۱۳۹۹ مرداد ۹, پنجشنبه

بازداشت رضا عارفی نسب با اتهام توهین به علی خامنه‌ای

​۸ مرداد,۱۳۹۹

رضا عارفی نسب در پی یورش ماموران اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه پاسداران در شهرستان یاسوج منتقل شد.

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، رضا عارفی نسب متولد۱۳۶۹، شهروند ساکن شهر لیکک از توابع بهمئی واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد، روز شنبه ۴ مرداد۹۹، توسط ماموران اطلاعات سپاه در شهرستان بهمئی بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی در یاسوج منتقل شده است.

بر اساس گزارشات رسیده ماموران اطلاعات سپاه پاسداران به منزل پدری او یورش برده و وی را با ضرب و شتم بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه پاسداران در شهرستان یاسوج منتقل کردند.

تا این لحظه اتهامات برعلیه او را «توهین به علی خامنه‌ای» و «اقدام علیه امنیت ملی» مطرح کرده اند.

هنوز هیچ سند و مدرک مستندی دال بر دلیل بازداشت او در دست نیست اما گفته میشود ممکن است اتهامات او بدلیل فعالیت درفضای مجازی باشد.

رضا عارفی نسب، ۳۰ ساله، دارای مدرک کارشناسی کامپیوتر و ساکن شهر لیکک است.

گزارشات حاکی است؛ رضا عارفی نسب پس از بازداشت به بازداشتگاه اطلاعات سپاه پاسداران در شهرستان یاسوج منتقل و از حق دسترسی و به وکیل و هرگونه تماس تلفنی با خانواده خود محروم است.

خانواده این زندانی به شدت نگران وضعیت فرزندشان هستند و در بی‌خبری از او بسر می‌برند.

شایان ذکر است بر اساس ماده ۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر هيچ کس را نبايد خودسرانه توقيف، حبس يا تبعيد کرد. همچنین در ماده ۵ همین اعلامیه آمده است: هيچ کس نبايد شکنجه شود يا تحت مجازات يا رفتاری ظالمانه، ضد انسانی يا تحقيرآميز قرار گيرد.

نام ایران در لیست کشورهایی است که به این اعلامیه رای مثبت داده اما بدلیل حاکمیت ولایت فقیه بصورت روزانه آنرا زیر پا گذاشته و خلاف آن عمی می‌کند.

قضائیه ایران باید بخاطر نقض قوانین بین المللی مورد حسابرسی قرار بگیرد.

۱۳۹۹ مرداد ۸, چهارشنبه

معصومه صنوبری مصدوم از شکنجه و محروم از درمان در زندان تبریز + اسناد

زندانی سیاسی معصومه صنوبری در زندان زنان تبریز بدلیل شکنجه‌های زیاد دچار صدمه جسمی شده و تا کنون از رسیدگیهای ضروری پزشکی محروم بوده است.معصومه صنوبری مصدوم از شکنجه و محروم از درمان در زندان تبریز

یک منبع موثق به کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، ۷مرداد۹۹ گفت: «زندانی سیاسی معصومه صنوبری فرزند محمدعلی، متولد ۱۳۶۷ در زندان زنان تبریز به دلیل شکنجه دچار صدمه جسمی شده و تاکنون از رسیدگیهای ضروری پزشکی در بیمارستان محروم بوده است.»

معصومه صنوبری روز ۱۵ اسفند ۹۷ در شهر ایلخچی اسکو بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات تبریز منتقل گردید. همان شب منزل مسکونی وی مورد هجوم مأموران امنیتی قرار گرفت. ماموران از پشت بام وارد منزل او شده و درب اتاق را شکستند و پس از تخریب منزل، وسایل شخصی او را هم مصادره کردند.

این منبع افزود: «این زن زندانی در بازداشتگاه اطلاعات سپاه بازجویی و مورد شکنجه قرار گرفت. بر اثر ضربات شلاق قادر به راه رفتن نبود. به دلیل ضربات وارده به سر دچار تاری دید شد و ساق پایش ترک خورد و هنوز ترمیم نشده است.»

معصومه صنوبری در مرداد ۹۸ با قید وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی تا زمان دادگاه آزاد شد.

وی در ۱۶ بهمن ۹۸، بدون احضار قبلی از منزل خواهرش بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه تبریز منتقل گردید.

در ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ جلسه اول دادگاه او در شعبه دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اسکو تشکیل شد. این دادگاه وی را با اتهام «عضویت در سازمان مجاهدین خلق»، «توهین به خامنه ای»، «تبلیغ علیه نظام به نفع مجاهدین خلق»، «تهیه لوازم مربوط به تهیه بمب» و «اقدامات ایذایی» به دو سال زندان محکوم کرد.

دادگاه مدارک موجود برای اتهام تهیه لوازم مربوط به تهیه بمب را ناکافی دانسته و معصومه صنوبری را به دو اتهام دیگر به ۲ سال زندان محکوم نمود.

اما اداره اطلاعات تبریز پرونده دیگری برای این زندانی سیاسی گشود.

دادگاه اسکو او را در پرونده جدید به ۸ سال زندان محکوم کرد.

به این ترتیب این زندانی سیاسی به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به تحمل یکسال حبس تعزیری، به اتهام «عضویت در مجاهدین خلق» به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و به اتهام «توهین به خامنه‌ای» به تحمل ۲ سال حبس تعزیری محکوم کرد.

پرونده این زندانی سیاسی به دادگاه تجدیدنظر فرستاده شده است.

گفتنی است شلاق و شکنجه از وحشیانه ترین اعمالی است که در ایران اجرا می‌شود. واضح است که اجرای حکم شلاق و شکنجه زندانیان بدون حق رسیدگی پزشکی تنها و تنها به منظور افزایش فشار و سرکوب برای شکستن روحیه مقاومت در زندانیان اعمال میشود.

بر اساس ماده ۵ اعلامیه جهانی حقوق بشر هيچ کس نبايد شکنجه شود يا تحت مجازات يا رفتاری ظالمانه، ضد انسانی يا تحقيرآميز قرار گيرد.

نام ایران در لیست کشورهایی است که به این اعلامیه رای مثبت داده اما بدلیل حاکمیت ولایت فقیه بصورت روزانه آنرا زیر پا گذاشته و خلاف آن عمی می‌کند.

قضائیه ایران باید بخاطر نقض قوانین بین المللی مورد حسابرسی قرار بگیرد.


۱۳۹۹ مرداد ۷, سه‌شنبه

موبد آرش کسروی به قتل رسید

موبد آرش کسروی به دست افراد ناشناس در کرمان به قتل رسید.


