۱۳۹۸ بهمن ۲۴, پنجشنبه

ابراهیم بلوچ، روحانی اهل سنت با تودیع قرار وثیقه آزاد شد

ابراهیم بلوچ، طلبه اهل سنت، با تودیع قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی از بازداشتگاه اداره اطلاعات زاهدان آزاد شد. وی در تاریخ ۷ مهرماه توسط مامورین اداره اطلاعات چابهار بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بود.
به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از کمپین فعالین بلوچ، روز دوشنبه ۱۴ بهمن ماه ۹۸، ابراهیم بلوچ، طلبه اهل سنت با تودیع قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی از بازداشتگاه اداره اطلاعات زاهدان آزاد شد.

در این گزارش به نقل از نزدیکان این روحانی آمده است: «پس از چهار ماه پیگیری خانواده ابراهیم بلوچ با قرار وثیقه از بازداشتگاه اطلاعات زاهدان آزاد شد، ابراهیم در بازداشتگاه تحت شکنجه های فیزیکی و روحی قرار گرفته به‌طوریکه ماموران برای اخذ اعتراف و فشار روحی، ریش های او را تراشیدند»
در تاریخ ۷ مهرماه ۹۸، ابراهیم بلوچ، طلبه حوزه علمیه جامعه الحرمین چابهار، در مسیر بازگشت به منزل توسط ماموران اداره اطلاعات این شهر بازداشت و پس از چند روز به بازداشتگاه این نهاد امنیتی در زاهدان منتقل شده بود.
در مراجعه خانواده آقای بلوچ به اداره اطلاعات و دادگستری چابهار به آنان گفته شده است که موضوع بازداشت فرزندشان را رسانه ای نکنند.