۱۳۹۸ آذر ۷, پنجشنبه

اعتصاب غذای حسن رشیدی, زندانی عقیدتی محبوس در زندان رجائی شهر

حسن رشیدی, زندانی عقیدتی سنی مذهب, محبوس در سالن ۲۱ اندرزگاه ۷, زندان رجائی شهر کرج, در اعتراض به عدم رسیدگی به تقاضای آزادی مشروط وی از ۲ روز پیش دست به اعتصاب غذا زد.

به گزارش حقوق بشر در ایران, روز سه شنبه ۲۵ تیرماه ۱۳۹۸, حسن رشیدی, زندانی عقیدتی سنی مذهب, محبوس در سالن ۲۱ اندرزگاه ۷ زندان رجائی شهرکرج که از بابت اتهام “عضویت در گروههای معاند نظام” تا به امروز بیش از یک سوم مجموع محکومیت حبس ۵ ساله خود را سپری کرده در پی عدم رسیدگی به تقاضای آزادی مشروط وی از سوی مسئولان قضائی در اعتصاب غذا بسر می برد.

۱۳۹۸ آبان ۲۸, سه‌شنبه

روزنامه کیهان وابسته به علی خامنه‌ای، معترضان را به اعدام محکوم کرد


۱۹ نوامبر ۲۰۱۹روزنامه کیهان که منعکس کننده مواضع علی خامنه ای، می‌باشد مقاله ای را در روز دوشنبه ۲۷ آبان ۹۸ منتشر کرد که می گوید: “اعدام با طناب دار در انتظار اشرار اجاره‌ای”.
تهدیدات مربوط به “اعترافات” ساخته شده توسط معترضین دستگیر شده بود.
کیهان افزود که مراجع قضایی مجازات اعدام با طناب دار را برای لیدرهای آشوب اخیر قطعی می‌دانند. در این خصوص گفته شده که جنایت آشوبگران مصداق «بغی» است و مجازات قانونی و شرعی آنها اعدام است.
کیهان نوشت اعمال معترضین معادل “شورش” است و مجازات قانونی و شرعی آن اعدام می‌باشد.
مقامات ایرانی از بعدازظهر شنبه به معترضین هشدار دادند که در صورت ادامه دار شدن اعتراضات به زور متوسل خواهند شد. این اقدامات پس از چراغ سبز علی خامنه‌ای به نیروهای سرکوب و سران سه قوه شدت بیشتری گرفت.
خامنه‌ای در سخنرانی روز یکشنبه ۲۶ آبان خود گفت: «یقینا برخی از مردم از این تصمیم نگران و ناراحت می‌شوند و یا به ضرر آنهاست، اما تخریب و آتش زدن کار مردم نیست، کار اشرار است.»
وی با صراحت از “مسئولان حفظ امنیت” خواست تا “به وظایف خود عمل کنند.”
او در اظهاراتش اعتراف کرد که عده‌ای از معترضین توسط نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.

۱۳۹۸ آبان ۱۹, یکشنبه

زارش صوتی جلسه سخنرانی کمیته دفاع از حقوق پیروان ادیان

زارش صوتی جلسه سخنرانی کمیته دفاع از حقوق پیروان ادیان در تاریخ ۱۰ نوامبر ۲۰۱۹

جلسه سخنرانی کمیته دفاع از حقوق پیروان ادیان در تاریخ 10 نوامبر2019 با حضور اعضای آن کمیته و جمعی از فعالان