موبد آرش کسروی سال گذشته برای آیین درگذشت پدر خود شادروان داریوش کسروی از کالیفرنیا به ایران-کرمان سفر کرده بود و برای رسیدگی به کارهای انحصار وراثت در کرمان سکونت گرفت. چندی پیش موبد کسروی به همراه دو تن از دوستانش ناپدید می‌شوند. پس از جست‌وجو از خانه‌‌‌ی مسکونی اثری از وی پیدا نمی‌شود. بستگان، پلیس آگاهی کرمان را در جریان رخداد گم شدن موبد و دو تن از همراهانش می‌گذارند. پس از 3 روز پیکر بی‌جان آنان در شهر ماهان پیدا می‌شود. بنا به گفته شاهدان، پلیس آگاهی قتل را تایید کرده، هویت قاتل یا قاتلان و انگیزه‌ی قتل نامشخص است.
موبد آرش کسروی فرزند مهربانو کاویانی و داریوش کسروی سال 1346 خورشیدی در کرمان زاده شد. همسر وی گیتا نیکزاد و فرزندانشان آراد و دینا هستند. موبد آرش کسروی نزدیک به ده سال است که با خانواده به کالیفرنیا کوچ کرده بود و در «در‌مهر» کالیفرنیا به خویشکاری موبدی و برگزاری آیین‌های دینی می‌پرداخت.
روانشاد آرش کسروی در سال‌های نخستین کار «امرداد» با عنوان دبیر گروه مردم با هفته‌نامه همکاری داشت.
به روان پاک همه درگذشتگان درود باد. امرداد درگذشت شادروان موبد آرش کسروی را به بازماندگان و بستگان آن روانشاد آرامش‌باد گفته؛ برای آن انوشه‌روان، گروسمان‌نشینی و برای بازماندگان شکیبایی و دیرزیوی آرزومند است.

۱۳۹۹ مرداد ۶, دوشنبه

ادامه بازداشت یک فعال اهل سنت در اداره اطلاعات مهاباد

از وضعیت یک فعال اهل سنت ساکن مهاباد که در اول مردادماه ۹۹ توسط توسط اداره اطلاعات این شهرستان بازداشت شده بود، اطلاعی در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، از وضعیت یک فعال اهل سنت با گذشت چند روز از بازداشت، هیچ اطلاعی در دست نیست.

ظهر روز ۱ مردادماه ۹۹، «حسین حسن خانی» فعال اهل سنت ساکن مهاباد توسط اداره اطلاعات این شهرستان بازداشت شد.

آقای حسن خانی، معلم بازنشسته آموزش و پرورش و از اعضای مکتب قرآنی شهرستان مهاباد است. او از بیماری قلبی رنج می‌برد و با توجه به کهولت سن نزدیکان او از عدم کسب اطلاع از وضعیت سلامتی او ابراز نگرانی کرده‌اند.

یک منبع آگاه که نخواست هویت اش فاش شود به کمپین گفته بود: «صبح روز چهارشنبه اول مرداد “کاکه حسین حسن خانی ” از اعضای مکتب قرآن در مهاباد، هنگام خرید در بازار، مورد تعقیب ۳ نفر قرار گرفت و در حین بازگشت به منزل، همان افراد بانشان دادن احضاریه به کاکه حسین اعلام کردند که باید به اطلاعات مهاباد برود، حسین حسن خانی در جواب گفته که این حکم احضاریه است نه جلب، از رفتن امتناع کرده تا اینکه ساعت ۳۰ : ۱۴ با ۵ دستگاه خودرو، کاکه حسین را دستگیر و باخود به اطلاعات مهاباد بردند.»

تا لحظه تنظیم این گزارش، آقای حسن خانی در بازداشت نیروهای امنیتی اداره اطلاعات مهاباد به سر می‌برد.

هنوز از دلایل بازداشت و اتهام های انتسابی علیه این شهروند اهل سنت که منجر به بازداشت او شده اطلاعی در دست نیست.


۱۳۹۹ مرداد ۵, یکشنبه

بازداشت دو شهروند از جملە یک زن در مهاباد و سنندج

۲۵ July 2020

برپایە گزارش رسیدە بە سازمان حقوق بشری هەنگاو، اواسط تیر ماه امسال (اوایل ژوئیە)، یک زن اهل سنندج با هویت ”مریم خوش اندام“ از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و بە زندان اوین تهران منتقل شدە است.

مریم خوش اندام حدودا ٤٥ سالە بودە و جهت سپری نمودن دوران محکومیت خود بازداشت شدە است. وی بە ”اقدام علیە امنیت ملی“ متهم شدە و جزئیات بیشتری از پروندە و مدت حبس وی در دست نمی باشد.

از سوی دیگر و اواخر تیر ماه امسال، یک جوان اهل مهاباد با هویت ”سیاوش روزخون“ از سوی نیروهای ادارە اطلاعات بازداشت و بە بازداشتگاه اطلاعات ارومیە منتقل شدە است.

سیاوش روزخون ٢٣ سالە و بە اتهام همکاری با یکی از احزاب کُردستانی اپوزسیون حکومت بازداشت شدە است. وی از حق ملاقات با خانوادە و حق دسترسی بە وکیل محروم بودە است.

۱۳۹۹ مرداد ۴, شنبه

اعتراضات بهبهان؛ فرزانه انصاری فر از زندان سپیدار اهواز آزاد شد

جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۹ فرزانه انصاری فر، یکی از بازداشت شدگان اعتراضات بهبهان و خواهر فرزاد انصاری فر، یکی از جانباختگان اعتراضات آبان ۹۸ با تودیع قرار کفالت از زندان سپیدار اهواز آزاد شد.

خانم انصاری فر شب پنج‌شنبه ۲۶ تیرماه در جریان تجمع اعتراضی در میدان بانک ملی بهبهان بازداشت و به زندان سپیدار اهواز منتقل شده بود. هرانا3 مرداد


