته است تا با صحنه‌سازی بتواند مأموران را در بررسی این پرونده از واقعیت ماجرا منحرف‌کند.

۱۳۹۹ تیر ۵, پنجشنبه

معصومه اکبری توسط دادگاه تجدید نظر به ۶ سال زندان محکوم شد

حکم شش سال زندان معصومه اکبری، فعال مدنی توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران به ریاست قاضی زرگر عینا تایید شد.
به گزارش امتداد، حکم شش سال زندان معصومه اکبری، فعال مدنی، توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران عینا تایید شد. بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس در خصوص ایشان قابل اجرا خواهد بود.
بر اساس این گزارش این فعال مدنی، توسط شعبهٔ ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی، به ریاست قاضی مقیسه، به «اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی» (از طریق شرکت در تجمع هشتم مارس و شرکت در تحصن مقابل کانون وکلا در همراهی با خانم نسرین ستوده) به شش سال زندان محکوم شد.

۱۳۹۹ تیر ۴, چهارشنبه

امین ذوالفقاری، شهروند بهایی با تودیع قرار وثیقه آزاد شد

امین ذوالفقاری، شهروند بهایی ساکن یزد امروز سه‌شنبه ۳ تیرماه با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان یزد آزاد شد. آقای ذوالفقاری روز پنج‌شنبه ۱ خردادماه توسط ماموران اداره اطلاعات یزد بازداشت و به زندان این شهر منتقل شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز سه‌شنبه ۳ تیرماه ۱۳۹۹، امین ذوالفقاری، شهروند بهایی ساکن یزد امروز سه‌شنبه ۳ تیرماه با تودیع قرار وثیقه از زندان یزد آزاد شد.
آقای ذوالفقاری روز پنج‌شنبه ۱ خردادماه توسط ماموران اداره اطلاعات یزد بازداشت و به زندان این شهر منتقل شد.
پیشتر یک منبع نزدیک به خانواده این شهروند درخصوص علت بازداشت وی به هرانا گفت: “امین ذوالفقاری به تبلیغ دیانت بهایی متهم و به همین دلیل بازداشت شده است”

۱۳۹۹ تیر ۳, سه‌شنبه

حکم اعدام سه معترض آبان تائید شد

حکم اعدام امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی سه نفر از شرکت کنندگان در اعتراض‌های آبان سال ۱۳۹۸ از سوی دیوان عالی کشور تائید شد.
این افراد پیش‌تر از سوی دادگاه انقلاب تهران به حبس، شلاق و اعدام محکوم شده بودند.
یکی از وکلای پرونده این افراد که نخواست نامش فاش شود، گفت که تیم سه نفره وکلای پرونده علیرغم روندی که پرونده تاکنون طی کرده، امید دارند بتوانند این حکم را تغییر بدهند.

۱۳۹۹ تیر ۲, دوشنبه

عاملان ایجاد حریق در اراضی ملی خلخال شناسایی شدند

رییس اداره حفاظت محیط زیست خلخال از شناسایی و معرفی عاملان ایجاد حریق در اراضی ملی و حفاظت شده این شهرستان به مراجع قضایی خبر داد.عاملان ایجاد حریق در اراضی ملی خلخال شناسایی شدند
مهدی کسایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تلاش وپیگیری محیط‌بانان منطقه و همچنین همکاری مردم افرادی که در ایجاد آتش‌سوزی عمدی در اراضی ملی و حفاظت شده آق‌داغ مقصر بودند، شناسایی و به مقامات حوزه قضایی بخش خورش‌رستم این شهرستان معرفی شدند.
وی اظهارداشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست خلخال و جمعی از اهالی منطقه سفیدآب واقع در بخش خورش‌رستم خلخال آتش‌سوزی ۱۰ هکتاری اراضی ملی منطقه حفاظت شده آق‌داغ را مهار و از سرایت شعله‌های آتش به مناطق اطراف جلوگیری کردند.

