۱۳۹۸ اسفند ۱۰, شنبه

برای دریافت کارت ملی، اقلیت های مذهبی غیر رسمی باید دروغ بگویند یا منصرف شوند

جمهوری اسلامی ایران امکان دریافت کارت ملی را از اقلیت های مذهبی غیر رسمی سلب کرده است
بهمن ۷, ۱۳۹۸


برای دریافت کارت ملی، اقلیت های مذهبی غیر رسمی باید دروغ بگویند یا منصرف شوند

برای بهائیان و دیگر اقلیت های مذهبی غیر رسمی، فرم جدید درخواست کارت ملی مسئله ساز است

هفتم بهمن ۱۳۹۸ — در اقدامی تازه که اقلیت های مذهبی غیر رسمی را در ایران شدیدا مورد تبعیض قرار می دهد، کارت ملی، که برای انجام اغلب کارهای دولتی و خصوصی واجب است، فقط برای شهروندان معتقد به ادیان رسمی صادر می شود.

جمهوري اسلامي كمر به نابودي مسيحيت بسته است.

جمهوری اسلامی کمر به نابودی مسیحیت بسته است، واقعیتی است تلخ در مورد جفا بر مسیحیان ایران؛ مسیحیانی که به خاطر دگراندیشی و تغییر دین از سوی حکومت مذهبی جمهوری اسلامی مورد اتهام و محکومیت قرار می‌گیرند. جفا بر مسیحیان در کشورهای اسلامی رو به رشد است و روزانه مسیحیان بسیاری مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند. در جمهوری اسلامی ایران نیز، تعداد بی‌شماری از مسیحیان به خاطر تغییر دین و فعالیت‌های مذهبی‌شان زندانی‌شده، مورد اتهام و محکومیت قرار می‌گیرند. در حال حاضر بر اساس گزارش سازمان‌های مدافع حقوق مسیحیان در ایران گفته می‌شود تعداد زیادی از مسیحیان شناخته‌شده تنها به جرم‌هایی نظیر اقدامات بشارتی و یا آموزش و پخش انجیل در زندان به سر می‌برند و یا دیگر شهروندان مسیحی با عناوین جاسوسی محکوم می‌شوند و بسیاری از نوکیشان مسیحی تحت جفا قرارگرفته و با ضربات شلاق به جرم روزه‌خواری و شرب خمر در مراسم عشاء ربانی یا شکنجه و آزار در سلول خود در زندان‌های ایران مواجه شده و بعضاً حتی تحدید به مرگ شده‌اند. فشار دستگاه‌های امنیتی و قضایی بر کلیساها همچنان ادامه دارد و در ادامه سلسله محدودیت‌های اعمال‌شده از سوی مسئولان امنیتی، کلیساهای تبشیری رسمی، کلیسای جماعت ربانی مرکز در تهران، کلیسای پروتستان عمانوئیل، کلیسای انجیلی پطرس واقع در تهران و … یا به اجبار تن به همکاری با نهادهای امنیتی و تن دادن به خواسته‌های آنان مبنی بر افشای فهرست اعضای این کلیساها به همراه سایر مشخصات ایشان من‌جمله شماره ملی، بستن درهای خود را به روی ایمان داران و نوکیشان مسیحی فارسی‌زبان و عدم برگزاری مراسم به زبان فارسی داده‌اند و یا به کل تعطیل، رهبران آنان جمهوری مانند روبرت آسریان دستگیر و با احکام غیرمنصفانه و بلندمدت مواجه شده‌اند. حتی کلیساها از پذیرش فارسی زبانان خودداری میکنند و باید مراسم خود را به زبان غیر از فارسی برگزار نمایند .

۱۳۹۸ اسفند ۹, جمعه

خودکشی دو نوجوان ۱۴ ساله در جوانرود

خبرگزاری هرانا – دو دانش آموز دختر ۱۴ ساله اهل جوانرود کرمانشاه از طریق حلق آویز کردن دست به خودکشی زده و جان خود را از دست دادند. اقدام این دو نوجوان همکلاس، با فاصله ۲۴ ساعت از یکدیگر صورت گرفته است. سهم نوجوانان ایرانی از خودکشی‌های سالانه از سوی سازمان پزشکی قانونی بیش از ۷ درصد اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از رکنا، دو دانش آموز دختر ۱۴ ساله اهل جوانرود کرمانشاه دست به خودکشی زده و جان خود را از دست دادند.

درخواست رسیدگی به وضعیت بهداشتی کودکان آسیب پذیر در برابر کرونا


تهران- ایرنا- سازمان‌های مردم نهاد و انجمن‌های حمایت از حقوق کودکان در نامه‌ای از وزیر بهداشت خواستند که به وضعیت بهداشتی کودکان در معرض آسیب برای پیشگیری از ویروس کرونا رسیدگی شود.

انجمن حمایت از حقوق کودکان (خانه‌ کودک شوش و خانه کودک ناصرخسرو)، خانه خورشید، انجمن حمایت از کودکان کار، موسسه آوای مهر تاک، آوای ماندگار دروازه غار و خانه کودک بهنام روز چهارشنبه در این نامه به سعید نمکینوشتند: با توجه به شرایط خاص به وجود آمده در کشور پیرو شیوع ویروس کرونا جمعی از سازمان‌های مردم‌ نهاد فعال در منطقه ۱۲ تهران که با هدف حمایت از کودکان و افراد در معرض آسیب در این منطقه فعالیت می‌کنند، لازم دانستند تا شرایط ویژه ساکنان این منطقه را در راستای پیشگیری از آسیب‌های احتمالی این بیماری به استحضار برسانند. با عنایت به تراکم جمعیتی بالا در این منطقه، شرایط اقتصادی نامناسب خانواده‌ها و کمبود و گرانی امکانات بهداشتی، دسترسی محدود به منابع اطلاعاتی موثق، مشکلات تغذیه‌ای و ضعف جسمانی، آمار بالای اشتغال کودکان (زباله‌گردی، دست‌فروشی، کار در کارگاه‌های زیرزمینی) و دیگر عواملی که شرایط را برای شیوع این ویروس در این منطقه و گسترش آن در سطح وسیع‌تر شهر فراهم می‌کند، ضروری است اقدامات تخصصی و فوری در خصوص موارد زیر انجام گیرد:

۱۳۹۸ اسفند ۸, پنجشنبه

بهاره رشیدنژاد به ۲ سال حبس محکوم شد

بهاره رشیدنژاد، شهروند ساکن تهران توسط دادگاه انقلاب این شهر از بابت اتهام “توهین به رهبری” به ۲ سال حبس تعلیقی محکوم شد. این حکم روز سه‌شنبه ۶ اسفندماه در زندان قرچک ورامین به او ابلاغ و پس از ساعاتی از زندان آزاد شد. زمینه طرح اتهامات علیه این شهروند انتشار ویدیویی منتسب به او است که در آن از آیت الله خامنه ای انتقاد می‌کند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بهاره رشیدنژاد، شهروند ساکن تهران توسط دادگاه انقلاب این شهر به ۲ سال حبس تعلیقی محکوم شد.
این حکم روز سه‌شنبه ۶ اسفندماه در زندان قرچک ورامین به او ابلاغ شد. خانم رشیدنژاد نهایتا ساعاتی پس از ابلاغ حکم تعلیقی از زندان آزاد شد.
جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات بهاره رشیدنژاد، روز دوشنبه ۵ اسفندماه ۹۸ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه برگزار شده بود.

