۱۴۰۰ تیر ۱, سه‌شنبه

ابراهیم رئیسی عضو کمیسیون مرگ در قتل عام سال ۱۳۶۷ را بشناسیم

 


ابراهیم رئیسی عضو کمیسیون مرگ در قتل عام سال ۱۳۶۷ را بشناسیم

ابراهیم رئیسی متولد سال ۱۳۳۹ در نوغان مشهد پس از اتمام دوره ابتدایی به حوزه علمیه مشهد رفت. تحصیلات غیر حوزوی او تا مقطع ششم ابتدایی است و پس از پایان کلاس ششم وارد حوزه علمیه شد.
وی در سن ۱۵ سالگی از حوزه علمیه مشهد به حوزه علمیه قم رفت و پس از انقلاب ضد سلطنتی به عنوان قاضی شرع انتخاب شد.
وی از اعضای کمیسیون مرگ در قتل عام زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ بود؛ این هیات به فرمان خمینی تشکیل شد و در عرض چند ماه بیش از ۳۰ هزار زندانی سیاسی را اعدام کرد.
ابراهیم رئیسی همچنین از نزدیکان خامنه ای می باشد و در محافل رژیم به عنوان یکی از گزینه های جانشینی برای خامنه ای از او نام برده می شود. وی از سال ۱۳۷۰ به مدت ۱۴ سال در کلاسهای درس خامنه ای شرکت داشته است. ابراهیم رئیسی داماد علم الهدی امام جمعه رژیم در مشهد می باشد.
پس از انقلاب ضد سلطنتی، بهشتی با هدف کادرسازی برای تامین نیازهای مدیریتی نظام، یک دوره آموزشی برای ۷۰ تن از طلاب حوزه علمیه قم برگزار نمود که ابراهیم رئیسی نیز یکی از آنان بود.
در مدرسه حقانی که توسط بهشتی، مشکینی، قدوسی و مصباح یزدی تاسیس شد، شاگردان این مدرسه به مدیریت ارشد دستگاههای قضایی، اطلاعاتی و امنیتی رژیم درآمدند؛ ابراهیم رئیسی با کسانی همچون فلاحیان، روح الله حسینیان و مصطفی پورمحمدی همکلاس بوده است.
ابراهیم رئیسی در زمان انقلاب ضد سلطنتی ۱۸ ساله بود و پس از انقلاب ضد سلطنتی خیلی زود در مسیر نزدیکی به هسته اصلی قدرت در نظام قرار گرفت.
ابراهیم رئیسی در همان نخستین روزهای برقراری نظام جمهوری اسلامی به دعوت هادی مروی نماینده خمینی در مسجدسلیمان به این شهر رفت و ارتباط وی با مجموعه دادسرای نظام هم از همینجا آغاز شد.
یک سال بعد در حالیکه ابراهیم رئیسی ۱۹ سال داشت به عنوان دادیار به دادستانی کرج فرستاده شد که اساسا کار وی بازجویی بود. دادستان وقت انقلاب قدوسی، ابراهیم رئیسی را در آستانه ۲۰ سالگی به عنوان دادستان کرج منصوب کرد. پس از چند ماه با حفظ سمت به عنوان دادستان همدان نیز منصوب شد که به دلیل فاصله این دو شهر نیمی از هفته در کرج و نیمی دیگر در همدان بود که بعد از چهار ماه به طور کامل در همدان مستقر شد.
ابراهیم رئیسی تا سال ۱۳۶۳ دادستان همدان بود که پس از کنار گذاشتن اسدالله لاجوردی از دادستانی انقلاب مرکز و انتصاب رازینی به این سمت به حکم خمینی به معاونت دادستان انقلاب مرکز منصوب شد.
در آن زمان دادستانی مرکز سه معاونت به نامهای معاونت اقتصاد، معاونت قاچاق مواد مخدر و معاونت گروهکی داشت که ابراهیم رئیسی که در آن زمان ۲۴ ساله بود به ریاست معاونت گروهکی درآمد.