۱۳۹۹ تیر ۱, یکشنبه

اعظم جنگروی، دختر خیابان انقلاب: قاضی منصوری زندگی مرا ویران کرد

رادیو فردا: غلامرضا منصوری، قاضی متواری متهم به فساد مالی که روز جمعه، ۳۰ خرداد، جسدش در هتلی در بخارست پیدا شد، نزد برخی روزنامه‌نگاران و فعالان مدنی هم به‌دلیل نقشی که در بازداشت و آزار و شکنجه‌ آن‌ها داشت، چهره‌ای آشنا بود.اعظم جنگروی و دخترش، پس از خروج از ایران
اعظم جنگروی، یکی از دختران معروف به «دختران انقلاب» است که در طی سال ۹۶ در اعتراض به حجاب اجباری، در محدوده تقاطع وصال در خیابان انقلاب روی سکو رفتند و روسری برداشتند.
آن‌چه می‌خوانید، روایت خانم جنگروی از مواجهه او با قاضی منصوری در دادگاه است که برای انتشار در اختیار رادیو فردا گذاشته است.
اعظم جنگروی: همه رسانه‌ها نوشته‌اند که قاضی غلامرضا منصوری روز جمعه ۳۰ خرداد در رومانی مرده است ولی او برای من،‌ یکی از دختران خیابان انقلاب و یکی از بی‌شمار کسانی که قربانی خشم و شکنجه‌اش بودند،‌ همیشه زنده است.

۱۳۹۹ خرداد ۳۱, شنبه

حکم ۱۰ سال حبس فاروق ایزدی نیا، محقق و مترجم بهایی عیناً تأیید شد

«فاروق ایزدی نیا»، محقق و مترجم بهایی، در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز پنجشنبه ۲۹خرداد ماه ۱۳۹۹، حکم ۱۰ سال حبس تعزیری «فاروق ایزدی نیا»، محقق و مترجم‌ بهایی ساکن تهران، که در تاریخ ۱۸ مرداد ماه ۱۳۹۸، با اتهام «اقدام علیه امنیت کشور از طریق اداره تشکیلات بهایی» توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران صادر شده بود، در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست «احمد زرگر» عیناً تأیید شد.
شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، روز سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، با صدور دادنامه ای اتهام «فاروق ایزدی نیا» را با توجه به تدریس وی در موسسه علمی BHE که از دانشگاههای مجازی بهائیان می باشد، «اقدام علیه امنیت ملی از طریق هدایت تشکیلات بهائی» اعلام و وی را به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم کرد.
دادگاه این شهروند بهایی که روز ۲۴ بهمن‌ماه ۱۳۹۵ بازداشت و هشتم اسفندماه همان سال با سپردن وثیقه به صورت موقت آزاد شده‌بود، در اسفندماه سال گذشته برگزار شده‌بود.
دادگاه فاروق ایزدی‌نیا شهروند بهایی ساکن تهران برگزار شد

۱۳۹۹ خرداد ۳۰, جمعه

عفو بین‌الملل خواستار توقف فوری برنامه اعدام فرد متهم به تجاوز در ایران شد

پنجشنبه ۲۹ خرداد، عفو بین الملل امروز در بیانیه ای خواستار توقف حکم اعدام فرهاد صالحی ۲۹ ساله، در زندان مرکزی کرج شده است که پیشتر اعلام شده بود قرار است روز شنبه ۳۱ خرداد به اتهام «لواط» در زندان مرکزی کرج اعدام شود.
بر اساس اسناد دادگاه که به دست عفو بین الملل رسیده است، فرهاد صالحی جبه دار به اتهام «لواط» به اعدام محکوم شده است.
دایانا الطحاوی معاون مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقا عفو بین الملل گفت: “ایران همچنان سالانه چند صد نفر را اعدام می کند، که این کشور را از نظر شمار اعدامی ها در جایگاه شرم آور دوم در جهان قرار داده است.”
او نوشت: “ما از مقام های ایرانی می خواهیم این اعدام را متوقف کنند. جزییات این پرونده تکان دهنده است اما دایانا الطحاوی معاون مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقا عفو بین الملل گفت: “ایران همچنان سالانه چند صد نفر را اعدام می کند، که این کشور را از نظر شمار اعدامی ها در جایگاه شرم آور دوم در جهان قرار داده است.”
براساس این گزارش خانواده فرهاد صالحی جبه‌دار روز سه شنبه، ۲۷خرداد، برای آخرین دیدار به زندان احضار شد و آنها اکنون نگرانند حکم اعدام حتی زودتر از موعد مقرر اجرا شود.
براساس قوانین بین المللی کشورهایی که هنوز مجازات اعدام دارند باید استفاده از آن را به جدی ترین جرایم شامل قتل عمد محدود کنند.

۱۳۹۹ خرداد ۲۹, پنجشنبه

ایلام؛ بازداشت تعدادی از شهروندان به دلیل عضویت در یک فرقه

روابط عمومی سپاه، از بازداشت تعدادی از شهروندان در استان ایلام به دلیل عضویت در یک فرقه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مهر،  روابط عمومی سپاه پاسداران از بازداشت تعدادی از شهروندان در استان ایلام خبر داد.
اطلاعات سپاه این افراد را «اعضای فرقه ضاله» عنوان کرده و مدعی شده است: «این افراد مبادرت به تبلیغات در فضای حقیقی و مجازی و برپایی تجمعات در یکی از شهرستان های استان می کردند».