بازداشت فروزان یزدانی‌ پور، دانشجوی دانشگاه تهران توسط نیروهای امنیتی

روز شنبه ۳ اسفند ماه، فروزان یزدانی‌ پور، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مطالعات فرهنگی و رسانه دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. مامورین پس از بازداشت تعدادی از لوازم شخصی وی را نیز با خود برده اند.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از شورای صنفی دانشجویان کشور، ساعت ۲۲ روز شنبه ۳ اسفند ماه ۹۸، فروزان یزدانی‌پور، دانشجوی دانشگاه تهران، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

اعتراضات آبان ماه؛ ملیکا قراگوزلو به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد

ملیکا قراگوزلو، دانشجوی روزنامه‌نگاری دانشگاه علامه طباطبایی توسط دادگاه انقلاب تهران به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد. این حکم امروز چهارشنبه ۷ اسفندماه به وکیل مدافع وی ابلاغ شده است. خانم قراگوزلو روز یکشنبه ٢۶ آبان ماه در جریان اعتراضات سراسری موسوم به “اعتراضات آبان ماه” بازداشت و در تاریخ ۱۰ آذرماه با تودیع قرار از زندان آزاد شده بود.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ملیکا قراگوزلو، دانشجوی روزنامه‌نگاری دانشگاه علامه طباطبایی توسط دادگاه انقلاب تهران به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

خودکشی دو نوجوان ۱۴ ساله در جوانرود

دو دانش آموز دختر ۱۴ ساله اهل جوانرود کرمانشاه از طریق حلق آویز کردن دست به خودکشی زده و جان خود را از دست دادند. اقدام این دو نوجوان همکلاس، با فاصله ۲۴ ساعت از یکدیگر صورت گرفته است. سهم نوجوانان ایرانی از خودکشی‌های سالانه از سوی سازمان پزشکی قانونی بیش از ۷ درصد اعلام شده است.

۱۳۹۸ اسفند ۷, چهارشنبه

بسته شدن درب هاي حرم

بسته شدن درب های حرم ثابت کرد نه معجزه ای وجود دارد و نه طب اسلامی.
‏ثابت کرد  مرضی که شفا نداشته باشد   کعبه هم جلودارش نیست چه برسد به حرم.
‏دعا و قران و نهجه البلاغه هم جلودار کرونا نشدند.

زندانی عقیدتی محکوم به اعدام؛ ایوب کریمی و‌ داود عبداللهی


جمعیت حقوق بشرکوردستان – ایوب کریمی
۱۶ آذر ۱۳۸۸ شمسی، ایوب کریمی توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات در شهر اورمیه منتقل شد. نامبرده به مدت ۸ ماه تخت شکنجه و بازجویی قرار گرفت و به اتهام «محاربه» بازجویی شد.
این زندانی عقیدتی بعد از این هشت ماه شکنجه به زندان اوین منتقل شد و مدت شش ماه در بندهای ۲۴۰ و ۲۰۹ سپاه و اطلاعات در زندان اوین تحت بازجویی قرار داشت. در طول این شش ماه نامبرده در سلول انفرادی نگهداری می‌شد و عین بازجویی بارها مورد شکنجه قرار گرفته است.
نامبرده بار دیگر و در تاریخ ۲۵ فروردین‌ ۱۳۹۱ شمسی به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شد.
ایوب کریمی در اسفند ۱۳۹۴ در دادگاه انقلاب تهران شعبه ۲۸ با ریاست قاضی مقیسە با اتهامات اقدام علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام، عضویت در گروه‌های سلفی و فساد فی‌الارض روبرو و محاکمه شد و نهایتا به اعدام محکوم و حکم در تاریخ ۵ خردادماه رسما به ایشان ابلاغ شد.
شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور به ریاست قاضی «رازینی» اعتراض این فعال عقیدتی را بررسی و در اواخر سال ۱۳۹۵ این حکم را نقض و جهت رسیگی مجدد به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب ارجاع داد.
شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی در خردادماه سال ۱۳۹۷ ایوب کریمی را دوباره به اتهام «افساد فی‌ الارض» به اعدام محکوم کرد. شعبع ۴۱ دیون عالی کشور نیز حکم را تایید و روز دوشنبه ۱۴ بهمن‌ ۱۳۹۸ رسما به محمود علی‌زاده طباطبایی، وکیل مدافع وی ابلاغ شد.
داود عبداللهی
۱۶ آذر ۱۳۸۸ شمسی، داود عبداللهی فعال مذهبی توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات در شهر اورمیه منتقل شد. نامبرده به مدت ۸ ماه در این بازداشتگاه تحت بازجویی و شکنجه قرار داشت. آقای عبداللهی به اتهام «محاربه» مورد بازجویی قرار گرفت. بعد از اتمام بازجویی به زندان اوین منتقل شد. در این زندان نیز به مدت شش ماه در بندهای ۲۴۰ و ۲۰۹ سپاه و اطلاعات تحت بازجویی و شکنجه قرار داشت.
۲۵ فروردین‌ ۱۳۹۱ این زندانی اهل سنت به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شد. وی توسط دستگاه اطلاعاتی ایران به افساد فی‌الارض متهم شد.
نامبرده با اتهامات اقدام علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام، عضویت در گروه‌های سلفی و افساد فی‌الارض روبرو شد و در اواخر اسفند ۱۳۹۴ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه دادگاهی شد. وی در نهایت به اعدام محکوم و حکم را در تاریخ ۵ خردادماه رسما به ایشان ابلاغ گردید.
این حکم پس از اعتراض و به منظور بررسی مجدد به شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور به ریاست قاضی «رازینی» ارجاع شد. دیوان عالی کشور در اواخر سال ۱۳۹۵ این حکم را نقض و جهت رسیگی مجدد به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب ارجاع کرد. شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی در خردادماه سال ۱۳۹۷ داود عبداللهی را به اتهام «افساد فی‌الارض» مجددا به اعدام محکوم کرد.

کرونای واقعی چیست ؟



کرونای واقعی ویروس کشنده و بی رحمی است که به جان مغز های ما افتاده و در حال خوردن وقت و انرژی ماست .

کرونای واقعی ما مردمی هستیم که منتظر اعلام نتیجه کشته های و مبتلایان این ویروس هستیم .

کرونای واقعی ما مردمی هستیم که ماسک و ژل و دستکش ها را مخفی می کنیم تا بلکه به پنجاه برابر قیمت بفروشیم و سنگدان بیمار وجودمان را چینه و انباشته کنیم .

کرونای واقعی ما مردمی هستیم که یادمان رفت جنازه های صد ها نفر آدم بیگناه مسافر هواپیمای مسافربری هنوز خشکی کفن ندیده .

کرونای واقعی ما مردمی هستیم که به راحتی در سایه ی وحشت ویروس ، بیست و شش درصد رای ساختگی و تقلبی را در حلقمان کردند و ما روحمان هم خبر دار نشد که لااقل همرسانی بکنیم این تقلب بزرگ تر از تقلب سال هشتاد و هشت را.

کرونای واقعی دوست هنرمند من و کارگردان عزیزی است که شباروز  نسخه های دارچین و سیر و زنجبیل برایم می فرستد و قسم می خورد که بر اساس تحقیقات دکتر آیت الله فلانی درمان قطعی کرونا را یافته است .

کرونای واقعی ما هستیم که حتی حواسمان نبود در سایه ی همین نسخه های خیالی قیمت زنجبیل پنج برابر شده است.