۱۳۹۹ مرداد ۳, جمعه

سكس محمد با خاله اش

سکس محمد با خاله اش، خوله بنت حکیم و نازل شدن آیات قرآن باب میل جنسی او.
در اثبات شهوتران بودن محمد ابن عبدالله همین بس که او ادعا نمود عقد او با زن فرزندخوانده‌اش، زینب بنت جحش در آسمانها و توسط الله با شهادت جبرئیل بسته شد.
وی شخصی پدوفیل بود که برای رسیدن به سکس از هیچ جنایتی فروگذاری ننمود، تجاوز او به صفیه، زن 17 ساله‌ی یهودی در شبی که شوهرش را زیر شکنجه کشته بود نمونه‌ی بارزی از جنون شهوترانی این مرد است؛ در اینجا به موضوعی می‌پردازم که کمتر از آن سخن گفته شده است، اینکه او از قول خدایش به زنان اجازه داد تا جسم خود را به وی ببخشند؛ البته این نوع ازدواج یعنی اینکه زنی بگوید من خود را به تو بخشیدم خاص محمد بود و محمد اگر می‌گفت قبول دارم می‌توانست با او سکس داشته باشد، در اینجا موردی کمتر شنیده شده وجود دارد و آن هم سکس محمد با خاله‌اش می‌باشد، او در این زمینه مانند همیشه الله را به خدمت می‌گیرد: 
يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِنَّا أَحْلَلْنَا لَكَ أَزْوَاجَكَ اللَّاتِي آتَيْتَ أُجُورَهُنَّ وَمَا مَلَكَتْ يَمِينُكَ مِمَّا أَفَاء اللَّهُ عَلَيْكَ وَبَنَاتِ عَمِّكَ وَبَنَاتِ عَمَّاتِكَ وَبَنَاتِ خَالِكَ وَبَنَاتِ خَالَاتِكَ اللَّاتِي هَاجَرْنَ مَعَكَ وَامرأَةً مُّؤْمِنَةً إِن وَهَبَتْ نَفْسَهَا لِلنَّبِيِّ إِنْ أَرَادَ النَّبِيُّ أَن يَسْتَنكِحَهَا (1) خَالِصَةً لَّكَ مِن دُونِ الْمُؤْمِنِينَ قَدْ عَلِمْنَا مَا فَرَضْنَا عَلَيْهِمْ فِي أَزْوَاجِهِمْ وَمَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُمْ لِكَيْلَا يَكُونَ عَلَيْكَ حَرَجٌ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِيمًا (احزاب/50) ای پیامبر! ما براى تو آن همسرانى را كه مهرشان را داده‏اى حلال كرديم و کسانی(زنان و دختران کافری) را كه الله از غنيمت جنگى در اختيار تو قرار داده و دختران عمويت و دختران عمه‌هايت و دختران دايى تو و دختران خاله‌هايت كه با تو مهاجرت كرده‌اند و زن مؤمنى كه خود را به پيامبر ببخشد در صورتى كه پيامبر بخواهد او را به زنى گيرد (1) ويژه توست نه ديگر مؤمنان؛ ما نيك می‌دانيم كه در مورد زنانشان و زنان و دخترانی کافری که در جنگ بدست می آورند چه بر آنان مقرر كرده‏ايم تا براى تو مشكلى پيش نيايد و الله همواره آمرزنده مهربان است.
تعداد همسران رسمی وی زیاد بود و او می‌بایست بین آنان عدالت برقرار نماید، زیرا خود منادی برابری بود؛ از سوی دیگر او برخی از زنانش را مانند عایشه که دختری کم سن و سال بود بیشتر از بقیه دوست می‌داشت، این بود که باز الله را به خدمت گرفت:
تُرْجِي مَن تَشَاء مِنْهُنَّ وَتُؤْوِي إِلَيْكَ مَن تَشَاء وَمَنِ ابْتَغَيْتَ مِمَّنْ عَزَلْتَ فَلَا جُنَاحَ عَلَيْكَ ذَلِكَ أَدْنَى أَن تَقَرَّ أَعْيُنُهُنَّ وَلَا يَحْزَنَّ وَيَرْضَيْنَ بِمَا آتَيْتَهُنَّ كُلُّهُنَّ وَاللَّهُ يَعْلَمُ مَا فِي قُلُوبِكُمْ وَكَانَ اللَّهُ عَلِيمًا حَلِيمًا (احزاب/51) (نوبت سکس با) هر كدام از زنها را كه مى‏خواهى به تاخير بینداز و هر كدام را كه مى‏خواهى پيش خود (برای سکس) جاى ده و ایرادی بر تو نيست هر یک را كه رها نمودی (دوباره پیش خود) برگردانی)، اين نزديكتر است براى اينكه چشم‌های‌شان روشن شود و دلتنگ نشوند و همه‌ی آنان به آنچه به ایشان داده‏اى خشنود شوند و الله آنچه در دلهایتان است را می‌داند و الله همیشه داناى شکیباست.
او مخیر بود که هر کدام از زنانش را که زیاد دوست ندارد رها سازد و نزد زنی برود که او را بیشتر دوست دارد:
گفته می‌شود اولین زنی که جسم خود را بدین گونه به محمد هدیه نمود "خوله بنت حکیم" بود، او همسر عثمان بن مظعون، از مسلمانان اولیه بود، اسلام بر خلاف یهودیان ازدواج با خاله را جایز نمی‌داند اما خود او هنگامیکه خاله‌اش، خوله بنت حکیم، خود را به او بخشید با وی سکس نمود، مردم در آن زمان می‌گفتند که رسول الله با خاله‌اش ازدواج نمود؛ این زن بارها نزد محمد رفته از شوهرش به او شکایت کرده بود که همسرم روزها روزه است و شبها به شب زنده داری می‌پردازد.
بخاری حدیثی را در تفسیر آیه‌ی 51 سوره‌ی احزاب بیان می‌نماید که اولین زنی که خود را به محمد بخشید خوله بنت حکیم بود: 
كانت خوله بنت حكيم مِن اللائی وهبن انفسهن للنبی (ص) فقالت عائشه اما تستحی المراه ان تهب نفسها للرجل، فلما نزلت ترجی من تشاء منهن... قلت يا رسول الله، ما ارى ربک الا يسارع فی هواک. (صحیح بخاری/ کتاب النکاح/ باب هل للمراه ان تهب نفسها لاحد/ حدیث شماره 4823). خوله بنت حکیم از زنانی بود که جسم خودش را به پیامبر بخشید، پس عایشه گفت زن از اینکه جسم خودش را به مردی ببخشد خجالت می‌کشید پس آیه‌ی ترجی من تشاء منهن... نازل شد گفتم: ای فرستاده‌ی الله، نمی‌بینم خواسته‌ات را مگر اینکه پروردگارت بر برآوردنش شتابان باشد ( می‌بینم که پروردگارت در برآوردن خواسته‌هایت شتابان است)!
یا این حدیث:
عائشه (رض) قالت: كنت اغار على اللاتی وهبن انفسهن لرسول الله (ص) واقول اتهب المراه نفسها فلما انزل الله تعالى ترجی من تشاء منهن وتووی الیک مَن تشاء و من ابتغيت ممن عزلت فلا جناح عليك قلت ما أرى ربك إلا يسارع في هواک (صحیح بخاری/حدیث شماره 4510)
نکته‌ی جالبی که در این حدیث وجود دارد تشری است که عایشه به محمد می‌زند آنجا که می‌گوید:
"ما ارى ربک الا يسارع فی هواک" می‌بینم که پروردگارت در برآوردن خواسته‌هایت شتابان است.
مفهوم این جمله آنچنان متواتر است که کسی نمی‌تواند آن را رد نماید، البته در برخی دیگر از منابع با لفظ "ما ارى ربک الا يسارع فی هواک" آمده است که همان معنی را دارد.
حدثنا ‏محمد ابن جعفر، ‏قال حدثنا شعبه و حجاج ‏قال حدثنی ‏شعبه ‏قال سمعت ‏عطاء الخراسانی ‏يحدث عن سعيد ابن المسيب ‏ان ‏‏خوله بنت حكيم السلميه ‏و هی احدى خالات النبی ‏(ص) ‏سالت النبی ‏(ص) ‏عن المراه تحتلم، فقال رسول الله ‏ (ص) ‏لتغتسل، و بعد هذا ياتون و يقولون ان النبی (ص) تزوج من خالته. (مسند احمد ابن حنبل/جلد 6/صفحه 409، حدیث شماره 27354). سخن گفت به ما محمد ابن جعفر، گفت سخن گفت به ما شعبه و حجاج گفت شنیدم که عطاء خراسانی سخن می‌گوید از سعید ابن المسیب که خوله دختر حکیم السلیمه کسی که یکی از خاله‌های پیامبر (ص) بود از پیامبر درباره‌ی (حکم) زنی که در خواب محتلم شود پرسید، پس فرستاده‌ی الله گفت: باید غسل کند، پس از آن مردم می‌آمدند و می‌گفتند که پیامبر با خاله‌اش ازدواج نمود.
قرطبی در تفسیرش از قول زمخشری تعداد 4 نفر از زنانی که جسم خویش را جهت سکس به محمد بخشیدند نام می‌برد که عبارتند از:
1- "میمونه بنت الحارث".
2- "زینب بنت خزیمه" ام المساکین الانصاریه.
3- ام شریک بنت جابر.
4 خوله بنت حکیم
الموهبات اربع: ميمونه بنت الحارث و زينب بنت خزيمه ام المساكين الانصاريه و ام شريک بنت جابر و خوله بنت حكيم (تفسیر آیه 51 سوره احزاب قرطبی)
==============================================================
==============================================================
(1)
اصل کلمه نکاح به معنی سکس و نزدیکی جنسی(فرو کردن) است:
أصل النكاح فی كلام العرب الوطء؛ وقيل للتزوج نكاح؛ لأنه سبب للوطء المباح. (لسان العرب/ ابن منظور/حرف النون/ نکح)