۱۳۹۹ خرداد ۲۸, چهارشنبه

بهنام محجوبی، درویش گنابادی جهت تحمل حبس احضار شد

بهنام محجوبی، درویش گنابادی طی احضاریه ای جهت اجرای حکم ۲ سال حبس تعزیری به شعبه ۱ واحد اجرای احکام دادسرای اوین احضار شد. آقای محجوبی پیشتر توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به تحمل ۲ سال حبس تعزیری و دو سال ممنوعیت از عضویت در احزاب، گروه ها و دسته جات سیاسی یا اجتماعی محکوم شده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بهنام محجوبی، درویش گنابادی بازداشت شده در جریان حوادث گلستان هفتم طی احضاریه ای جهت اجرای حکم ۲ سال حبس تعزیری به شعبه ۱ اجرای احکام دادسرای اوین احضار شد.
براساس این ابلاغیه که در تاریخ ۲۶ خرداد ۹۹ صادر و در تاریخ ۲۷ خرداد ۹۹ به صورت الکترونیک به وی ابلاغ شده است، به آقای محجوبی گفته شده ظرف ۵ روز از زمان ابلاغ خود را به شعبه ۱ اجرای احکام دادسرای اوین معرفی کند.
احضار آقای مجبوبی جهت اجرای حکم در حالی است که این درویش گنابادی تحت نظر روانپزشک قرار دارد و پزشکی قانونی تشخیص به عدم تحمل کیفر برای وی داده است.

۱۳۹۹ خرداد ۲۷, سه‌شنبه

۴ گلوله بر پیکر جوان کُرد در کوهستان‌های کوسالان؛ قتل یا ترور سیاسی؟

با گذشت دو هفته از قتل یک جوان کُرد اهل روستای «روار»، از توابع «سروآبادِ» مریوان در استان کُردستان و بازداشت دو نفر در این رابطه، هنوز نه پلیس مریوان، نه مسوولان قضایی و نه رسانه‌های داخلی هیچ خبری درباره این قتل منتشر نکرده‌اند.
یکی از بستگان درجه اول «سوران اخترثمر» در گفت‌وگو با «ایران‌وایر» می‌گوید شواهدی دارند که نیروهای «پژاک» (حزب حیات آزاد کردستان) که در کوهستان‌های این منطقه حضور دارند، پسر آن‌ها را به قتل رسانده‌‌اند. اما یکی از مسوولان پژاک در اروپا به «ایران‌وایر» می‌گوید هم چنان که در  بیانیه یگان‌های شرق کُردستان»، شاخه مسلح پژاک، آمده است، قتل این جوان کُرد هیچ ارتباطی به آن‌ها ندارد.
***
«در محلی به اسم “دوو ده‌ران”، عده‌ای که یکی از آن‌ها لباس شخصی به تن داشت، جلوی ماشین را گرفت و سوران اخترثمر را با خود بردند و بعد از دو ساعت، جنازه‌اش را سر راه پیدا کردیم. دستش شکسته بود و با چهار تیر تفنگ وینچستر که به سینه‌اش شلیک شده، جانش را از دست داده بود.»
این روایت را کانالی به نام «افق گریلا» به نقل‌ از «سوران انبار» منتشر کرده است سوران انبار، جوانی است که شب قتل «سوران اخترثمر»، همراه او بوده و از ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ بازداشت شده است. اما خانواده سوران اخترثمر می‌گویند این کانال که محتوای آن نشان می‌دهد به «پ‌ک‌ک» نزدیک است، تمام واقعیت را نگفته است چون خانواده می‌گویند هقت گلوله به پسرشان شلیک شده و آن‌ها هفت پوکه در کنار پیکر سوران یافته‌اند و اسلحه هم وینچستر نبوده است.
یکی از بستگان درجه اول سوران اخترثمر که درباره جزییات این قتل و دلایل خانواده برای مسوول دانستن پژاک در این قتل با «ایران‌وایر» گفت‌وگو کرده است، می‌گوید ما از پژاک می‌ترسیم: «ممکن است پس از این صحبت‌ها، برای من هم مشکل درست کنند. برای همین لطفا اسم من را در گزارش خود نیاورید، بگوید فامیل سوران.»

۱۳۹۹ خرداد ۲۶, دوشنبه

اقدام به خودکشی یک کارگر به دلیل عدم دریافت حقوق در شهرستان سروستان

امروز شنبه ۲۴ خردادماه، یک کارگر جوان در سروستان که به دلیل عدم دریافت حقوق و مزایای خود قصد پرتاب خود از بالای ساختمان و خودکشی داشت، با حضور پلیس از این اقدام منصرف شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از رکنا، امروز شنبه ۲۴ خردادماه ۹۹، فرمانده انتظامی سروستان از قصد خودکشی یک کارگر جوان به دلیل عدم دریافت حقوق و مزایای خود خبر داد.