در طول دهه شصت و از جمله در کمیسیون مرگ در قتل عام زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ با سمت جانشین دادستان انقلاب در اعدام زندانیان شرکت داشت.
به دنبال فرمان خمینی در تابستان ۱۳۶۷ بیش از ۳۰ هزار زندانی سیاسی که اغلب از هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران بودند در زندان های اوین، رجایی شهر و سایر زندان های کشور اعدام شدند.
اعضای کمیسیون مرگ در سال ۱۳۶۷ عبارت بودند از: حسین علی نیری حاکم شرع آن زمان، مرتضی اشراقی دادستان تهران، مصطفی پورمحمدی معاون و نماینده وزارت اطلاعات، اسماعیل شوشتری رئیس سازمان اداره زندان ها و ابراهیم رئیسی جانشین دادستان تهران
در جریان قتل عام زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ ابراهیم رئیسی اعتماد خمینی را به دست آورد و پس از آن مورد تقدیر خمینی قرار گرفت که در ۱۱ دی ۱۳۶۷ که به لحاظ رسمی معاون دادستان انقلاب تهران بود، خمینی او را برای یک هیات دو نفره در کنار نیری انتخاب کرد که این دو نفر ماموریت یافتند تا بدون پیچ و خم های اداری به سرعت احکام شرع شامل بریدن دست و پا و سنگسار و اعدام در کشور را دنبال و صادر کنند.
خامنه ای در اسفند ۱۳۹۴ ابراهیم رئیسی را به سمت تولیت آستان قدس رضوی انتخاب کرد که همواره یکی از منابع عظیم درآمدهای اقتصادی برای رژیم به شمار می رود.
در سال ۱۳۹۵ طی یک نامه محرمانه به رفسنجانی تاکید شده بود که کاندیدای باند خامنه ای برای ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶، ابراهیم رئیسی می باشد. سپاه پاسداران به ویژه محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران و قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس مصرانه خواهان کاندیداتوری ابراهیم رئیسی شدند.
خامنه ای از مرداد ۱۳۹۵ جهت وارد کردن ابراهیم رئیسی به انتخابات ریاست جمهوری مردد بود و ارزیابی او و نزدیکان وی این بود که چنانچه ابراهیم رئیسی در انتخابات نتواند آرای لازم را به دست آورد و با شکست مواجه شود، مساله جانشینی وی زیر علامت سوال خواهد رفت. اما از آنجا که کاندید نشدن ابراهیم رئیسی به معنای آن بود که خامنه ای باید به دور دوم ریاست جمهوری روحانی تن بدهد، بالاخره با پذیرش ریسک ابراهیم رئیسی را کاندید انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶ کرد.
با کاندید شدن ابراهیم رئیسی و بالا گرفتن جنبش دادخواهی توسط سازمان مجاهدین خلق ایران و معرفی کردن ابراهیم رئیسی به عنوان یکی از مهمترین عاملان و آمران قتل عام سال ۱۳۶۷ فضای اجتماعی در داخل ایران را علیه او برانگیخت و برای خامنه ای مسجل شد که در صورت دست کاری آراء با قیامی مشابه سال ۱۳۸۸ مواجه خواهد شد، بنابراین از این کار صرف نظر کرد و به دور دوم روحانی تن داد.
روز پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۷ ابراهیم رئیسی توسط خامنه ای به ریاست قوه قضاییه منصوب شد.