تعیین وثیقه سه میلیارد تومانی برای آزادی ژوزف شهبازیان، رهبر کلیسای خانگی

دادگاه برای آزادی موقت ژوزف شهبازیان، عضو سابق کلیسای جماعت ربانی تهران و رهبر کلیسای خانگی، که سه هفته پیش، در دهم تیر ماه، طی یورش ماموران امنیتی به یک جلسه عبادتی مسیحیان در یافت آباد تهران بازداشت شد، سه میلیارد تومان وثیقه تعیین کرده‌است.

در زمان حمله ماموران امنیتی به جلسه کلیسای خانگی در یافت آباد تهران، به جز آقای شهبازیان،۵۶ ساله، حدود ۳۰ نفر در این جلسه حضور داشتند. «سازمان ماده ۱۸» تأیید می‌کند که دستکم ۳۵ شهروند مسیحی درپی یورش هماهنگ سه هفته پیش، نیروهای امنیتی، در روزهای دهم و ۱۱ تیرماه، به منازل مسیحیان در سه شهر، تهران، کرج و ملایر، بازداشت، بازجویی یا زندانی شده‌اند. طبق برخی از گزارش‌های رسیده به «سازمان ماده ۱۸»، تعداد این شهروندان مسیحی بالغ بر ۵۰ نفر است.

شاهدان عینی می‌گویند برخی از بازداشت‌شدگان مورد ضرب و شتم نیز قرار گرفته‌اند.

در حال حاضر، فقط آقای شهبازیان در بازداشت به‌سر می‌برد. از مسیحیانی که در روزهای دهم و ۱۱ تیر ماه، بازداشت شدند، «فرهاد خزایی»، «سالار اشراقی مقدم»، «مینا خواجوی» هرکدام با وثیقه یک میلیارر و ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شده‌اند. وثیقه این افراد توسط دادگاه ۸۰۰ میلیون تعیین شده بود که در هنگام تودیع وثیقه با احتساب «برخی مخارج اضافی» به یک میلیارد و دویست میلیون تومان افزایش یافت.

دستکم سیزده نوکیش مسیحی که به دلیل فعالیت صلح‌آمیز عقیدتی در تهران و کرج و ملایر بازداشت شدند، متهم به «تبلیغ علیه نظام» و «اقدام علیه امنیتی ملی» از طریق «عضویت در کلیسای خانگی مسیحیت صیهونیستی»، شده‌اند

پیشتر از این نیز بارها حکومت اسلامی ایران بدون ارائه سند و مدرکی نوکیشان مسیحی را با اتهاماتی مشابه به زندان محکوم کرده‌است.

در ابتدا به خانواده شهبازیان گفته شد که برای آزادی موقت این شهروند مسیحی ۳۰۰ میلیون تومان وثیقه نقدی تعیین شده‌است.

زمانی که خانواده این نوکیش مسیحی این مبلغ را با قرض گرفتن از آشنایان فراهم کرده و به حساب تعیین شده از طریق دادسرا واریز کردند، به آنها گفته شد که «اشتباه» شده و مبلغ اصلی ده برابر یعنی سه میلیارد تومان (حدود ۱۵۰ هزار دلار) است.

هفته گذشته، معصومه قاسمی، مادر سمیه صادق (معروف به سونیا)، یکی دیگر از نوکیشان زندانی، پس از مراجعه به دادگاه برای پی‌گیری از احوال دخترش بازداشت شده‌است.

هر دو نفر با قرار وثیقه مجموعا یک میلیارد و صد میلیون تومان (حدود ۵۰ هزار دلار) آزاد شدند.

به گزارش محبت نیوز، مسئولان قضایی جهت آزادی موقت ملیحه نظری، نوکیش مسیحی، نیز وثیقه‌ای به مبلغ سه میلیارد تومان صادر کرده‌اند. به دلیل عدم توانایی خانواده این نوکیش مسیحی در تهیه این وثیقه، وی همچنان در بازداشت است.

وثیقه تعیین شده برای آقای شهبازیان و ملیحه نظری، بیشترین مبلغی است که برای آزادی موقت یک شهروند مسیحی که به دلیل باور و فعالیت عقیدتی به زندان افتاده، تعیین شده‌است.

خانم نظری از مسیحیانی است که در مراسم کلیسای خانگی موسوم به «یک دلان»، شرکت کرده است. این کلیسای خانگی ویژه بانوان ایماندار مسیحی در تهران است. به نظر می‌رسد بازداشت وی در این رابطه صورت گرفته‌است. مسئولان امنیتی تاکنون دلیل مشخصی برای بازداشت این خانم نوکیش مسیحی ارائه نداده‌اند.

پیش از این، بیشترین مبلغ وثیقه عبارت بود از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان (حدود ۱۳۰ هزار دلار) که برای مجموعا پنج نوکیش مسیحی از کلیسای رشت تعیین شده بود. دادگاه وثیقه این شهروندان مسیحی را برای اصرار به حق تعیین وکیل، به ده برابر افزایش داده بود.

بارها سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان ملل جمهوری اسلامی را برای نقض حقوق بشر و حقوق اقلیت‌ها محکوم کرده و به سران ایران یاداوری کرده‌اند که ایران از امضاکنندگان اعلامیه جهانی حقوق بشر است.

«سازمان ماده ۱۸»، اخیراً به همراه چند سازمان مسیحی گزارش جدیدی به کمیته حقوق بشر سازمان ملل ارائه کرده، که در آن ابعاد مختلف نقض آزادی دینی مسیحیان و سایر اقلیت‌های دینی-مذهبی در ایران، با ذکر موارد متعدد، مورد بررسی قرار گرفته‌است.


۱۳۹۹ مرداد ۱, چهارشنبه

محکومیت چهار تن دیگر؛ ۳۳ سال حبس برای ۱۲ شهروند بهایی در شیراز

دادگاه تجدیدنظر استان فارس چهار شهروند بهایی ساکن شیراز به نام‌های فرهام ثابت، فرزان معصومی، شهناز ثابت و سهیلا حقیقت را طی حکمی مجموعا به ۸ سال حبس محکوم کرد. پیشتر هشت شهروند بهایی دیگر در این پرونده توسط دادگاه تجدید نظر مجموعا به ۲۵ سال و ۶ ماه حبس تعزیری و یک میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شدند. در این پرونده نهایتا ۱۲ تن از شهروندان بهایی ساکن شیراز توسط دادگاه تجدیدنظر مجموعا به ۳۳ سال و ۶ ماه حبس و یک میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دادگاه تجدیدنظر استان فارس چهار شهروند بهایی ساکن شیراز به نام‌های فرهام ثابت، فرزان معصومی، شهناز ثابت و سهیلا حقیقت را طی حکمی مجموعا به ۸ سال حبس محکوم کرد.