۱۳۹۹ خرداد ۲۵, یکشنبه

یک زندانی در زندان زاهدان اعدام شد

سحرگاه روز دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹، یک زندانی در زندان زاهدان اعدام شدند.

هویت زندانی اعدام شده “عبدالرحمان شاهوزهی، از بند ۶ زندان زاهدان” توسط هرانا احراز شده است.

آقای شاهوزهی حدود ۳ سال قبل به اتهام “قتل” بازداشت و به اعدام محکوم شده بود.

دو زندانی نیز با اخذ مهلت یک ماهه از اولیای دم به بند بازگشتند. هویت یکی از این زندانیان به نام عبدااحمید قنبرزهی“ از بند ۳ زندان زاهدان” و زندانی دیگر از بند ۶ این زندان توسط هرانا احراز شده است. این زندانیان پیشتر از بابت اتهام “قتل” به اعدام محکوم شده بودند.

۱۳۹۹ خرداد ۲۴, شنبه

بیانیه مرجع ملی حقوق کودک در آستانه روز جهانی مبارزه با کار کودک؛ کرونا موجب خطرات روز افزونی برای کودکان شده ‌است

تهران- ایرنا- مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در بیانیه ای به مناسبت روز جهانی مبارزه با کار کودک با اشاره به فراگیری بحران همه‌گیر کووید ۱۹ اعلام کرد: کار کودکان در تمام جهان تلاطم‌های سهمگین بیشتری یافته است که خطرات روز افزونی را برای کودکان در تمام جهان موجب می‌شود.

در آستانه ۱۲ ژوئن روز جهانی کار کودک، بار دیگر، توجه اذهان آگاه و کنشگران حقوق کودک در اقصی نقاط جهان به یکی ازحساس ترین موضوعات مرتبط با کودکان یعنی کار کودک جلب شده است.
این بیانیه می افزاید: بر اساس خوانش های موجود، کودک کار کودکی است که تحت هر عنوان در یکی از اشکال متنوع که در روزگار اقتصاد پیچیده جهانی و دوران پساصنعتی مدرن رخ می کند؛ اعم از سبک، سخت، داوطلبانه یا کار اجباری به منظور کسب هر گونه درآمد انجام می شود. بر این اساس، فقدان سامانه تقنینی خاص، ابهام در قوانین موجود و نبود یا ضعف حمایت‌های اجتماعی و حاکمیتی در شرایط نامساعد اجتماعی و اقتصادی کودکان را به جای سیر یافتن در مسیر رشد و تعالی که از حقوق مسلم و مصرح آنان در کنوانسیون بین‌المللی کار است به سوی محیط‌های کار، اعم از رسمی و غیر رسمی، عادلانه یا ناعادلانه، امن یا ناامن سوق می‌دهد.
در این بیانیه تصریح شده است: گستردگی فاجعه کار کودکان، نام‌گذاری چنین روزی در سال ۲۰۰۲ توسط سازمان بین المللی کار را ایجاب می کرد تا بار دیگر به تمامی دولت‌ها در اقصی نقاط جهان، ملیت‌های با فرهنگ‌های گوناگون و جوامع مدنی در تمامی سطوح یاد آور کند که نسبت به کودکان به ویژه آنان که ناچار از اشتغال به کار تحت هر شکل و به هر عنوان هستند تکلیفی رفیع و تعهدی شگرف بر عهده دارند.
این بیانیه یادآور می شود: این توجه هر روز ضرورت و قطعیت بیشتری می‌یابد، چه آن که با پیچیده‌تر شدن وضعیت اقتصاد جهانی به ویژه در سال جاری که به فراگیری بحران همه‌گیر کووید ۱۹ نیز مبتلا شده است، کار کودکان در تمام جهان تلاطم‌های سهمگین بیشتری یافته است که خطرات روز افزونی را برای کودکان در تمام جهان موجب شده و می‌شود.
این بیانیه می افزاید: کار کودک هر علتی که داشته باشد، خواه فقر اقتصادی، بدسرپرستی یا بی‌سرپرستی کودک، خواه فقر فرهنگی جامعه، اعتیاد والدین و نبود امکانات مناسب و رایگان تحصیل برای کودکان یا هر علت دیگری، معلولی ناهمگون و شنیع بر چهره انسانیت مدرن در جامعه انسانی کنونی است.