سمتهای ابراهیم رئیسی:
بازجو در دادسرای مسجدسلیمان
دادیار در داستانی کرج
دادستان کرج
دادستان همدان
جانشین دادستان کل انقلاب تهران
پس از قتل عام زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ به ترتیب عبارتند از:
دادستان انقلاب تهران
رئیس بازرسی کل کشور
معاون اول قوه قضاییه
دادستان ویژه روحانیت
رئیس شواری نظارت بر صدا و سیما
دادستان کل کشور
تولیت آستان قدس رضوی
ریاست قوه قضاییه

اعدام در زمان ابراهیم رئیسی در سمت رئیس قوه قضاییه:
تاکنون و تا لحظه تنظیم این گزارش در زمان ابراهیم رئیسی به سمت ریاست قوه قضاییه رژیم دستکم ۶۲۰ حکم اعدام به اجرا درآمده است که از این میان ۲۲ زندانی سیاسی اعدام شده اند:
۱. زندانی سیاسی قاسم بیت عبدالله – ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ – زندان دزفول
۲. زندانی سیاسی عبدالله کرملاچعب – ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ – زندان دزفول
۳. زندانی سیاسی مصطفی سلیمی – ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ – زندان سقز
۴. زندانی سیاسی بلوچ عبدالباسط دهانی – ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ – زندان زاهدان
۵. زندانی سیاسی هدایت عبدالله پور – ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ – اشنویه به شیوه تیرباران
۶. زندانی سیاسی دیاکو رسول زاده – ۲۴ تیر ۱۳۹۹ – زندان مرکزی ارومیه
۷. زندانی سیاسی صابر شیخ عبدالله – ۲۴ تیر ۱۳۹۹ – زندان مرکزی ارومیه
۸. زندانی سیاسی مصطفی صالحی از بازداشت شدگان اعتراضات دی ۱۳۹۶ – ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ – زندان دستگرد اصفهان
۹. زندانی سیاسی نوید افکاری از بازداشت شدگان اعتراضات مرداد ۱۳۹۷ – ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ – زندان عادل آباد شیراز
۱۰. زندانی سیاسی روح الله زم – ۲۲ آذر ۱۳۹۹ – در مکانی نامعلوم
۱۱. زندانی سیاسی عبدالحمید میربلوچ زهی – ۶ دی ۱۳۹۹ – زندان مرکزی زاهدان
۱۲. زندانی سیاسی حمید راست بالا – ۱۱ دی ۱۳۹۹ – زندان وکیل آباد مشهد
۱۳. زندانی سیاسی محمدعلی آرایش – ۱۱ دی ۱۳۹۹ – زندان وکیل آباد مشهد
۱۴. زندانی سیاسی کبیر سعادت جهانی – ۱۱ دی ۱۳۹۹ – زندان وکیل آباد مشهد
۱۵. زندانی سیاسی حسن دهواری – ۱۴ دی ۱۳۹۹ – زندان زاهدان
۱۶. زندانی سیاسی الیاس قلندرزهی – ۱۴ دی ۱۳۹۹ – زندان زاهدان
۱۷. زندانی سیاسی امید محمودزهی – ۱۴ دی ۱۳۹۹ – زندان زاهدان
۱۸. زندانی سیاسی جاوید دهقان – ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ – زندان مرکزی زاهدان
۱۹. زندانی سیاسی جاسم حیدری – ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ – زندان سپیدار اهواز
۲۰. زندانی سیاسی علی خسرجی – ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ – زندان سپیدار اهواز
۲۱. حسین سیلاوی – ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ – زندان سپیدار اهواز
۲۲. زندانی سیاسی ناصر خفاجیان – ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ – زندان سپیدار اهواز

شکنجه زندانیان جهت اخذ اعترافات اجباری در زمان ابراهیم رئیسی در سمت رئیس قوه قضاییه:
در زمان ریاست ابراهیم رئیسی در سمت رئیس قوه قضاییه، شکنجه و رفتارهای غیرانسانی برای گرفتن اعتراضات اجباری از زندانیان همچنان ادامه داشت.
گزارشات متعددی وجود دارد که نشان می دهد زندانیان سیاسی و بازداشت شدگان اعتراضات به انواع مختلف از جمله شلاق و ضرب و شتم توسط نیروهای حکومتی و یا به حالت معلق نگه داشتن به مدت طولانی و محرومیت از غذا و آب و امکانات بهداشتی و پزشکی و یا حبس در سلولهای انفرادی به مدت طولانی جهت اعترافات اجباری، شکنجه شده اند.
حتی در مواردی گزارش شده است که بازجویان و مسئولان زندان اقدام به خشونت جنسی علیه زندانیان کرده اند.
در یک نمونه قابل توجه نوید افکاری ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ شکایتی را به قوه قضاییه ارائه داد که در آن به جزئیات ۵۰ روز که در بازداشت پلیس بوده و تحت شکنجه های شدید جسمی و روانی جهت اخذ اعترافات اجباری قرار گرفته، پرداخت. او گفته بود که کیسه های پلاستیکی روی سر من می کشیدند تا به حالت خفگی بیفتم. آنها با باتوم به شدت روی دست ها و پاها و شکم من می کوبیدند و با الفاظ رکیک به من توهین می کردند و الکل در بینی من می ریختند.
نوید افکاری در ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ در زندان عادل آباد شیراز علیرغم تمامی اعتراضات داخلی و بین المللی در زندان عادل آباد شیراز اعدام شد.

مجازات های تحقیرآمیز و بی رحمانه در زمان ابراهیم رئیسی در سمت رئیس قوه قضاییه:
در زمان ابراهیم رئیسی در سمت رئیس قوه قضاییه رژیم استفاده از مجازات های تحقیرآمیز و بی رحمانه همچنان ادامه دارد. دادگاههای رژیم احکام شلاق بسیاری برای اقلیتهای مذهبی، معترضین و مخالفین و یا محکومین سرقت و … صادر و اجرا کرده است.
۱۹ خرداد ۱۳۹۹ حکم ۲۰ ضربه شلاق علی عزیزی و الیار حسین زاده از شهروندان بازداشت شده در اعتراضات آبان ۱۳۹۸ به اجرا درآمد.
۶ مرداد ۱۳۹۸ حکم ۱۰۰ ضربه شلاق زندانی سیاسی پیمان میرزازاده به اجرا درآمد.
الهام احمدی از زنان درویش گنابادی به اتهام نشر اکاذیب و توهین به ماموران به ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شد.

