۱۳۹۸ بهمن ۱۳, یکشنبه

اخاذی قاضی مقیسه و عموزاد عامل خودکشی بازداشت شدگان آبان ماه

دو قاضی دادگاههای انقلاب شامل مقیسه و عموزاد، از بازداشت شدگان آبان ماه برای آزاد شدن پول اخاذی می‌کنند. به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام  در دادگاه توسط این دو قاضی به بازداشتی گفته می شود بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان پول رشوه بدهید تا شما را آزاد کنیم وگرنه ۱۰ سال به شما حکم می دهیم.
سیامک مومنی ۱۸ساله یکی از بازداشت شدگان تظاهرات آبان ماه است که روز ۵ بهمن ماه ۹۸ در زندان تهران بزرگ خودکشی کرد.
بر اساس گزارش یک منبع موثق قاضی عموزاد در دادگاه به سیامک مومنی گفته بود برای آزادی باید مبلغ سنگینی را پرداخت کند. سیامک در پاسخ به این قاضی دزد و غارتگر پاسخ داده بود که من یک پیک موتوری هستم و چنین پولی ندارم که بدهم. پس از آن قاضی به وی گفته «پس به تو ۱۰ سال حکم می دهیم برو که در زندان موهایت رنگ دندانهایت شود.»

سیامک مومنی، وقتی در برابر این حکم قرار می‌گیرد، رو به قاضی می‌گوید: «من نان آور خانواده هستم خرج خانواده ام را با پیک موتوری در می آوردم. اگر ۱۰ سال در زندان بمانم پس خرج خانواده ام را چکار کنم؟»
وی روز شنبه ۵ بهمن ماه ۹۸ در زندان تهران بزرگ پس از شنیدن خبر محکومیت خود به ۱۰ سال زندان، با زدن رگهای دست اقدام به خودکشی کرد. او سپس به بهداری منتقل شد. اخبار تایید نشده ای حاکی از جان باختن او وجود دارد که هنوز تایید نشده است.
سیامک مومنی، در تظاهرات آبان ماه ۹۸ در اعتراض به گرانی بنزین در شهرستان پرند بازداشت و پس از پایان مراحل بازجویی از بازداشتگاه قرارگاه ثارالله سپاه به بند عمومی زندان تهران بزرگ منتقل گردید.
او در بازپرسی دادسرای پرند تفهیم اتهام شد و پس از ارسال پرونده به شعبه ۲۴ دادگاه انقلاب تهران توسط قاضی عموزاد رئیس این شعبه با اتهاماتی همچون «اجتماع و تبانی، فعالیت تبلیغی علیه نظام، توهین به رهبری، توهین به رئیس جمهور» به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم گردید.