۱۳۹۹ خرداد ۲۳, جمعه

دلیر خسروی با تامین وثیقه آزاد شد

دلیر خسروی، فعال محیط زیست که توسط نیروهای امنیتی در اسفندماه سال گذشته بازداشت شده بود، با تامین قرار وثیقه آزاد شد.Dalir-Khosravi
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، دلیر خسروجی، فعال محیط زیست روز گذشته ۲۱ خردادماه با تامین وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی از زندان مرکزی این شهر آزاد شد.این فعال مدنی در تاریخ ۲۳ فروردین‌ از زندان به بازداشتگاه اداره اطلاعات منتقل شده بود و هفته گذشته پس از اتمام دوران بازجویی از این بازداشتگاه امنیتی به زندان بازگرادنده شد.

۱۳۹۹ خرداد ۲۲, پنجشنبه

Institutionalisierung von Frauenfeindlichkeit im herrschenden iranischen Recht

«نهادینه کردن زن ستیزی در قوانین رژیم حاکم بر ایران» نام سندی است که توسط کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران درباره قوانین رژیم ملایان تدوین شده و در آن به بررسی مختصر قوانین زن ستیز تحت حاکمیت ملایان پرداخته شده است.msogynist laws site pic FA1-min
رژیم ملایان که نزدیک به ۴۰ سال است، با یک نگرش انحرافی بنیادگرایانه و ارتجاعی به اسلام، بر ایران حکومت می کند، از همان اولین روزهای حاکمیت خود در سال ۱۳۵۸ [۱۹۷۹]، بنا را بر سرکوب مضاعف و حذف و تحقیر زنان ایران گذاشت. تشریح قوانین زن ستیزانه و ضدبشری رژیم قرون وسطایی حاکم بر ایران مستلزم چندین جلد کتاب است.

۱۳۹۹ خرداد ۲۱, چهارشنبه

Druckkontrolle auf die Bahá'í-Gemeinschaft; 26 Bahá'í-Bürger in die Geschichte der Shiraz-Revolution einladen

پریسا روحی زادگان، اسماعیل روستا، بهاره نوروزی، بهنام عزیزپور، ثمره آشنایی، رامین شیروانی، رضوان یزدانی، سروش ایقانی صغادی، سعید حسنی، شادی صادق اقدم، شمیم اخلاقی، صهبا فرح بخش، صهبا مصلحی، عهدیه عنایتی، فربد شادمان، فرزاد شادمان، لالا صالحی، مژگان غلام پور سعدی، مرجان غلام پور، مریم اسلامی مهدی آبادی، مهیار سفیدی میاندوآب، نبیل تهذیب، نسیم کاشانی نژاد، نوشین زنهاری، ورقا کاویانی و یکتا فهندژ سعدی ۲۶ تن از شهروندان بهایی ساکن شیراز طی احضاریه ای به دادگاه انقلاب شیراز احضار شدند. در این احضاریه از آنان خواسته شده در تاریخ ۲۶ خردادماه در این شعبه حاضر شوند. احضار این شهروندان در حالی است که بنا به بیانیه اخیر جامعه جهانی بهایی در سازمان ملل یک مقام قضایی در دادگاهی در شیراز تهدید به ریشه کن کردن جامعه بهاییان شیراز کرده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ۲۶ تن از شهروندان بهایی طی احضاریه‌ای به دادگاه انقلاب شیراز احضار شدند.
براساس این ابلاغیه که در تاریخ ۱۹ خردادماه صادر و ابلاغ شده است پریسا روحی زادگان، اسماعیل روستا، بهاره نوروزی، بهنام عزیزپور، ثمره آشنایی، رامین شیروانی، رضوان یزدانی، سروش ایقانی صغادی، سعید حسنی، شادی صادق اقدم، شمیم اخلاقی، صهبا فرح بخش، صهبا مصلحی، عهدیه عنایتی، فربد شادمان، فرزاد شادمان، لالا صالحی، مژگان غلام پور سعدی، مرجان غلام پور، مریم اسلامی مهدی آبادی، مهیار سفیدی میاندوآب، نبیل تهذیب، نسیم کاشانی نژاد، نوشین زنهاری، ورقا کاویانی و یکتا فهندژ سعدی به شعبه ۱ دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی سیدمحمود ساداتی احضار شدند.
مطابق با این احضاریه اتهامات مطروحه علیه این شهروندان “تبلیغ علیه نظام و به نفع گروه های معاند نظام، اداره کردن گروه های معاند نظام، عضویت در گروه های مذکور و فعالیت تبلیغی و همکاری با دول متخاصم و ارتباط با دول متخاصم جمهوری اسلامی و استکبار جهانی از طریق پیاده کردن برنامه‌های آنان در قالب تشکیلات بهاییت در ایران” عنوان شده است.
جلسه رسیدگی به اتهامات این شهروندان بهایی در تاریخ ۲۶ خردادماه در همین شعبه برگزار خواهد شد.
مرجان و مژگان غلامپور، فربد و فرزاد شادمان و پریسا روحی زادگان، شمیم اخلاقی و همسرش صهبا فرحبخش، صهبا مصلحی و همسرش عهدیه عنایتی، مهیار سفیدی و همسرش شادی اقدم و ورقا کاویانی، سروش ایقانی و مریم اسلامی، بهاره نوروزی در سال‌ ۹۵ توسط نیروهای امنیتی در شیراز بازداشت و مدتی بعد با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شدند.
مرجان غلامپور، مژگان غلامپور، فربد شادمان، فرزاد شادمان، پریسا روحی زادگان، شمیم اخلاقی، صهبا فرحبخش، صهبا مصلحی، عهدیه عنایتی، مهیار سفیدی، شادی صادق اقدم، ورقا کاویانی، سروش ایقانی، مریم اسلامی، یکتا فهندژ سعدی، نبیل تهذیب، ثمره آشنایی، رضوان یزدانی، لالا صالحی، نسیم کاشانی، بهاره نوروزی، نوشین زنهاری، اسماعیل روستا، بهنام عزیزپور، سعید حسنی و رامین شیروانی اسفندماه سال گذشته جهت ارائه آخرین دفاع به دادگاه انقلاب شیراز احضار شدند.