بر اساس این حکم فرهام ثابت، فرزان معصومی، شهناز ثابت و سهیلا حقیقت هر کدام به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شد.
این افراد پیشتر در مرحله بدوی توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی سید محمود ساداتی، از بابت اتهامات “فعالیت تبلیغی علیه نظام و عضویت در گروه‌های مخالف نظام” هر یک به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده بودند. با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری از بابت اتهام “عضویت در گروه‌های مخالف نظام” در خصوص این شهروندان قابل اجرا بود.

هرانا عصر امروز در گزارشی دیگر از محکومیت هفت شهروند بهایی دیگر در این پرونده توسط دادگاه تجدیدنظر استان فارس به ۱۹ سال و ۶ ماه حبس تعزیری و یک میلیون تومان جریمه نقدی خبر داده بود.

بر اساس این حکم نیلوفر حکیمی به ۵ سال و ۹ ماه حبس، نوید بازماندگان، بهاره قادری، نورا پورمرادیان، سودابه حقیقت، الهه سمیع زاده هر کدام به ۲ سال و ۹ ماه حبس و احسان الله محبوب راه وفا به یک میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد.
پیشتر در مرحله بدوی شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی سید محمود ساداتی، نیلوفر حکیمی را به ۸ سال حبس، نوید بازماندگان، بهاره قادری، نورا پورمرادیان، سودابه حقیقت و الهه سمیع زاده هر کدام را از بابت اتهامات “فعالیت تبلیغی علیه نظام و عضویت در گروه‌های مخالف نظام” به ۶ سال حبس و احسان الله محبوب راه وفا را به یک سال سال حبس محکوم کرده بود.

از میان این افراد الهه سمیع زاده، در بخش دوم پرونده خود در مرحله بدوی توسط شعبه ۱۰۵ دادگاه کیفری شیراز به ۱ سال حبس تعزیری دیگر و ۲ سال انفصال از خدمات دولتی و عمومی محکوم شد. به علاوه نیلوفر حکیمی نیز در دادگاه کیفری به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

سهیلا حقیقت، شهناز ثابت، فرزان معصومی، فرهام ثابت و شهریار عطریان، ۵ شهروند بهایی دیگر ساکن شیراز پیشتر توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز هر کدام از بابت اتهامات “فعالیت تبلیغی علیه نظام و عضویت در گروه‌های مخالف نظام” به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده بودند. از میان این افراد سهیلا حقیقت نیز در انتظار برگزاری دادگاه پرونده دیگر خود در دادگاه کیفری بود که از وضعیت این بخش از پرونده خانم حقیقت تا زمان تنظیم این گزارش اطلاعی در دست نیست.

دادگاه تجدیدنظر استان فارس پیشتر نیز محکومیت شهریار عطریان شهروند بهایی را بدون تشکیل جلسه دادگاه عینا تایید کرد.

در این پرونده نهایتا ۱۲ تن از شهروندان بهایی ساکن شیراز توسط دادگاه تجدیدنظر مجموعا به ۳۳ سال و ۶ ماه حبس و یک میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شدند.
این شهروندان طی سال‌های ۹۵ تا ۹۸ توسط نیروهای امنیتی در شیراز بازداشت و مدتی بعد با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شدند.

شهروندان بهایی در ایران از آزادی‌های مرتبط به باورهای دینی محروم هستند، این محرومیت سیستماتیک در حالی است که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.
بر اساس منابع غیررسمی در ایران بیش از سیصد هزار نفر بهایی وجود دارد اما قانون اساسی ایران فقط اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشتی گری را به رسمیت شناخته و مذهب بهاییان را به رسمیت نمی‌شناسد. به همین دلیل طی سالیان گذشته همواره حقوق بهائیان در ایران به صورت سیستماتیک نقض شده است.


۱۳۹۹ تیر ۳۱, سه‌شنبه

پرونده سازی جدید وزارت اطلاعات برای ۳ زندانی سیاسی محبوس در رجایی‌شهر

با فشار وزارت اطلاعات ، شعبه ۶ دادسرای اوین برای سه تن از زندانیان سیاسی؛ مجید اسدی، محمد بنازاده امیرخیزی و پیام شکیبا اقدام به پرونده سازی جدید در زندان کرد.

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، روز دوشنبه ۳۰تیر۹۹، زندانیان سیاسی مجید اسدی، پیام شکیبا و محمد بنازاده امیرخیزی محبوس در زندان رجایی شهر کرج، جهت تفهیم اتهام جدید تحت عنوان «فعالیت تبلیغی علیه نظام»از بابت پرونده جدیدی که در زندان برایشان گشوده شده، به دادسرای اوین منتقل و پس از تفهیم اتهام و صدور قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی به زندان بازگردانده شدند.

این پرونده سازی درحالیست که مجید اسدی در تاریخ ۱۸تیرماه ۹۹ از اتهام انتسابی در همین شعبه تبرئه شده و قرار منع تعقیب وی صادر شده بود اما با فشار وزارت اطلاعات پرونده وی مجددا روز ۲۵تیر۹۹ گشوده شده است.

زندانی سیاسی مجید اسدی در تاریخ ۱۸ تیرماه سال ۸۷ در مراسم ۱۸تیر بازداشت و به مدت ۵۲ روز در سلول انفرادی بود. در سال ۸۹ به ۴ سال زندان محکوم شد. در مهر ۹۰به رغم درخواست تجدید نظر؛ بدون ابلاغ حکم نهایی به زندان رفت و تا خرداد ۹۴ در زندان بود .وی در تاريخ ۳۰بهمن ۱۳۹۵ساعت ۱۰ شب در منزل خانوادگی خود در کرج با يورش مامورين ورارت اطلاعات بازداشت شد. مأموران پس از بازرسی محل زندگی، تعدادی از وسایل خصوصی آقای اسدی را نیز ضبط کرده‌اند.ماموران هیچ حکمی برای بازداشت وی نشان ندادند و در منزل اقدام به بازجویی از خواهران مجید اسدی کردند. سپس به اطلاعات كرج منتقل شده و از آنجا به بند ۲۰۹زندان اوين انتقال يافت. وی مدت ۵۰روز در سلولهای انفرادی ۲۰۹تحت فشار و باز جویی قرار داشت. سپس به گوهردشت منتقل شد. در تیر ماه ۹۷ مجید اسدی به شش سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به برازجان در استان بوشهر به اتهامات هواداری از سازمان مجاهدین خلق، اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام محکوم شد.

زندانی سیاسی محمد بنازاده امیرخیزی از بازاریان سرشناس تهران است. وی در سال ۸۴ به اتهام هواداری از مجاهدین دستگیر و مدتی در سلولهای بند ۲۰۹ زندان اوین تحت بازجویی قرار داشت. امیرخیزی سپس در ۹ آذر ماه سال ۸۸ توسط ماموران امنیتی در محل کارش دستگیر و به اتهام کمک مالی به سازمان مجاهدین خلق به ۵ سال حبس محکوم گردید و پس از تحمل حبس در آبان ماه ۱۳۹۳ از زندان رجایی شهر آزاد شد. محمد بنازاده امیرخیزی، در تاریخ ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۵، مجددا توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت شده و در آذرماه ۹۶ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ماشاالله احمدزاده از بابت اتهامات «اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی» و «تبلیغ علیه نظام» به ۱۱ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید به شهرستان نیک شهر در استان سیستان و بلوچستان محکوم شد.