وضعیت زندان ها در زمان ابراهیم رئیسی در سمت رئیس قوه قضاییه:
رژیم ایران همواره تعهدات خود براساس میثاق های بین المللی را نقض و فشارهای بسیاری به زندانیان وارد کرده و آنان را حقوق خود محروم کرده است و این وضعیت در زمان ابراهیم رئیسی نیز همچنان ادامه دارد. زندانیان بخصوص زندانیان سیاسی و عقیدتی تحت فشار و شکنجه و بدرفتاری قرار دارند.
گزارشات متعددی از نگهداری طولانی زندانیان در سلولهای انفرادی، محرومیت از درمان، پرونده سازی و ضرب و شتم زندانیان گزارش شده است.
مقامات حکومتی به طور عمد زندانیان سیاسی و عقیدتی را از رسیدگی های پزشکی محروم می کنند.
بهنام محجوبی از دراویش گنابادی روز ۳ اسفند ۱۳۹۹ در بیمارستان لقمان تهران درگذشت. وی روز ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ در پی مسمومیت دارویی از زندان اوین به این بیمارستان منتقل شده بود.
بهنام محجوبی از خرداد ۹۹ دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری می کرد و این در حالی بود که وی تحت نظر روانپزشک قرار داشت و پزشکی قانونی نیز تشخیص به عدم تحمل کیفر برای وی داده بود.

نقض آزادی بیان و اجتماعات در زمان ابراهیم رئیسی در سمت رئیس قوه قضاییه:
موارد بسیار زیاد احکام صادره و همچنین صدور احکام حبس طولانی مدت برای فعالان و معترضین از سوی قوه قضاییه رژیم، نشانگر سرکوب آزادی بیان و اجتماعات در ایران می باشد.
در زمان ریاست ابراهیم رئیسی به سمت رئیس قوه قضاییه، ده ها تن از فعالین مدنی و معترضین و مخالفان به حبس های طولانی مدت و اعدام محکوم شده اند.
در یک نمونه بسیار تکان دهنده زندانیان سیاسی وحید و حبیب افکاری که در اعتراضات مرداد ۱۳۹۷ بازداشت شده بودند، به زندان طولانی مدت و شلاق محکوم شدند. وحید افکاری به ۵۴ و ۶ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق و حبیب افکاری به ۲۷ سال و ۳ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده اند و از زمان اعدام برادر دیگرشان نوید افکاری که در ۲۲ شهریوری ۱۳۹۹ اعدام شد در سلولهای انفرادی زندان عادل آباد شیراز به سر می برند.

رئیسی و اعدام‌های سال ۶۷

 


یکی از کانال های هوادار یا وابسته به ستاد حجت الاسلام ابراهیم رئیسی به نام «رئیسیّه» در یادداشتی به نام «جواد حبیبی» با عنوان «رئیسی و اعدام‌های سال ۶۷» تحلیلی درباره ی آن ارایه کرد.

به گزارش انصاف نیوز، متن کامل این یادداشت در پی می آید:

🔴از زمانی که اسم آیت الله رئیسی به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری، که با استقبال توده های گوناگون مردم روبرو شده است مطرح شد، عده ای که از به خطر افتادن نان و نام و میز خود می ترسند، حامی منافقین شدند و مدام از اعدام های دهه۶۰ سخن می گویند.