۱۳۹۹ خرداد ۲۰, سه‌شنبه

مادر آزارگر راهی زندان شد/ کودک آزاردیده چه وضعیتی دارد؟

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی در مورد آخرین وضعیت کودک آزاردیده در فضای اینستاگرام توضیح داد.

غلامحسین حقدادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس درباره آخرین وضعیت کودک آزاردیده اینستاگرامی در مشهد اظهار داشت: مادر این کودک امروز صبح در دستگاه قضایی وضعیتش رسیدگی شده و با توجه به وثیقه سنگین برقرار شده و عدم تودیع وثیقه، به زندان رفته است.

۱۳۹۹ خرداد ۱۹, دوشنبه

بازداشت مدیر یک صفحه اینستاگرامی در لاهیجان

فرمانده انتظامی لاهیجان از شناسایی و بازداشت گرداننده یک صفحه اینستاگرامی در این شهرستان به دلیل آنچه که “اجرای چالش‌های نامتعارف در شبکه اجتماعی اینستاگرام” خوانده است، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، دیروز یکشنبه ۱۸ خرداد ماه ۱۳۹۹، قاسم جانعلی‌پور، فرمانده انتظامی لاهیجان از بازداشت گرداننده یک صفحه اینستاگرامی خبر داد.

۱۳۹۹ خرداد ۱۸, یکشنبه

آثار هنری باید به سفارش مردم خلق شوند نه دولت!

طاهر شیخ‌الحکمایی، هنرمند پیشکسوت مجسمه‌ساز بر این باور است تا زمانی که آثار هنری به سفارش مردم خلق نشوند، عرصه هنرهای تجسمی جایگاه اصلی خودش را پیدا نمی‌کند.
شیخ‌الحکامی در گفت‌وگویی با ایسنا در پاسخ به این پرسش آیا هنرهای تجسمی توانسته است همانند سینما، تئاتر و موسیقی جایگاه خود را در میان مخاطبان پیدا کند، با بیان اینکه «عرصه‌های هنر با هم متفاوت و طبیعا مخاطبان آنها نیز با هم متفاوت است»، اظهار کرد: حتی در عرصه‌ هنرهای تجسمی نیز رشته‌های هنری با هم متفاوت هستند؛ برخی رشته‌ها همانند کاریکاتور می‌توانند بسیار سریع واکنش نشان دهند، اما برخی دیگر به دلایل شرایطی که دارند دیرتر و شاید گاهی سخت‌تر واکنش نشان می‌دهند.