کرونای واقعی تحریم همه جانبه مراودات مالی با همه ی جهان به دلیل ناپیوستن به پیمان های جهانی پول شویی و جلوگیری از جنایات بشری است .

کرونای واقعی ماییم که یادمان رفت آقای قالیباف در سایه ی وحشت کرونا با چهار درصد رای رییس مجلس شد و به یمن وجود ایشان قرار شده پست ریاست جمهوری حذف شود .

حاضرم روی ده سال از عمرم شرط ببندم که بیشترین  ما مطالب متفرقه ای را که در باره ی کرونا منتشر کرده ایم تا انتها نخوانده ایم .

در حالیکه معتبر ترین سازمان های بین المللی هنوز فقط دوازده نکته ی مسلم و قطعی را در مورد کرونا می دانند ما از ریشه تا میوه ، همه چیز را می دانیم بدون اینکه حواسمان باشد در هفتاد و دو ساعت گذشته که ما سر در گوشی هایمان در باره کرونا افاضه فیض می کردیم ارزش پولمان باز هم سقوط آزاد کرده و سکه از مرز شش میلیون تومان گذشته است.

کرونای واقعی منم که نسخه ی دارچین و سیر و سیاه دانه را  از قول پروفسور سمیعی در یک گروه تحصیل کرده و فرهیخته نشر می دهم و اصرار میکنم که همگان عمل کنند و باز نشر دهند.

کرونای واقعی تولیت اماکن زیارتی هستند که از ترس مبادا کم شدن یک اسکناس هزار تومانی در احرام متبرک ، درهای زیارتگاه ها باز گذاشته اند و ما هیچ عکس العملی نشان نمی دهیم.

انصاف بدهیم که ما حقمان است که یک نفر آخوند مرتجع بیسواد و ابله کتاب مرجع پزشکی را بسوزاند و به ریش اول و آخر مان بخندد .


بیماری شایع ترین روزهای ما مردم کرونا نیست ، سرطان است . سرطان همه گیر دانستگی و خود دانستگی .
سرطان غفلت ، سرطان بازنشر بدون مطالعه .
سرطان اطلاعات تقلبی و اصرار بر سر صحت

ایرج عاشوری
زمستان نود و هشت
سال کرونایی

۱۳۹۸ اسفند ۶, سه‌شنبه

زندانیان عقیدتی محکوم‌ به اعدام؛ انور خضری و فرهاد سلیمی


جمعیت حقوق بشر کوردستان-انور خضری
در تاریخ ۱۶ آذرماه ۱۳۸۸ انور خضری توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران در مهاباد بازداشت و به اداره اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در اورمیه منتقل شد. انور خضری نزدیک به هشت ماه از سوی این نیروها در سلول‌های انفرادی تحت شکنجه و بازجویی قرار گرفت و سپس به بند ۲۴۰ و ۲۰۹ و سلول انفرادی زندان اوین در هر تهران منتقل شد و حدود ۶ ماه در این سلول‌ها در حبس به سر برد.
نامبرده در خردادماه ۱۳۹۰ در اعتراض به شرایط بد زندان و قرار دادن وی در بند زندانیان جرائم اجتماعی و مواد مخدر دست به اعتصاب غذا زد و ۵۰ روز به اعتصاب خود ادامه داد و سپس با موافقت زندان در رسیدگی به خواسته‌هایش اعتصاب خود را شکست.
انور خضری در فروردین‌ماه ۹۱ به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد و نزدیک به چهار سال در این زندان در بازداشت به سر برد. سپس در اسفندماه ۱۳۹٤ جلسه دادگاه وی با ریاست قاضی مقیسه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب برگزار شد، در نشست دادگاه وی با اتهاماتی همچون، «عضویت در گروه سلفی»، «تبلیغ علیه نظام» و «قتل» روبرو شد و به اعدام محکوم شد، اما این حکم پس از ارجاع به دیوان عالی کشور لغو گردید.
 در شهریورماه ۱۳۹۶ انور خضری از زندان رجایی شهر به زندان مرکزی جمهوری اسلامی ایران در اورمیه منتقل شد و در یک دادگاهی غیابی و بدون حضور وی، به تحمل ۱۰ سال حبس محکوم و در تیرماه ۱۳۹۷ این رأی رسماً به وی ابلاغ شد.
سپس نامبرده در ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ برای بار دیگر جهت تحمل دوران حبس به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.
پرونده انور خضری جهت بررسی مجدد به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب ارجاع و جلسه دادگاه وی در روزهای ۲۷ و ۲۸ خردادماه ۱۳۹۸ برگزار شد و انور خضری به همراه ۶ تن دیگر به اعدام محکوم شدند و پرونده این افراد برای بررسی مجدد به شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور ارجاع شد و این حکم در دیوان عالی کشور نیز تائید شد.

۱۳۹۸ اسفند ۵, دوشنبه

اخبار ٢٨بهمن تا ٤ اسفند

⭕اخبار ۲۸ بهمن تا ۴ اسفند کانون دفاع از حقوق بشر در ایران، به ترتیب تاریخ نشر (بخش دوم) :
🔹 ابتلای ۴/۵درصد از کودکان کار به HIV.
🔹کشف جسد یخ زده ی یک خانم بی خانمان ۵۰ ساله در تبریز .
🔹گرمابه جمشیدی اهواز بعد از فوت مالک تخریب شد.
🔹نیلوفر بیانی فعال محیط زیست پس از ۱۲۰۰ ساعت بازجویی مورد شکنجه و تهدید به تعرض جنسی قرار گرفت.
🔹ادامه اعتراضات کارگران نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن منطقه لرستان به علت نگرفتن مطالبات و حق بیمه.
🔹 اعتراض کارگران شرکت کنتور سازی قزوین به عدم دریافت بیش از ۲سال از مطالباتشان.
🔹جلال چطوری شاعر اهل بندر امام خمینی به دلایل نامعلوم بازداشت شد.
🔹کرونا در برخی از استان های ایران.

٥ اسفند ١٣٩٨


از ابتدای اسفند ۱۳۹۸، ایران به لیست سیاه FATF وارد شد و همراه با کره شمالی دو کشوری هستند که کنوانسیون‌های مربوط به مبارزه با پولشویی را تصویب نکردند.
قرار گرفتن ایران در این لیست، به معنای محدود شدن مبادلات اقتصادی است.
(این فیلم، مروری بر صحبت های محمد جواد ظریف در ۱۹ آبان ۱۳۹۷ در مورد پولشویی در ایران است)
👈🏻این خبر مغایرت دارد با:

۱۳۹۸ اسفند ۴, یکشنبه

٤ اسفند ١٣٩٨


بهره‌کشی ازکودکان کار مهاجر به عنوان «نیروی کار ارزان»در استان فارس.
رئیس کل دادگستری فارس از بهره‌کشی از کودکان مهاجر وحاشیه‌نشین به عنوان «نیروی کار ارزان» در این استان خبر داد و گفت حتی در ادارات استان هم شاهد به ‌کارگیری این نوع نیروها در امورخدماتی هستیم وگاهی با بدبرخوردی با آنها مواجه بوده‌ایم.
وی با تاکید بر اینکه با نبود قانون در زمینه کودکان مهاجر روبرو هستیم،خواستار تصویب قوانین در حوزه کودکان و نوجوانان مهاجر شد. 
یافته‌های پژوهش«سنجش رفتارهای پر خطر در کودکان کار در ایران»که توسط سازمان بهزیستی انجام شده حاکی ازآن است که«اهانت وخشونت ازسوی مردم»،«کتک خوردن»،«خفت شدن»و «آزار جنسی»ازجمله تجربه های این کودکان است.