زندانی سیاسی پیام شکیبا در ۱۸تیر سال ۸۷ توسط اداره اطلاعات زنجان بهمراه ۵ تن از هم دانشگاهیان خود دستگیر و پس از ۲۲ ماه با قید وثیقه آزاد شد. درسال ۸۸ در دادگاه انقلاب زنجان به تحمل ۱ سال حبس تعزیری محکوم شد. اما این حکم در دادگاه تجدید نظر به ۶ ماه حبس تعزیری و ۶ ماه حبس تعلیقی تقلیل یافت. وی برای تحمل محکومیت در سال ۸۹ به زندان رفت و در همان سال پس از تحمل محکومیت حبس آزاد شد.
پیام شکیبا در سال ۹۱ در حین تحصیل از دانشگاه اخراج شد. وی که آن زمان دانشجوی کار‌شناسی ارشد علوم سیاسی واحد علوم وتحقیقات تهران بود در پی ارسال نامه‌ای از سوی مرکز آزمون دانشگاه آزاد از ادامه تحصیل درمقطع کار‌شناسی ارشد محروم شد و از حضور وی در امتحانات پایان ترم ممانعت به عمل آمد. آقای شکیبا مجددا در سال ۱۳۹۳ در همین رشته در دانشگاه علامه طباطبایی پذیرفته شد. در ۳ اسفند ماه ۹۵ مجددا توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شد. ۲ ماه اول بازداشتش در سلول انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین زندانی بود، سپس به سلولی چند نفره در همین بند منتقل شد. سرانجام به زندان گوهردشت منتقل شد. در تیر ماه ۹۷، به ۱۱ سال زندان و ۲ سال تبعید به برازجان محکوم شد.

پرونده سازی با اتهام مسخره‌ی «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به زندانیانی که از سال ۱۳۹۵ زندانی هستند، فقط توسط وزارت اطلاعات دیکتاتوری خامنه‌ای ابداع و ساخته و پرداخته می شود.
برای نظام پابگوری که توان شنیدن حتی یک حرف مخالف خود را ندارد، طبیعی است که به زندانی در حال سپری کردن دوران حکم خودش در زندان هم اتهام بزند و پرونده جدید باز کند.
نظام فاسدی که دزدان، قاتلان و جاسوسان بر مسند آن نشسته‌اند، تنها و تنها به وسیله ارعات و ایجاد وحشت خود را سرپا نگه می‌دارد.

۱۳۹۹ تیر ۳۰, دوشنبه

شهروندان بهایی؛ تداوم بازداشت میترا بندی امیرآبادی و هیوا یزدان مهدی آبادی در یزد

 با گذشت ۵۰ روز از دستگیری میترا بندی امیرآبادی و هیوا یزدان مهدی آبادی شهروندان بهایی ساکن یزد، این افراد کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشت بسر می‌برند. این افراد از زمان بازداشت تاکنون از ملاقات با خانواده‌های خود محروم هستند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه ۲۹ تیرماه ۱۳۹۹، با گذشت ۵۰ روز از دستگیری میترا بندی امیرآبادی و هیوا یزدان مهدی آبادی شهروندان بهایی ساکن یزد، این افراد کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشت بسر می‌برند.
یک منبع نزدیک به خانواده این شهروندان بهایی در این خصوص به هرانا گفت: “میترا بندی و هیوا یزدان از زمان بازداشت از داشتن ملاقات با خانواده محروم هستند و تنها ده روز یکبار می‌توانند با خانواده خود تماس تلفنی برقرار کنند. تداوم بازداشت آنان در دوران شیوع کرونا خانواده‌هایشان را به شدت نگران کرده است. آنها با مراجعه به قاضی خواهان رسیدگی سریع تر به پرونده عزیزانشان شدند، با این وجود قاضی نه تنها قرار وثیقه یا کفالت صادر نکرد بلکه پس از اتمام قرار نخست قرار بازداشت را به مدت یک ماه دیگر تمدید کرد”.
میترا بندی امیرآبادی و هیوا یزدان مهدی آبادی در تاریخ ۱۰ خردادماه توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند. ماموران در زمان بازداشت اقدام به شکستن در منزل این شهروندان کرده بودند.
پیشتر یک منبع نزدیک به خانواده این شهروندان درخصوص نحوه بازداشت آنان به هرانا گفت: “در زمان بازداشت منزل خانم یزدان مهدی آبادی مورد بازرسی قرار گرفت و سپس ایشان را به منزل پدرشوهر مرحومش در تفت منتقل کرده و آنجا را نیز مورد بازرسی قرار داده و تعدادی از وسایل آنها را ضبط کرده و با خود بردند. ماموران در زمان بازرسی رفتار توهین آمیزی با آنان داشتند”.
روز پنج‌شنبه ۱ خرداد ۹۹ نیز ماموران منزل میترا بندی امیرآبادی (باغی) را مورد بازرسی قرار داده و تعدادی از وسایل شخصی او را با خود بردند.
این شهروندان بهایی پیشتر نیز سابقه بازداشت و محکومیت داشته‌اند.

۱۳۹۹ تیر ۲۹, یکشنبه

بازداشت ۳ متهم به آزار جنسی یک کودک ۱۱ ساله

خبرگزاری هرانا – سه متهم به آزار جنسی پسربچه ۱۱ ساله که قصد قتل او را نیز داشتند، پس از دو روز بازداشت شدند. معاینات پزشکی قانونی تجاوز و ضرب و شتم این کودک را تایید و رسیدگی به این پرونده در دادگاه آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، ۳ متهم به آزار جنسی یک کودک ۱۱ ساله بازداشت شدند.

۱۳۹۹ تیر ۲۸, شنبه

گزارشی از بازداشت یک نوکیش مسیحی در تهران

روز چهارشنبه ۱۱ تیرماه، معصومه قاسمی، نوکیش مسیحی که یک روز پس از بازداشت فرزندش سمیه (سونیا) صادق، جهت کسب اطلاع از وضعیت وی به دادسرای زندان اوین مراجعه کرده بود، توسط ماموران بازداشت و به بازداشتگاه این زندان منتقل شد. این دو نوکیش مسیحی در تاریخ ۱۹ تیرماه با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت آزاد شدند.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از محبت نیوز، روز چهارشنبه ۱۱ تیرماه ۱۳۹۹، معصومه قاسمی، مادر سمیه (سونیا) صادق، نوکیش مسیحی بازداشت و به بازداشتگاه زندان اوین منتقل شد.
بر اساس این گزارش، در پی بازداشت سونیا صادق در تاریخ ۱۰ تیرماه در یک کلیسای خانگی، ماموران وی را به منزل پدری اش در تهران برده و پس از تفتیش منزل، از انتقال او به زندان اوین خبر دادند.
بازداشت معصومه قاسمی، یک روز بعد در پی مراجعه وی به دادسرای اوین جهت پیگیری وضعیت فرزندش، صورت گرفت.
این نوکیش مسیحی همزمان با دخترش سونیا صادق، روز پنجشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۹، پس از چند روز بازداشت از سوی شعبه ۳ دادسرای اوین با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت آزاد شد.
گفته می‌شود قرار وثیقه ی تعیین شده برای این دو نوکیش مسیحی مجموعا مبلغی حدود ۸۰۰ میلیون تومان بوده است.
سمیه (سونیا) صادق، در تاریخ ۱۰ تیر ماه سال جاری همزمان با تعدادی دیگر از نوکیشان مسیحی توسط ماموران اداره اطلاعات در یک کلیسای خانگی بازداشت شده بود.