۱۳۹۹ خرداد ۱۷, شنبه

درخواست آزادی مشروط و انتقال به تهران؛ آخرین وضعیت نرگس محمدی از زبان وکیل

وکیل مدافع نرگس محمدی، سخنگو و نایب رییس کانون مدافعان حقوق بشر، از ارائه درخواست کتبی انتقال به تهران و آزادی مشروط موکلش خبر داد. به گفته وی در این رابطه نامه ای به دادستان عمومی و انقلاب تهران ارسال کرده و تاکنون پاسخی روشنی از سوی دادستانی داده نشده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، محمود بهزادی‌راد، وکیل مدافع نرگس محمدی در رابطه با آخرین وضعیت موکل خود، گفت: “در خصوص انتقال خانم محمدی به تهران و آزادی مشروط و مرخصی او به دادستان عمومی و انقلاب تهران نامه‌ای ارسال کرده‌ایم اما هنوز پاسخی از سوی دادستانی داده نشده و همچنان منتظر تصمیم دادستان هستیم”.
وی ادامه داد: “درباره عفوها به خصوص عفو عید فطر تصمیم‌گیری‌های موردی گرفته می‌شود و به برخی عفو و برخی از زندانیان مرخصی داده می‌شود و امیدواریم که هفته آینده این عفوها شامل بقیه زندانیان نیز شود”.
نرگس محمدی که از تاریخ ۱۵ اردیبهشت ١٣٩۴ در زندان بسر می‌برد، برای سه اتهام به ۱۶ سال زندان محکوم شده است. پنج سال برای ” اجتماع و تبانی علیه نظام” یک سال برای “برای تبلیغ علیه نظام” و ده سال برای تاسیس و همکاری با انجمن لگام، انجمنی برای لغو مجازات اعدام، مطالبه‌ای که از سوی حکومت در ایران تحمل نمی‌شود. بنا بر ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی و با در نظر داشت «مجازات اشد»، نرگس محمدی باید ١٠ سال زندان را تحمل کند.
خانم محمدی روز شنبه ۳۰ آذرماه همراه با ۷ زندانی سیاسی دیگر در بند زنان زندان اوین طی نامه‌ای از تحصن چند روزه خود در زندان به مناسبت چهلمین روز و در همراهی با خانواده‌های داغدار اعتراضات سراسری آبان خبر داده بودند.
در پی این تحصن مسئولان زندان اوین خانم محمدی و دیگر زندانیان تحصن کننده را به تبعید به زندان دیگر تهدید کرده بودند که در نهایت روز سه شنبه ۳ دی ماه ۹۸ وی را از زندان اوین به زندان زنجان منتقل کردند.
خانم محمدی پس از انتقالش به زندان زنجان، طی نامه ای به شرح وقایع و برخورد رییس زندان اوین و نیروهای امنیتی در جریان انتقال وی پرداخته و از آن به عنوان “روز نکبتی خشونت عریان مردان امنیتی و زندان علیه من” یاد کرده بود.

۱۳۹۹ خرداد ۱۶, جمعه

احضار چهارتن از دگراندیشان مسیحی غیرتثلیثی برای اجرای حکم پنج سال حبس

 روز پنجشنبه ۸ خردادماه، ۴ نوکیش مسیحی به نام های حسین کدیور، خلیل دهقان پور، کمال نعمانیان و محمد وفادار، جهت تحمل دوران محکومیت خود احضار شدند. این شهروندان پیشتر از بابت اتهام “اقدام علیه امنیتی ملی” هر یک به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده و حکم صادره در دادگاه تجدید نظر نیز بدون تشکیل جلسه تائید شده است.

 به نقل از ماده ۱۸، روز پنجشنبه ۸ خردادماه ۱۳۹۹، ۴ نوکیش مسیحی به نام های حسین کدیور، خلیل دهقان پور، کمال نعمانیان و محمد وفادار، جهت تحمل دوران محکومیت خود احضار شدند.
بر اساس این گزارش در این احضاریه آمده؛ حکم پنج سال حبس هر کدام از این نوکیشان مسیحی تأیید شده و به آنها پنج روز وقت داده شده تا خود را به زندان اوین معرفی کنند.
لازم به ذکر است؛ در تاریخ ۶ اسفند ماه سال گذشته، دادگاه تجدید نظر بدون حضور این شهروندان و وکلایشان برگزار‌ و حکم صادره عینا تائید شد.

۱۳۹۹ خرداد ۱۵, پنجشنبه

افزایش فشار بر افشین بایمانی از طریق توقیف ملک و تهدید خانواده

شعبه ۲۲ دادگاه عمومی و انقلاب تهران حکم مصادره زمین افشین بایمانی، ‌زندانی سیاسی در زندان رجایی شهر کرج را صادر کرد.

روز شنبه ۱۰ خردادماه ماموران با در دست داشتن حکم مصادره به زمین آقای بایمانی در شهرستان رامهرمز واقع در استان خوزستان مراجعه کردند اما با مقاومت خانواده بایمانی و ساکنان محلی رو به رو شدند.