٤ اسفند ١٣٩٨


تجمع اعتراضی پرسنل بیمارستان کاشانی اصفهان بدلیل عدم پرداخت معوقات مزدی.
👈این خبر مغایرت دارد با؛
اصل ۳بند ۱۲ از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران:

۱۳۹۸ اسفند ۳, شنبه


وزیر بهداشت ترکیه ضمن اعلام آمادگی برای همراهی و همکاری با ایران در خصوص وضعیت بهداشت ایران و راه های مقابله با ویروس کرونا، بیان کرد: با سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران حرف زدم و ایشان گفته اند تاکنون ۷۵۸ نفر در ایران مشکوک به کرونا، ۱۸ مورد اثبات شده و ۵ نفر فوتی هستن.
ارائه این آمار توسط یک کشور دیگر و عدم شفاف سازی، آگاهی رسانی عمومی و ارائه امار دقیق توسط دولت جمهوری اسلامی ایران زمینه ساز اعتراض مردم نسبت به عملکرد دولت شده است.
👈این خبر مغایرت دارد با:

٣ اسفند ١٣٩٨


لحظه اولین دیدار پس از آزادی علیرضا آزادروش، درویش گنابادی، با فرزندش. 
در این ویدئو، فرزند علیرضا آزادروش با دیدن پدرش که ۲ سال گذشته را در زندان تهران بزرگ سپری کرده است ناباورانه می گوید: "بابا واقعا خودتی." 
علیرضا آزادروش در بهمن ماه سال ۹۶ و در جریان حوادث موسوم به گلستان هفتم به همراه صدها درویش گنابادی دیگر بازداشت و به حبس محکوم شد. وی ماه گذشته از زندان تهران بزرگ آزاد شده است. 
👈این خبر مغایرت دارد با:

۱۳۹۸ اسفند ۲, جمعه

٢ اسفند ١٣٩٨


تصویری از "شاهد اداک" یکی از سە کولبری که ۳۰ بهمن توسط سپاه پاسداران در نوسود شهید شد.
در ھفتە گذشتە با شلیک مستقیم سپاە پاسداران جمهوری اسلامی ٣ کولبر کشتە و ١٣ کولبر زخمی شدەاند.
👈🏻 این خبر نقض موارد زیر را دارد: 
اصل ۲۲ از قانون اساسی  جمهوری اسلامی ایران :
*حیثیت،جان،حقوق،مسکن وشغل اشخاص از تعرض مصون است مگر در مواردی که قانون تجویز کند
هدف ۳ از سند ۲۰۳۰ یونسکو:
*تضمین زندگی توام با سلامت برای همه
ماده ۲۲،۸،۳ از اعلامیه جهانی حقوق بشر :

٢ اسفند ١٣٩٨


هشت فعال محیط زیست درایران مجموعا به ۵۸سال زندان محکوم شدند.
غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه در یک نشست خبری از تایید و نهایی شدن احکام فعالان محیط زیستی به نام های مرادطاهباز، نیلوفر بیانی هومن جوکار، طاهر قدیریان، سام رجبی تبریز، حمیده کاشانی پور، امیرحسین خالقی حمیدی وعبدالرضا کوهپایه خبرداد.

۱۳۹۸ اسفند ۱, پنجشنبه

١ اسفند ١٣٩٨


جلال مطورى، شاعر اهل بندر امام خمینی استان خوزستان بازداشت شد.
سه شنبه ۲۹بهمن، ایشان توسط اداره اطلاعات این شهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است و به گفته بستگان وی ماموران اداره اطلاعاتی که او را بازداشت کرده اند نه اهل شهر بندر امام خمینی بودند و نه شهر ماهشهر.
این خبر مغایرت دارد با:
اصل۱۵۶،۲۳ از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران:
*تفتیش عقایدممنوع است وهیچکس را نمیتوان به صرف داشتن عقیدهای مورد تعرض و مؤاخذه قرار داد
*قوه قضاییه قوه ای است مستقل که پشتیبان حقوق فردی واجتماعی افراد باشد 
هدف ۱۶ ازسند۲۰۳۰یونسکو:
*ارتقای جوامع صلح آمیز وفراگیر برای توسعه پایا،فراهم کردن دسترسی به عدالت برای همه
ماده ۲۲،۱۹،۶ ازاعلامیه جهانی حقوق بشر:
* ارزش انسانی درهمه جا
*حق آزادی بیان
*حق امنیت اجتماعی  

@baschariyat

۱۳۹۸ بهمن ۳۰, چهارشنبه

درخواست دوباره خامنه‌ای برای شرکت در انتخابات: رای دادن وظیفه ملی و انقلابی و شرعی است

رهبر جمهوری اسلامی در ادامه تلاش‌ برای ترغیب مردم به شرکت در انتخابات روز سه‌شنبه چنین نظر داد که شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران «صرفا وظیفه ملی و انقلابی» نیست، بلکه «وظیفه شرعی» است.
او که روز سه‌شنبه، ۲۹ بهمن، در دیدار با عده‌ای از مردم آذربایجان شرقی سخنرانی می‌کرد، همچنین رای دادن را «جشن ملی» و «حق مدنی» توصیف کرد.
رهبر جمهوری اسلامی روز ۱۶ بهمن نیز گفته بود که «ممکن است کسی از بنده خوشش نیاید، اما اگر ایران را دوست دارد، باید به پای صندوق رأی بیاید.»

اطلاعات ۱۲۰۰ ساعت بازجویی از فعالان محیط زیست؛ ۵۸ سال زندان برای ۸ نفر

بعد از دو سال بازداشت و ارجاع پرونده به دادگاه تجدید نظر، قوه قضائیه ایران احکام قطعی فعالان محیط زیست را صادر کرده: از ۴ تا ۱۰ سال زندان. این فعالان را که کارشان حفاظت از حیات وحش ایران بود، سازمان اطلاعات سپاه، بازداشت کرده بود. وزارت اطلاعات گفت آنها جاسوس نیستند و دولت هم اعلام کرد که شواهدی علیهشان وجود ندارد، اما در نهایت، دستگاه قضایی رأی به مجرمیتشان داد، به اتهام همکاری با دولت آمریکا، جاسوسی و اقدام علیه امنت ملی.