۱۳۹۹ تیر ۲۷, جمعه

کتمان اخبار درباره نرگس سابقه‌دار است، چنان‌که پیش از این نیز ضرب و شتم او را تکذیب کردند/ چرا جواب آزمایشات را به او یا به خانواده‌اش اعلام نمی‌کنند؟/حواستان هست که هرگونه حق و حقوق انسانی، پزشکی، شهروندی و عاطفی را از او سلب کرده‌اید!

مهدی محمدی برادر نرگس محمدی، درنامه‌ای خطاب به مردم از ابتلای خواهرش به بیماری کرونا خبر داد و نوشت:
مردم شریف و آزادی‌خواه ایران؛ اینجانب مهدی محمدی، برادر نرگس محمدی، وظیفه خود می‌دانم در خصوص صحبت‌های اشتباه آقای اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه درباره عدم ابتلای خواهرم به بیماری کرونا به استحضار برسانم که بر اساس نظرات پزشکان و مشاهدات علائم در نرگس، وی قطعا به کرونا مبتلا شده است.
موید این مسئله ابتلای ۵ نفر از عزیزان پرسنل پزشکی زندان زنان -از مسئول اندرزگاه بند نسوان تا مسئول بهداشت زندان- است. در حال حاضر حتی مسئول بهداشت زندان در بیمارستان بستری و تحت درمان است. در ابتدا خبر ابتلا به نرگس داده شد، اما او را با آن وضعیت نادرست و غیرانسانی و بدون دارو رها کرده‌‌اند.
کتمان اخبار درباره شرایط نرگس سابقه‌دار است، چنان‌که پیش از این نیز در رابطه با انتقال او به زنجان نیز «مسئله ضرب و شتم» که محرز بود و پزشکی قانونی زنجان بیش از ۲۰ مورد محل کبودی و ضرب و جرح را در بدن نرگس محمدی ثبت کرده و عکس‌های آن نیز موجود است، مرتبا تکذیب شده است.
با وجود این شرایط سوال بنده از شما آقای رئیسی! این است که چرا تا این لحظه پاسخی به درخواست بازبینی فیلم دوربین‌های زندان برای مشخص شدن ضرب و شتم نرگس، داده نشده است؟

۱۳۹۹ تیر ۲۶, پنجشنبه

تایید حکم اعدام سه معترض آبان ماه از سوی قوه قضاییه

​۲۴ تیر,۱۳۹۹

سخنگوی قوه قضاییه درباره تایید حکم اعدام سه نفر در ارتباط با حوادث آبان ماه گفت: این حکم بعد از فرجام خواهی متهمان و وکلای مدافع به تایید دیوان عالی کشور رسیده و به دادسرا اعاده شد.

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، ۲۴تیر۹۹، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در بیست و نهمین نشست خبری خود از تایید حکم اعدام سه نفر در ارتباط با حوادث آبان ماه خبر داد و گفت: «این حکم بعد از فرجام خواهی متهمان و وکلای مدافع به تایید دیوان عالی کشور رسیده و به دادسرا اعاده شد.»

سخنگوی قوه قضاییه افزود: اینکه حکم اجرا شود یا نشود اجرای احکام فرایند قانونی دارد که باید طی شود اما خبر تایید حکم صحت دارد.

سخنگوی قوه قضاییه مدعی شد: « بعد از دستگیری در گوشی موبایل این افراد صحنه هایی که بانک، اماکن عمومی و اتوبوس ها را آتش می زنند مشخص شد، با جسارت از اعمال مجرمانه خود فیلمبرداری کردند و برای خبرگزاری‌های خارج از کشور ارسال کردند»

۱۳۹۹ تیر ۲۵, چهارشنبه

ده شهروند مسیحی متهم به «اقدام علیه امنیت ملی» شدند

طبق گزارش های رسیده به «ماده ۱۸»، دستکم ده نوکیش مسیحی که به دلیل فعالیت صلح‌آمیز عقیدتی بین روزهای دهم و ۱۱ تیرماه در تهران و کرج بازداشت شدند، متهم به عضویت در «مسیحیت صیهونیستی»، «تبلیغ علیه نظام» و «اقدام علیه امنیتی ملی» شده‌اند.

پیشتر از این نیز بارها حکومت اسلامی بدون ارائه سند و مدرکی نوکیشان مسیحی را با اتهاماتی مشابه به زندان محکوم کرده‌است.
در روزهای اخیر،» سازمان ماده ۱۸» خبراز موج جدیدی از بازداشت شهروندان مسیحی در ایران داده بود. طبق گزارش شاهدان عینی، برخی اوقات، بازداشت شدگان مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند.
نیروهای امنیتی،دو هفته پیش، در حمله هماهنگ به منازل مسیحیان در سه شهر، تهران، کرج و ملایر،دستکم ۱۷ نفر را بازداشت کردند.
از دستگیرشدگان، هشت نفر با قرار وثیقه آزاد شدند، چهار نفر در بازداشت هستند و یک نفر نیز بدون طرح هیچ اتهامی آزاد شده است.

۱۳۹۹ تیر ۲۴, سه‌شنبه

مجازات جایگزین حبس؛ ۴ متهم در تهران به آموزش رایگان و اقدامات درمانی محکوم شدند

۱۳۹۹/۰۴/۲۲

خبرگزاری هرانا – یک زوج جوان در تهران به تدریس رایگان در یکی از مدارس مناطق محروم اطراف تهران به مدت دو روز در هفته محکوم شدند. همچنین دو کادر درمانی کلینیکی در تهران نیز که بنا بر ادعای دادگاه با این زوج جوان همکاری کرده اند، به آموزش مقدمات پزشکی و اقدامات درمانی به ساکنان یکی از مناطق محروم اطراف تهران به مدت یک سال محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، پس از شناسایی یک زوج جوان که اقدام به خرید فرزند کرده بودند، پرونده جهت بررسی بیشتر در دستور کار پلیس قرار گرفت.

زن جوان در تحقیقات گفت: “سال ۹۲ ازدواج کردم و خیلی طول نکشید که متوجه شدیم بچه‌دار نمی‌شویم. کلی هزینه کردیم، اما درمان‌ها بی‌نتیجه مان و در نهایت تصمیم گرفتیم که از بهزیستی فرزندی بیاوریم. اما وقتی داشتیم مراحل فرزندخواندگی را طی می‌کردیم متوجه شدیم که داخل شناسنامه نوشته می‌شود «فرزند خوانده» و همه با خبر می‌شوند که ما بچه را از بهزیستی گرفته‌ایم. در صورتی که ما تصمیم داشتیم کسی از این ماجرا با خبر نشود. وقتی از این کار منصرف شدیم به یک کلینیک باروری رفتیم”.

