۱۳۹۸ بهمن ۱۲, شنبه

توطئه معتاد سازی بازداشت شدگان اعتراضات سراسری توسط قوه قضاییه در زندان تهران بزرگ


توطئه سیستماتیک توسط قوه قضاییه در زندان تهران بزرگ: معتادشان کن، تا سر بلند نکنند و اعتراضی نداشته باشند
معتادشان کن، تا دیکتاتوری خامنه‌ای بیشتر بر سر کار بماند.
وفور مواد مخدر در زندانهای ایران امر تازه ای نیست. سالیان است که روسای زندانها خود باندهای مواد مخدر را در زندانها اداره می کنند.
اما گزارشی که از اقدامات رییس زندان تهران بزرگ بدست کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام رسیده است، حاکی از یک توطئه سیستماتیک توسط قوه قضاییه برای معتاد کردن جوانان و معترضان بازداشتی است. این عمل در زندان تهران بزرگ توسط رییس زندان «هدایت فرزادی» و عوامل اجیر شده اش انجام می‌شود.

سه روز اعتراض، بیش از یکهزار کشته و هزاران زندانی که زجر بیشتری از آنها که جان سپرده اند را، تحمل می کنند در پی داشت. تحمل حبس در بندهایی که اداره کنندگان آنها سارق و مواد فروش هستند.
این نه برحسب اتفاق بلکه کاملا نهادینه شده و عامدانه از سوی قوه قضاییه است. همین بلا را بر سر مردمی که در اعتراض های سالهای۹۶ و ۹۷ دستگیر کردند، نیز آوردند. توسط همین اشخاص، عده‌ای از جوانانی که در راهپیمایی های اعتراضی دستگیر شده و به تیپ ۱ زندان تهران بزرگ منتقل شده بودند، معتاد شدند.
شخصی به نام وحید صفری «زندانی محبوب» اداره زندان تهران بزرگ که بابت ارتکاب جرائمی از قبیل سرقت مقرون به آزار (زورگیری – اخاذی) و فروش مواد مخدر محکوم به تحمل حبس شده است، به دستور هدایت فرزادی (رئیس زندان تهران بزرگ) بعنوان انتظامات و مراقب زندانیان برگزیده شد و او زندانیان را با شیوه قدیمی فریب می‌داد و آلوده به مواد مخدر می‌کرد. به آنها که تحمل حبس برایشان دشوار شده بود می‌گفت: «در صورت استعمال مواد مخدر تحمل حبس برایشان آسان تر می شود». می‌گفت: «شیشه بکش تا شیشه هم به جای تو حبس بکشد.»