۱۳۹۸ بهمن ۲۹, سه‌شنبه

ادعای دانشجویی که از حراست دانشگاه تهران کتک خورد


زهرا منصوری، انصاف نیوز: کاپشنی که بر تن داشتم پاره‌ شد. گلویم را گرفتند و سیلی می‎زدند، صدای وحشتناک آن را می‌شنیدم. تهدید به تجاوز می‌کردند، فحش می‌دانند. بدنم می‌لرزید، شوک عصبی به من وارد شد و تشنج کردم. مشتم را بر میز کوبیدم و دستم بریده شد. نمی‌توانستم باور کنم اینجا دانشگاه است. برای اولین بار جمله‌ی دانشگاه پادگان شد را لمس کردم
اینها را یکی از دانشجوهای دانشگاه تهران تعریف می‌کرد، کسی که مدعی است در روز تجمع، حراست با او برخورد فیزیکی کرده، اگرچه طی تماسی که با اسماعیل سلیمانی رییس حراست دانشگاه تهران برقرار کردیم او این اتفاق را تکذیب کرد و از سوی دیگر مجید سرسنگی معاون فرهنگی این دانشگاه هم ابراز بی‌اطلاعی کرد.
به گزارش انصاف نیوز، پس از اعتراض‌های آبان ۹۸ نسبت به گرانی بنزین، در دانشگاه تهران هم ۲۷ آبان ماه تجمعی شکل گرفت که بعضی از دانشجویان پس از آن تجمع اعتراضی بازداشت شدند؛ علی نانوایی فعال دانشجویی که در اعتراضات آبان ماه بازداشت شده بود، در توییتی نوشت:
«گویا گفته‌اند کسی داخل دانشگاه دستگیر نشده! بنده دانشجوی دکترای علامه و ارشد تهران (عدم تسویه جهت اصلاح پایانامه) در دفتر حراست داخل دانشگاه تهران توسط مامورین لباس شخصی و افراد حراست، مورد ضرب وشتم، تهدید به تجاوز و فحاشی قرار گرفته و با زور به ون بیرون دانشگاه منتقل شدم».
در ارتباط با ماجرای بازداشت بهاره هدایت فعال سیاسی و سها مرتضایی فعال صنفی هم برخی گمانه زنی کردند حراست دانشگاه تهران با برخی نهادها همکاری می‌کند اما اسماعیل سلیمانی رییس حراست دانشگاه تهران در واکنش به اینکه گفته می‌شد حراست دانشگاه تهران با همکاری پلیس، بهاره هدایت را دستگیر کرده است، به خبرگزاری ایلنا می‌گوید پلیس نیازی به همکاری ما ندارد، پلیس یا هر مرجع امنیتی که ضابط دادگستری و قضایی است، می‌تواند بر اساس وظیفه‌اش اقدام ‌کند، حالا اگر دانشجویی در دانشگاه نباشند، او را بیرون از دانشگاه می‌گیرند.

در چارچوب قانون اعتراض کردیم

پس از انتشار این توییت یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه تهران که نمی‎خواست نامش فاش شود؛ ضمن تایید توییت علی نانوایی از برخورد حراست با خودش هم خبر داد و  ادعا کرد: «من را هم کتک زدند، شاهد کتک زدن علی نانوایی هم بودم؛ به جز ما چند دانشجوی دیگر هم آنجا بودند و کتک می‎خوردند».
در ادامه این دانشجو تجمع روز دوشنبه در دانشگاه را مسالمت آمیز، ساده و خودجوش خواند و تاکید کرد: «هرکسی آنجا شعار می‌داد، به صورت خودجوش بود و از خارج از کشور خط نگرفته بود؛ ما فقط توده‌هایی را دیدیم که به گرانی بنزین اعتراض می‎کردند، ما هم معترض بودیم و درباره‌ی عدالت شعارهایی را سر دادیم. حتی جاهایی که درگیری پیش می‌آمد را هم کنترل می‌کردیم و در چارچوب اعتراض کردیم.

نادر قاضی‌پور؛ نماینده‌ای که گفت 'مجلس جای زنان نیست'

با نزدیک شدن روز انتخابات مجلس ایران، بی‌بی‌سی فارسی در مجموعه گزارش‌هایی، سوابق بعضی از چهره‌های بحث برانگیز مجلس فعلی ایران را بررسی کرده است. بعضی از این نمایندگان رد صلاحیت شده‌اند و بعضی از سوی شورای نگهبان برای ورود به رقابت‌های مجلس بعدی تایید شده‌اند.
نادر قاضی‌پور پس از سه دوره پیاپی نمایندگی حوزه انتخابی ارومیه در مجلس شورای اسلامی، از سوی شورای نگهبان قانون اساسی رد صلاحیت شد. پیش‌تر هم از نامزدی در انتخابات مجلس هفتم رد صلاحیت شده بود. 
این چهره اصولگرا که متولد ۱۳۳۷ خورشیدی در سه گنبد آذربایجان غربی است، از اولین رد صلاحیتش در سال ۱۳۸۲ به عنوان "از عجيب‌ترين و سوزناک‌ترين مقاطع زندگی" خود یاد کرده‌است. با این حال از سال ۱۳۸۶ بر کرسی نمایندگی نشست و این اتفاق سه دوره ادامه یافت. نادر قاضی‌پور با کسب بیش از ۱۶۹ هزار رای به دهمین مجلس راه یافت و بیش از دوره‌های پیشین در رسانه‌ها مطرح شد. 

گزارش‌های ویژه انتخابات مجلس ۱۳۹۸

نادر قاضی‌پور یکی از جنجالی‌ترین چهره‌هایی است که در این سال‌ها گفته‌هایش درون و بیرون صحن علنی مجلس، حاشیه‌ساز شده و توجه رسانه‌ها را برانگیخته است. 
رسانه‌های ایران درباره او نوشته‌اند که دارای مدرک کارشناسی فیزیک کاربردی و کارشناسی ارشد مدیریت دولتی است. 
نادر قاضی‌پور همزمان با ریاست هیات کشتی، جودو، کاراته، تکواندو و هيات ورزش‌های رزمی استان آذربایجان غربی در سال‌های ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۲ عضو تیم ملی جودو بوده‌است. او در سال ۱۳۶۴ بخشدار پیرانشهر شد و سپس به فرمانداری سردشت رسید. در سال ۱۳۸۲ مديرکل امور اجتماعی و انتخابات استانداری آذربایجان غربی بود و سپس به عنوان مديرکل دفتر پيگيری بازرسی و رسيدگی به شکايات استانداری منصوب شد. زمان زیادی در این سمت نبود و ستاد حوادث غير مترقبه استانداری منتقل شد. 


قاضی‌پورحق نشر عکسUGC

در سوابق او حضور متناوب ۴۲ ماه در جبهه آمده‌است و بر اساس همین روایت‌ها، نادر قاضی‌پور از فرماندهی دسته تا فرماندهی محور و فرماندهی قرارگاه حميد باکری را عهده‌دار بوده است. بازگویی خاطره‌ای از جنگ در سال ۱۳۹۴ در جمع هوادارانش بازتاب فراوانی داشت. او گفت که "هفتصد هشتصد" اسیر عراقی را در عملیات مسلم ابن عقیل کشته است.
"از عملیات مسلم ابن عقیل برای شما خاطره‌ای تعریف می‌کنم. ما خط را شکستیم. تپه‌ها را فتح کردیم و در سنگرهای عراقی‌ها مستقر شدیم. ساعت ۱۰ بود. گفتم ۱۲ نفر مرد می‌خواهم. ۲۲ نفر به خطر شدند. گفتم ۱۲ نفر می‌خواهم. سرآمدن، دعوا می‌کردند. من خودم بینشان ۱۲ نفر را انتخاب کردم. دو شیرمرد از میاندوآب انتخاب کردم. از ارومیه. از ماکو. از استان آذربایجان ۱۲ نفر را گلچین کردم. با من ۱۳ نفر شدیم. راه افتادیم تا برسیم به جاده آسفالت العماره - بصره. حدودا با ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر مواجه شدیم. همه‌شان تسلیم شدند اما ما قدرت نگهداری نداشتیم. مجبور شدیم از دستشان راحت شویم. شاید بین شماها کسی نباشد که تا حالا سرمرغ یا گوسفندی را بریده باشد ولی من به‌خاطر انقلاب، اسلام و شهدا، مجبور بودم این کار را انجام دهم".

