۱۳۹۸ اسفند ۷, چهارشنبه

کرونای واقعی چیست ؟



کرونای واقعی ویروس کشنده و بی رحمی است که به جان مغز های ما افتاده و در حال خوردن وقت و انرژی ماست .

کرونای واقعی ما مردمی هستیم که منتظر اعلام نتیجه کشته های و مبتلایان این ویروس هستیم .

کرونای واقعی ما مردمی هستیم که ماسک و ژل و دستکش ها را مخفی می کنیم تا بلکه به پنجاه برابر قیمت بفروشیم و سنگدان بیمار وجودمان را چینه و انباشته کنیم .

کرونای واقعی ما مردمی هستیم که یادمان رفت جنازه های صد ها نفر آدم بیگناه مسافر هواپیمای مسافربری هنوز خشکی کفن ندیده .

کرونای واقعی ما مردمی هستیم که به راحتی در سایه ی وحشت ویروس ، بیست و شش درصد رای ساختگی و تقلبی را در حلقمان کردند و ما روحمان هم خبر دار نشد که لااقل همرسانی بکنیم این تقلب بزرگ تر از تقلب سال هشتاد و هشت را.

کرونای واقعی دوست هنرمند من و کارگردان عزیزی است که شباروز  نسخه های دارچین و سیر و زنجبیل برایم می فرستد و قسم می خورد که بر اساس تحقیقات دکتر آیت الله فلانی درمان قطعی کرونا را یافته است .

کرونای واقعی ما هستیم که حتی حواسمان نبود در سایه ی همین نسخه های خیالی قیمت زنجبیل پنج برابر شده است.

کرونای واقعی تحریم همه جانبه مراودات مالی با همه ی جهان به دلیل ناپیوستن به پیمان های جهانی پول شویی و جلوگیری از جنایات بشری است .

کرونای واقعی ماییم که یادمان رفت آقای قالیباف در سایه ی وحشت کرونا با چهار درصد رای رییس مجلس شد و به یمن وجود ایشان قرار شده پست ریاست جمهوری حذف شود .

حاضرم روی ده سال از عمرم شرط ببندم که بیشترین  ما مطالب متفرقه ای را که در باره ی کرونا منتشر کرده ایم تا انتها نخوانده ایم .

در حالیکه معتبر ترین سازمان های بین المللی هنوز فقط دوازده نکته ی مسلم و قطعی را در مورد کرونا می دانند ما از ریشه تا میوه ، همه چیز را می دانیم بدون اینکه حواسمان باشد در هفتاد و دو ساعت گذشته که ما سر در گوشی هایمان در باره کرونا افاضه فیض می کردیم ارزش پولمان باز هم سقوط آزاد کرده و سکه از مرز شش میلیون تومان گذشته است.

کرونای واقعی منم که نسخه ی دارچین و سیر و سیاه دانه را  از قول پروفسور سمیعی در یک گروه تحصیل کرده و فرهیخته نشر می دهم و اصرار میکنم که همگان عمل کنند و باز نشر دهند.

کرونای واقعی تولیت اماکن زیارتی هستند که از ترس مبادا کم شدن یک اسکناس هزار تومانی در احرام متبرک ، درهای زیارتگاه ها باز گذاشته اند و ما هیچ عکس العملی نشان نمی دهیم.

انصاف بدهیم که ما حقمان است که یک نفر آخوند مرتجع بیسواد و ابله کتاب مرجع پزشکی را بسوزاند و به ریش اول و آخر مان بخندد .


بیماری شایع ترین روزهای ما مردم کرونا نیست ، سرطان است . سرطان همه گیر دانستگی و خود دانستگی .
سرطان غفلت ، سرطان بازنشر بدون مطالعه .
سرطان اطلاعات تقلبی و اصرار بر سر صحت

ایرج عاشوری
زمستان نود و هشت
سال کرونایی