وی افزود: “در آنجا یکی از کارکنان به ما گفت زنی که وضع مالی بدی دارد و باردار است قصد دارد بچه‌اش را سقط کند. می‌گفت شوهر این زن او را رها کرده و خبری از او نیست. او گفت حاضر است که بچه را از زن جوان با مبلغی بگیرد و به ما تحویل دهد. سال ۹۷ بود که چنین پیشنهادی به ما داده شد و ما هم قبول کردیم. با به دنیا آمدن پرهام در سال ۹۸، خودرویمان را فروختیم و به دو کارمند کلینیک دادیم و پرهام را گرفتیم. آن‌ها قول داده بودند که شناسنامه‌ای هم به‌نام پرهام بگیرند و اسم من و همسرم به‌عنوان والدین داخل شناسنامه باشد که این اتفاق هم افتاد”.

۱۳۹۹ تیر ۲۳, دوشنبه

شکنجه فیزیکی و روانی شدم؛ نامه محمد علیجانی، معترض آبان‌ماه متهم به

خبرگزاری هرانا – محمد علیجانی، یکی از شهروندان بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری آبان ۹۸ با گذشت بیش از ۷ ماه به صورت بلاتکلیف در زندان تهران بزرگ بسر می‌برد. پس از ارجاع پرونده آقای علیجانی به دادگاه انقلاب اسلامشهر، دادرس دادگاه انقلاب این شهر، در تاریخ ۱۸ فروردین امسال طی نامه‌ای با بیان اینکه رفتار ارتکابی متهم با هیچ یک از مصادیق محاربه (می‌تواند به صدور حکم اعدام منتهی شود) منطبق نیست، با نفی صلاحیت از دادگاه انقلاب و اصرار بر صلاحیت رسیدگی در دادگاه کیفری، پرونده را جهت رفع اختلاف به دیوان عالی کشور ارسال کرد. محمد علیجانی با نوشتن یادداشتی که در اختیار هرانا قرار گرفته به شرح چگونگی بازداشت، دوره بازجویی و وضعیت خانواده خود پرداخته است. متن کامل دادنامه این زندانی نیز در ادامه می‌آید.

۱۳۹۹ تیر ۲۲, یکشنبه

جمهوری اسلامی ایران امکان دریافت کارت ملی را از اقلیت های مذهبی غیر رسمی سلب کرده است

برای دریافت کارت ملی، اقلیت های مذهبی غیر رسمی باید دروغ بگویند یا منصرف شوند

برای بهائیان و دیگر اقلیت های مذهبی غیر رسمی، فرم جدیددرخواست کارت ملی مسئله ساز است

هفتم بهمن ۱۳۹۸ — در اقدامی تازه که اقلیت های مذهبی غیر رسمیرا در ایران شدیدا مورد تبعیض قرار می دهد، کارت ملی، که برایانجام اغلب کارهای دولتی و خصوصی واجب است، فقط برای شهروندان معتقد به ادیان رسمی صادر می شود.

به دلیل حذف گزینه «سایر ادیان» در فرم جدید درخواست کارت ملی، پیروان ادیان غیر رسمی باید به دروغ گزینه یکی از ادیانرسمی (اسلام، مسیحیت، یهودیت یا زرتشتی) را انتخاب کنند یابرای آنها کارت صادر نخواهد شد.

به گفته هادی قائمی، مدیر مدیر کمپین حقوق بشر در ایران: «در عمل دولت ایران با این رویه جدید حقوق اولیه اقلیت های مذهبی را زیر پا گذاشته و آنها را از دسترسی به خدمات ضروری شهروندی محروم می کند

خامنه ای رهبر خودخوانده.



خامنه ای فردی که نه سواد حوزوی و نه سوادمدرسه و دانشگاهی دارد، نه دیپلم دارد و نه توانسته است در حوزه علمیه به مرجعیت برسد توانست با یک دروغ رفسنجانی رهبر  و با دروغ دیگر آیت الله های فریب یکشبه آیت الله شود.
فردی که در دوران جوانی در خراسان شمالی و مشهد با قرآن خوانی روی قبرها زندگی را می گذراند با کمک رفسنجانی رهبر شد تا ملایان بتوانند قدرت و ثروت را قبضه کنند و او اینک بیش از ۳۰ سال است بعنوان رهبرخودخواند با قدرت اسلحه و مزدوران کم سوادتر از خودش حکومت می کند.

از حقوقی که نداریم؛ نگاهی دوباره به قوانین تبعیض‌آمیز

در بخش اول این نوشته به قانون ارث، دیه، خروج از کشور و حق حضانت و ولایت پرداختم. بخش دوم(link is external) این یادداشت را با دستمزد کمتر زنان در قبال کار برابر ادامه دادم که مساله‌‏ای جهانی است اما آنچه شرایط زنان در ایران را با همتایانشان در دیگر نقاط دنیا متفاوت می‌کند نبودِ حمایت قانونی است.از حقوقی که نداریم؛ نگاهی دوباره به قوانین تبعیض‌آمیز | ایران ...
بخش پایانی این مطلب نیز به حق سقط جنین، حق طلاق و خوانندگی زنان اختصاص دارد. هرچند در مورد حق طلاق در این سال‌ها زیاد گفته و نوشته شده است و خوانندگی زنان هم در سال‌‏های اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، اما حق سقط جنین در ایران هنوز آنقدر مورد غفلت قرار گرفته است که حتی در میان مطالبات جنبش زنان هم چندان پررنگ نیست.
سقط جنین
شاید برای شما جالب باشد که بدانید در سال ۱۹۷۷میلادی در ایران سقط جنین قانونی شده بود و دسترسی به وسایل پیشگیری از بارداری بسیار راحت انجام می‌شد، البته مانند هر قانون مترقی‌ای در ایران، بعدا در دولت شریف امامی سقط جنین تحت تاثیر فشارهای جامعه و روحانیون دوباره غیرقانونی شد.

۱۳۹۹ تیر ۲۱, شنبه

شش درویش با شلیک مستقیم نیروهای هنگ مرزی زخمی شدەاند + هویت

 در نتیجە تیراندازی نیروهای هنگ مرزی مستقر در گذرگاه مرزی باشماق بە سوی دراویشی کە برای حضور در مراسم خاکسپاری رهبر طریقت خود عازم سلیمانیە بودند، دست کم ٦ درویش زخمی شدەاند.

شش درویش با شلیک مستقیم نیروهای هنگ مرزی زخمی شدەاند + هویت
برپایە گزارش رسیدە بە سازمان حقوق بشری هەنگاو، عصر روز پنجشنبە ١٩ تیر ٩٩ (٩ ژوئیە ٢٠٢٠)، صدها نفر از پیروان طریقت قادریە برای شرکت در مراسم خاکسپاری شیخ محمد کسنزانی رهبر طریقت قادری عازم سلیمانیە بودند کە از سوی نیروهای هنگ مرزی مورد حملە قرار گرفتە و دست کم ٦ درویش زخمی شدەاند.
یکی از دراویش در اینبارە بە خبرنگار هەنگاو اعلام کرد، کە ٤ درویش در نتیجە تیراندازی نیروهای سپاه پاسداران و دو دوریش نیز در اثر ضرب و شتم این نیروها زخمی شدەاند.