۱۳۹۸ بهمن ۲۸, دوشنبه

٢٨بهمن ١٣٩٨


کشته شدن فجیع کودک ۸ساله زباله‌گرد در میبد. 
 ساعت ۵ بعدازظهر روز جمعه ۲۵ بهمن دو پسر بچه ۸ و ۱۱ ساله، در شهر میبد واقع در شمال استان یزد، هنگام جمع آوری ضایعات در محله گود زباله خارج از محل مسکونی در کاشف‌آباد، مورد حمله گله سگ‌های وحشی قرار می‌گیرند.
در این حادثه برادر بزرگتر فرار می‌کند اما برادر ۸ ساله طعمه سگ‌های وحشی قرار می‌گیرد که متاسفانه جانش را از دست می‌دهد.

سازمان حفاظت از محیط زیست ایران:

🔺سازمان حفاظت از محیط زیست ایران:
آمار مرگ در اثر آلودگی هوا بیشتر از تصادفات می باشد.
✍آلودگی هوا، ناشی از فعالیت های مستقیم و غیر مستقیم بشر است که علاوه بر آنکه باعث آسیب جدی بر طبیعت، گیاهان، موجودات زنده و سلامتی انسان ها می شود. همچنین باعث از بین رفتن لایه اوزون و نابودی  زودرس کره ی زمین می شود.

۱۳۹۸ بهمن ۲۷, یکشنبه

سازمان دانش آموختگان ایران خواهان آزادی بی قید و شرط بهاره هدایت شد

سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) طی بیانیه‌ای بازداشت بهاره هدایت، از اعضای این سازمان را محکوم کرده و خواستار آزادی بی قید و شرط وی شد. روز دوشنبه ۲۱ بهمن ماه، بهاره هدایت، زندانی سیاسی سابق، در پی احضار به حراست دانشگاه و حضور وی در آن محل بازداشت شده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از ایلنا، امروز شنبه ۲۶ بهمن ماه ۹۸، سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) طی بیانیه ای بازداشت بهاره هدایت را محکوم کرده و خواستار آزادی وی شده است.
در بخشی از این بیانیه آمده است: بازداشت خلاف عرف خانم بهاره هدایت، از اعضای سازمان دانش‌آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت) و از اعضای موثر جنبش دانشجویی کشور در چهل و یکمین سالگرد انقلابی که آزادی از اهداف محوری آن شمرده می شود و در آستانه انتخابات مجلس حاکی از راه دشوار توسعه دموکراتیک در کشور است.
در ادامه این بیانیه با اشاره به عملکرد حراست دانشگاه تهران، از تبدیل این نهاد آموزش عالی به سدی دیگر در فعالیت‌های مدنی و سیاسی و توسعه محور انتقاد شده است.
در ادامه تاکید شده است: رشد و توسعه در گرو مشارکت فراگیر و سازماندهی شده سازمانها و نهادهایی است که بتوانند آزادنه و در چهارچوب قانون منافع گروههای اجتماعی را تجمیع، تدوین و تبیین نموده و برای اجرایی شدن آنها سازماندهی و با سایر گروه‌ها در فرآیندهای دموکراتیک و در قالب انتخابات به رقابت یا همکاری بپردارند و در صورت تحقق شرایط فوق است که انتخابات می تواند مظهر وفاق ملی و پیشران توسعه باشد.

مرجان داوری به ۷۵ سال حبس محکوم شد

مرجان داوری، محقق و مترجم ۵۲ ساله محبوس در زندان قرچک ورامین توسط شعبه ۲۳ دادگاه انقلاب تهران از اعدام تبرئه و در پرونده دیگری در شعبه یک دادگاه کیفری به ۷۵ سال حبس تعزیری محکوم شد که با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، ۲۵ سال آن قابل اجرا خواهد بود. پیشتر حکم اعدام خانم داوری در آذرماه سال گذشته برای دومین بار در دیوان عالی کشور نقض شده بود. زمستان سال ۹۶ کریم زرگر، از مدیران سابق صدا و سیما و هم پرونده ای خانم داوری در یک پروسه دادرسی مبهم مرتبط با تبلیغ و ترویج عرفان “اکنکار” بعنوان “مفسد فی الارض” اعدام شده بود.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مرجان داوری، محقق و مترجم ۵۲ ساله محبوس در زندان قرچک ورامین به ۷۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.
براساس این حکم که توسط شعبه یک دادگاه کیفری استان تهران صادر شده، خانم داوری از بابت اتهام”معاونت در ارتکاب سه فقره زنای در حکم عنف” به ۷۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، ۲۵ سال از این حکم قابل اجرا خواهد بود. مرجان داوری در خصوص پرونده دیگری که پیشتر از بابت اتهامات “افساد فی الارض، رابطه نامشروع، اجتماع و تبانی علیه نظام، عضویت در فرقه عرفانی اکنکار” به اعدام محکوم شده بود، توسط شعبه ۲۳ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی شهمیرزادی از اعدام تبرئه و حکم برائت وی صادر شد.

۱۳۹۸ بهمن ۲۶, شنبه

٢٦ بهمن ١٣٩٨


کانون نویسندگان ایران با صدور بیانیه ای خواهان لغو احکام صادره علیه ۶ کنشگر مدنی زن و امضاکنندگان نامه درخواست استعفای علی خامنه‌ای شد.
کانون نویسندگان ایران در بیانیه خود با اشاره به اینکه "صدور این احکام هدفی جز سرکوب آزادی اندیشه و بیان ندارد" بدون داوری درباره‌ی محتوای نامه، حکم‌های صادره را محکوم کرده و خواستار لغو حکم ۶سال زندان نویسندگان عضو این کانون (شهلا جهان بین، زهرا جمالی، گیتی پورفاضل، شهلا انتصاری، فاطمه سپهری و نرگس منصوری) شده است.

٢٦بهمن ١٣٩٨


راه ندادن معتادین به گرمخانه خیابان سیروس در سنندج.
 در سرمای سوزان سنندج، چند معتاد به گرمخانه خیابان سیروس در سنندج پناه بردند اما آنها را به داخل راه ندادند.
این حرکت ضد انسانی توسط مسئولین گرمخانه در شرایطی است که کردستان در چند روز گذشته سردترین نقطه کشور اعلام شد و هیچ کسی بدون لباس گرم ۱۰ دقیقه قادر به ماندن در خیابان نیست.
پیشتر نیز راه ندادن ترنس ها به گرمخانه های تهران با اعتراضاتی همراه بوده است و مسئولین نبود قانون مشخص در این خصوص را دلیل این برخورد اعلام کردند.
👈🏻 این خبر نقض موارد زیر را دارد:

۱۳۹۸ بهمن ۲۵, جمعه

٢٥بهمن ١٣٩٨


۱۷ درصد از کل فرسایش خاک در ایران به استان فارس اختصاص دارد.
منوچهر گرجی، رئیس انجمن خاک ایران با اشاره به اینکه "حل مشکل آب کشور بدون در نظر گرفتن مشکل خاک امکان‌پذیر نیست"  گفت: "به طور میانگین ۲ میلیارد تن در سال فرسایش خاک در کشور داریم که از این حیث رتبه نخست را در دنیا داریم".

٢٥ بهمن ١٣٩٨


تجمع اعتراضی مردم لاهیجان در مقابل اداره برق این شهر.
 پنجشنبه ۲۴بهمن ماه، مردم لاهیجان در اعتراض به خاموشی طولانی مدت برق و عدم رسیدگی مسئولین، درمقابل اداره برق این شهر دست به تجمع زدند
👈🏻 این خبر نقض موارد زیر را دارد: 

۱۳۹۸ بهمن ۲۴, پنجشنبه

ابراهیم بلوچ، روحانی اهل سنت با تودیع قرار وثیقه آزاد شد

ابراهیم بلوچ، طلبه اهل سنت، با تودیع قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی از بازداشتگاه اداره اطلاعات زاهدان آزاد شد. وی در تاریخ ۷ مهرماه توسط مامورین اداره اطلاعات چابهار بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بود.
به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از کمپین فعالین بلوچ، روز دوشنبه ۱۴ بهمن ماه ۹۸، ابراهیم بلوچ، طلبه اهل سنت با تودیع قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی از بازداشتگاه اداره اطلاعات زاهدان آزاد شد.