۱۳۹۹ خرداد ۱۴, چهارشنبه

خودکشی چهار شهروند از جملە یک دختر ١٤ سالە در کردستان

چهارشنبە ١٤ خرداد ٩٩ (٣ ژوئن ٢٠٢٠)، یک دختر ١٤ سالە اهل سقز با هویت ”آلا عنبری“ بە دلایل نامعلومی خود را حلق آویز و بە زندگی خود پایان دادە است.
همان روز، یک شهروند اهل کرمانشاه با هویت ”سلمان عسکری“ بە دلیل فقر خود را حلق آویز و بە زندگی خود پایان دادە است.

۱۳۹۹ خرداد ۱۳, سه‌شنبه

گزارشی از وضعیت زندان بوکان؛ ضرب و شتم زندانیان توسط رئیس زندان

خانواده تعدادی از زندانیان محبوس در زندان بوکان که به دلایل امنیتی نخواستند نامشان آشکار شود در گفتگو با شبکه حقوق بشر کردستان از ضرب و شتم و تهدید زندانیان توسط حبیب محمدی، رئیس این زندان خبر می‌دهند.
زندان بوکان دارای آمار حدود۲۵۰ زندانی است که در دو بند مجزا نگهداری می‌شوند. تراکم بالای جمعیت زندانیان و شیوع ویروس کووید-۱۹ سبب افزایش نگرانی زندانیان شده و از ماه گذشته برخلاف زندان‌های دیگر رئیس این زندان به بهانه عدم برگزاری جلسه شورای طبقه‌بندی از اعزام زندانیان واجد شرایط به مرخصی خودداری می‌کند.

تفتیش منزل و ضبط لوازم شخصی محبوبه میثاقیان، شهروند بهایی

منزل محبوبه میثاقیان، شهروند بهایی ساکن یزد روز دوشنبه ۱۲ خرداد مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفت. مامورین پس از تفتیش منزل تعدادی از لوازم شخصی خانم میثاقیان را نیز با خود بردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹، منزل محبوبه میثاقیان (دهقان)، شهروند بهایی ساکن یزد روز دوشنبه ۱۲ خرداد مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفت.
مامورین ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه به خانه خانم میثاقیان مراجعه کرده و پس از تفتیش منزل تعدادی از لوازم شخصی او را ضبط کرده و با خود بردند.
ماموران در زمان ورود به منزل خانم میثاقیان خود را از وزارت اطلاعات معرفی کرده‌اند.

۱۳۹۹ خرداد ۱۲, دوشنبه

پروانه حسینی، شهروند بهایی آزاد شد

پروانه حسینی، شهروند بهایی صبح امروز یکشنبه ۱۱ خرداد از بازداشتگاه اطلاعات سپاه اصفهان آزاد شد. روز شنبه ۱۰ خرداد، پس از آزادی شه زاد حسینی و پسرش شایان حسینی، دو شهروند بهایی ساکن اصفهان، ماموران امنیتی به منزل شه زاد حسینی رفته و منزل وی و همسرش را تفتیش کرده و برخی وسایل شخصی آنها را ضبط کردند. ماموران همزمان پروانه حسینی را بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه اصفهان منتقل کردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح امروز یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹، پروانه حسینی، شهروند بهایی ساکن اصفهان از بازداشتگاه اطلاعات سپاه اصفهان آزاد شد.
از جزئیات و شرایط آزادی این شهروند بهایی تا زمان تنظیم این گزارش اطلاعی در دست نیست.
پروانه حسینی روز گذشته ۱۰ خردادماه ۱۳۹۹ توسط نیروهای امنیتی در اصفهان بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه اصفهان منتقل شده بود.
پیشتر یک منبع نزدیک به خانواده این شهروندان بهایی در خصوص بازداشت خانم حسینی به هرانا گفت: «ماموران اطلاعات سپاه ساعت ۴ عصر روز شنبه شه زاد حسینی و پسرش شایان حسینی را روی پل چمران از ماشین پیاده کردند. آنها دقایقی بعد با تاکسی به خانه رفتند. ساعت شش و نیم عصر ماموران اطلاعات سپاه مجددا با در دست داشتن حکم بازداشت پروانه حسینی به خانه آنها رفتند. در آنجا ماموران دلیل بازداشت وی را تشکیل کلاس غیرقانونی گلشن اعلام کردند و اقدام به تفتیش منزل و ضبط وسایل شخصی آنها ازجمله تلفن همراه کردند. خانم حسینی در زمان بازداشت حالشان بد شد و طی تماسی با خانواده‌اش که به خانه پسرشان رفته بودند از آنها خواست به خانه بیایند. پس از رسیدن شایان حسینی به منزل در آنجا یک خانم و یک آقا، خانم حسینی را به اورژانس بیمارستان الزهرا منتقل کرده و ساعت ۸ شب وی را به بازداشتگاه اطلاعات سپاه اصفهان منتقل کردند.»