شکوفه یداللهی، سیما انتصاری و سپیده مرادی از زندان اوین آزاد شدند

شکوفه یداللهی، سیما انتصاری و سپیده مرادی، سه تن از دراویش گنابادی امروز شنبه ۱۹ بهمن ماه با پایان دوره محکومیت خود از زندان اوین آزاد شدند. این شهروندان پیشتر در زمستان ۹۶ در جریان حوادث گلستان هفتم بازداشت و توسط دادگاه انقلاب تهران هر کدام به ۵ سال حبس محکوم شدند. این احکام نهایتا توسط دادگاه تجدیدنظر برای هر کدام به ۲ سال حبس تقلیل یافته بود.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۱۹ بهمن ماه ۱۳۹۸، شکوفه یداللهی، سینا انتصاری و سپیده مرادی با پایان دوره محکومیت خود از زندان اوین آزاد شدند.این شهروندان پیشتر در زمستان ۹۶ در جریان حوادث گلستان هفتم بازداشت شده بودند. سپیده مرادی پیشتر توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی به صورت غیابی به تحمل ۵ سال حبس تعزیری، ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور و ۲ سال محرومیت از عضویت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی و فعالیت در فضای مجازی و شکوفه یداللهی نیز توسط همین شعبه به ۵ سال حبس تعزیری و دو سال ممنوعیت و محرومیت از فعالیت اجتماعی و رسانه‌ای محکوم شد. سیما انتصاری نیز توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ماشاالله احمدزاده به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.
این احکام نهایتا توسط دادگاه تجدیدنظر به دو سال حبس تعزیری تقلیل یافته بود.

۱۳۹۸ بهمن ۲۳, چهارشنبه

رفتار های فراقانونی ماموران زندان مشهد: دریافت مبلغ ۷۰۰ هزار تومان از زندانیان اهل سنت برای انتقال به زندان زاهدان

گزارش هایی که به دست کمپین فعالین بلوچ رسیده حاکی است، ماموران اداره زندان مشهد برای انتقال مولوی کوهی و همراهان این روحانی اهل سنت به زندان زاهدان، مبلغ ۷۰۰ هزارتومان به عنوان هزینه راه از زتدانیان دریافت کرده و این درحالی است که انتقال این افراد، با خودروی شخصی روحانیون زندانی صورت گرفته است.
به گزارش کمپین فعالی بلوچ، ماموران زندان مشهد برای انتقال ۷ تن از همراهان مولانا کوهی به زندان زاهدان ۷۰۰ هزارتومان هزینه کرایه راه دریافت کرده‌اند، گفته می‌شود این هفت نفر با خودروهای شخصی خود زندانیان به زاهدان منتقل شده‌اند.هویت این هفت نفر «مولوی عبدالرئوف دشتی، حبیب الله آسکانی علیا، حاج محمد نور آسکانی، خالد رسولی زاده، عبدالعزیز شیروزهی، حافظ اصغر کوهی، عبدل اربابی» توسط کمپین فعالین بلوچ تایید شده است.

اعتراض کارگران کارخانه فولاد ذوب آمل

جمعی از کارگران کارخانه فولاد ذوب آمل روز چهارشنبه 23 بهمن ماه نسبت به عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل دست به اعتراض زدند.به گفته کارگران، طبق قانون، کارخانه‌هایی که به ریخته گری مشغول هستند جزو مشاغل سخت محسوب می‌شوند و تمامی شرکت‌هایی که کارشان جزو مشاغل سخت به حساب می‌آید، حقوق، ساعت کار و سن بازنشستگی‌شان بر اساس اصول کار سخت است، شرکت فولاد ذوب آمل همه‌ قوانین را نقض کرده و معلوم نیست از چه بند و ماده‌هایی برای عمل نکردن به این قانون استفاده می‌کند و ساعت کاری کارگران به جای ۶ ساعت ۱۲ ساعت است.

۱۳۹۸ بهمن ۲۲, سه‌شنبه

رضا سیگارچی، درویش زندانی به بیمارستان منتقل شد

رضا سیگارچی، درویش گنابادی زندانی، شب دوشنبه ۲۱ بهمن ماه در پی وخامت حال و افزایش فشار خون از زندان قزلحصار کرج به بیمارستان لقمان اعزام شد. آقای سیگارچی به بیماری قلبی مبتلا بوده و پیشتر چندین بار دچار سکته قلبی شده است. او مهرماه سال گذشته و همچنین طی ماه‌های اخیر تحت عمل آنژیوگرافی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شب دوشنبه ۲۱ بهمن ماه ۱۳۹۸، رضا سیگارچی، درویش گنابادی زندانی در زندان قزلحصار کرج در پی وخامت حال و افزایش فشار خون به بیمارستان لقمان اعزام شد.

یک منبع مطلع  در خصوص آخرین وضعیت آقای سیگارچی گفت: “شب دوشنبه در پی افزایش فشار خون ایشان به ۲۰، او را به بیمارستان لقمان اعزام کردند اما تاکنون هیچ تلاشی جهت بهبود وی انجام نشده و مسئولان بیمارستان نیز پاسخگوی خانواده او نیستند”.

علیرغم وخامت وضعیت و فشار خون بالای آقای سیگارچی از انتقال او به بخش مراقبت‌های ویژه ممانعت به عمل می‌آورند، این درویش گنابادی زندانی از شب گذشته در اورژانس بیمارستان بسر می‌برد.

تداوم تجمع بازنشستگان شرکت مخابرات راه دور شیراز

از اوایل صبح  روز چهارشنبه 23 بهمن ماه، برای چندمین روز متوالی بازنشستگان شرکت مخابرات راه دور شیراز به همراه خانواده هایشان مقابل استانداری فارس دست به تجمع زدند.برپایه گزارش منتشره، معترضان با در دست  داشتن پلاکاردهایی خواستار  پرداخت مطالبات ایام اشتغالشان که حدود ۱۳ سال از آن می گذرد، شدند.

۱۳۹۸ بهمن ۲۱, دوشنبه

پسر آیت اللهی که می خواست مهندس شود

پسر آیت اللهی که می خواست مهندس شود

پسر آیت الله می خواست مهندس بشه
ولی آیت الله سخت مخالف بود
و مایل بود که فرزندش راه او و اجدادش رو ادامه بدهد!
اصرار پدر و انکار پسر تا اینکه آیت الله فواید عینی و عملی آخوندی را به پسر گفت بشنوید:

پدر: پسرجان  کار مال الاغه من هشتاد سالمه و
عرق پیشانی نمیدانم چیه
پسرجان سربازی نمیری - مالیات نمیدی - دانشگاه شهریه میدی ولی حوزه شهریه میگیری - جنگ بشه - سیل بیاد
خشکسالی بیاد برای ما فرقی نمیکنه
مردم خمس میدن - زکات میدن - نذر میکنن - صدقه میدن و همش کجا میره؟
توی شکم نازنین بابات و شرکا

گوشت بشه کیلویی پانصدهزارتومان برای ما چه فرقی میکنه؟ خرج خونه‌ی ما با امام زمانه
هرچه که لازم باشه ما از پول خمس برمیداریم
و هزینه مون باید تامین باشه مردم به ما احتیاج دارند
برای عروسی - برای عزا - برای عاشورا برای تاسوعا
برای وفات - برای زیارت مارا میبرند
خونه برامون میخرن آبرو و احترام داریم
تو هم که اهل صفایی
میدانی چقدر زن صیغه ای و غیره میتونی داشته باشی؟
تو خونه اندرونی و بیرونی داریم زنامون تو اندرونی اند
و با ما که آقاییم نمیتونند یک به دو بکنند
زیرا ما زود زن دوم میگیریم
حرفی هم بزنند انها را طلاق میدیم تا آقا را اذیت نکنند

پسر: آخه پدر جان الان عصر اینترنت و اطلاعات‌ هست
و بالاخره مردم از خودشون میپرسند این آخوندها چه نفعی دارن؟
پدر: فکر میکردم زرنگ تر از اینها باشی پسرجان
یه سر برو چاه جمکران!
تا ببینی فایده های آخوند شدن را

پسرجان گوش بگیر
فقط و فقط یک چیز رو یادت باشه
اگه عاقل شدی و به حوزه رفتی
تمام اون چیزهائی که توی حوزه یاد میگیری
فقط و فقط ابزار کار هستن
یک‌ وقت نکنه باورت بشه که...!
پسر: که چی؟ ها؟!

پدر: تو دیدی آخوند برا امام حسین گریه کنه
[ مگر برا فیلم بازی کردن ]
تو دیدی آخوندی بره مشهد وخودش رو به ضریح طناب کنه و شفا بخواد؟
تو دیدی آخوندی بره چاه جمکران؟
تو دیدی آخوندی صدقه بده؟
خلاصه کلام پسر جان همش داستان بافی هست و بس
اگر کسی هم فهمید قضیه چیه
رو منبر میگی طرف مرتده و کارش تمومه
امروز هم که حکومت مال خودمونه
و کسی نمیتونه بگه بالای چشمت ابروه
دوکلمه که تو حوزه خواندی میری قاضی میشی
امام جمعه میشی - رئیس جمهور و نماینده میشی
و دیگه هم از آخور میخوری و هم از توبره
جنگ هم بشه تو فقط برو منبر
و از فیض شهادت بگو و از بهشت
خودت که نمیخوای بری جنگ و بجنگی
فقط دیگران را تشویق کن برن جنگ
ثوابش به تو هم میرسه

۱۳۹۸ بهمن ۲۰, یکشنبه

سایه سنگین «خورشید» بر جشنواره فیلم فجر

پنجمین روز جشنواره فیلم فجر با حاشیه‌های پررنگ فیلم مجید مجیدی که باز هم به جدول نمایش مردمی نرسید، پایان یافت.چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه، جشنواره سی‌وهشتم فیلم فجر به نیمه راه خود رسید در حالی که فیلم «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی علی رغم خبرهای رسمی منتشر شده، هنوز برای اولین اکران مردمی خود آن هم پس از گذشت ۵ روز از شروع جشنواره، به طور کامل آماده نشده است.
حاشیه‌های فیلم مجیدی از همان روز قرعه کشی جدول نمایش فیلم‌ها برای پردیس سینمایی ملت آغاز شد که ساعاتی پس از قرعه‌کشی، فیلم خورشید که قرعه‌اش سانس اول روز دوم جشنواره در آمده بود، با هماهنگی تهیه کننده فیلم «شنای پروانه» به آخرین سانس از آخرین روز جشنواره جابجا شد.

زن بودن در رسانه‌های ایران؛ خبرنگاران از مزاحمت‌ها و آزارها می‌گویند

در روزهای اخیر بحث درباره آزار جنسی و کلامی خبرنگاران زن در ایران، در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده است. دلیلش هم انتشار نتایج یک تحقیق با عنوان “خبرنگاران زن ایرانی و آزارهای جنسی” است که در شماره ۱۱۶ ماهنامه مدیریت ارتباطات منتشر شده است.
این گزارش به خشونت‌ها و آزارهایی می‌پردازد که زنان خبرنگار ایرانی با آن دست به گریبان هستند. تعداد زنان خبرنگاری که مورد آزار واقع می‌شوند، آنهایی که آزارها را به همکاران ارشد‌شان گزارش می‌کنند و شیوه برخورد مدیران با گزارش آنها، در اینفوگرافیکی مربوط به این گزارش به چشم می‌خورد و باعث واکنش‌هایی از طرف خبرنگاران شده است. در واکنش به انتشار این مطلب، بعضی از خبرنگاران زن، تجربه‌های مشابه خود را شرح داده‌اند.
بی‌بی‌سی فارسی با چند نفر از خبرنگاران زن در ایران گفت‌وگو کرده که گفته‌اند در محیط کار، با نوعی از آزار جنسی، کلامی، مزاحمت و تبعیض مواجه بوده‌اند. با این توضیح که، نام خبرنگاران در این گزارش به درخواست خودشان تغییر داده شده است.

۱۳۹۸ بهمن ۱۹, شنبه

افزایش فشار بر روزنامه نگاران؛ تفتیش منزل دو روزنامه نگار دیگر توسط نیروهای امنیتی

روز چهارشنبه ۱۶ بهمن‌ماه، ماموران امنیتی در تهران، منزل احسان بداغی،‌ روزنامه‌نگار را تفتیش کردند. پیش از آن نیز در روز یکشنبه ۶ بهمن ماه، منزل یاسمن خالقیان خبرنگار سابق خبرگزاری ایلنا در تهران، مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفته بود. ماموران امنیتی پس از تفتیش منزل برخی لوازم شخصی این روزنامه نگاران را ضبط کردند و با خود بردند. طی هفته های اخیر منازل تعدادی دیگر از روزنامه نگاران توسط نیروهای امنیتی تفتیش شده است.
به نقل از فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران، روز چهارشنبه ۱۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۸، منزل احسان بداغی،‌ روزنامه‌نگار مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفت.
شبنم نظامی، همسر این روزنامه‌نگار، ‌در صفحه اینستاگرام خود با اعلام این خبر، از ایجاد ترس در شب به دلیل این مساله انتقاد کرد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات محسن لرستانی برگزار شد

 روز دوشنبه ۷ بهمن ماه، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات محسن لرستانی، خواننده پاپ ایرانی در دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. محسن لرستانی پیشتر در تاریخ ۱۲ اسفندماه سال ۹۷، با شکایت مدعی العموم در منزل مادرش در سعادت آباد تهران بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان به سر می‌ برد. پرونده آقای لرستانی پس از بازداشت، با صدور کیفرخواست به اتهام «افساد فی الارض» به دادگاه انقلاب تهران ارسال شده بود.
به نقل از رکنا، روز دوشنبه ۷ بهمن‌ماه ۱۳۹۸، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات محسن لرستانی، خواننده ایرانی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد.بر اساس این گزارش آقای لرستانی با لباس زندان و ماسک در دادگاه حاضر شده است.
محسن لرستانی پیش از این نیز دستکم دو بار بدون اطلاع وکلایش به دادگاه برده شده بود. اتفاقی که اعتراض کاظم حسینی، وکیل مدافع او را در پی داشت.
محسن لرستانی پیشتر در تاریخ ۱۲ اسفندماه سال ۹۷، با شکایت مدعی العموم در منزل مادرش در سعادت آباد تهران بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان به سر می‌برد.