🔹خوش باورانی هم که از این ماجرا اطلاع کافی ندارند، قضاوت های ناجوانمردانه از اعدام منافقین در دهه ۶۰ می کنند. حال تصمیم گرفتم، سوالاتی را مطرح کنم که افکار عمومی جامعه قضاوت کند:

✳️و اما سوالات:

۱_ آیا می دانید که منافقین در دهه اول انقلاب ۱۷۰۰۰ نفر را ترور و ۱۷هزار خانواده را داغدار کردند؟

۲_ اگر منافقین یکی از عزیزان شما (پدر، مادر، خواهر، برادر، فرزند) را به صورت ناجوانمردانه ترور بکند، حاضر هستید او را ببخشید و با اعدام این حیوانات مخالفت کنید؟

۳_ چرا در این اعدام ها فقط اسم آیت الله رئیسی مطرح شد و اسمی از سران اصلاح طلب همانند موسوی خویینی (دادستان کشور در سال ۶۷) مرحوم موسوی اردبیلی (رئیس شورای عالی قضایی کشور در سال ۶۷)، موسوی بجنوردی (عضو شورای عالی قضایی در سال ۶۷ و پدرخانم سیدحسن خمینی) علی فلاحیان (جانشین وزیر اطلاعات در سال ۶۷) محمداسماعیل شوشتری (رئیس سازمان زندان ها در سال ۶۷) و… مطرح نمی باشد؟

(با این توضیح که این آقایان در سال ۶۷ در تصمیم گیری های قضایی، بانفوذتر از آقای رئیسی بودند)

۴_ آیا از منافقینی که شهیدان رجایی، باهنر، بهشتی، طالقانی، دستغیب، مدنی، صیادشیرازی و…. را مظلومانه و به طور فجیع به شهادت رساندند، نباید اعدام و مجازات شوند؟

۵_ آیا می دانید سیدمهدی هاشمی (برادر داماد آیت الله منتظری) اعتراف به عضویت در گروهک‌منافقین و قتلهای مختلف من جمله قتل دختر ۴ ساله، نموده است)

۶_ آیا می دانید رادیو آمریکا لقب گربه نره به آیت الله منتظری داده بود و از زمانیکه مرحوم منتظری با انقلاب زاویه پیدا کرد، دیگر از این لقب استفاده نکرد؟

۷_ آیا می دانید عبدالله نوری (وزیر خاتمی و از سران اصلاح طلب) در سال ۶۶ بیت آیت الله منتظری را خانه فتنه می دانست و اعتقاد داشت باید این خانه ویران شود؟

۸_ آیا می دانید مرحوم هاشمی رفسنجانی در کتاب خاطرات خود تعداد اعدام شدگان در سال ۶۷ را کمتر از هزار نفر می داند؟

۹_ آیا می دانید در ۵ الی ۷ مرداد سال ۶۷ در حمله منافقین به کرمانشاه ، ۳۰۴ نفر از جوانان ایران شهید شدند؟

۱۰_ چرا دشمنان مردم ایران از تندروی های برخی افراد در دهه ۶۰ سخنی به میان نمی آورند؟

۱۱_ آیا می دانید حسن روحانی خواستار برگزاری مراسم اعدام ها در نماز جمعه در مقابل دیدگان مردم بود و دستورالعمل حجاب اجباری در ادارات را تنظیم و ارسال کرد؟

۱۲_ آیا می دانید اکبر گنجی از سران اصلاح طلبان به دلیل اینکه پونز در پیشانی دختران بدحجاب فرو می کرد، به اکبر پونز ملقب شده بود؟

۱۳_آیا می دانید سیدمحمدخاتمی (وزیر ارشاد و رئیس جمهور سابق) در اواخر دهه۶۰ شهیدآوینی را به دلیل یک انتشار عکس جوان رپ بوسنیایی با سربند الله اکبر در مجله سوره، مجازات و توبیخ کرد؟

۱۴_آیا می دانید قدرت علیخانی (از فعالان اصلاح طلب و از روسای کمیته)، به دلیل پخش روزنامه رسالت توسط برخی شهدا من جمله شهید کریم اصغری، تهمت منافق می زد و جوانان حزب اللهی را، شکنجه و زندانی و حتی به خانواده آنان هم رحم نمی کرد؟

🔴کلام آخر:

از اینگونه سوالات تا بخواهید در سینه ما موجود می باشد.

🔸اما حقیقت آن است که منافقین داخلی و خارجی من جمله بی بی سی (شبکه مورد حمایت ملکه انگلیس) از حضور آیت الله رئیسی در قامت کاندیداتوری ریاست جمهوری، وحشت زده شده اند و از ایشان یک چهره غضبناک و آدم خوار ترسیم می کنند، اما مردم ایران هوشیار و اهل تحقیق هستند. می دانیم و بدانید که هیچگاه بیگانه، از پیشرفت ملت ایران راضی نخواهد شد.

🔻والسلام


بخش دوم: اعدام‌ها حکم حضرت امام (ره) بود یا رئیسی؟

🔻همزمان با تجاوز منافقین به خاک ایران از مرزهای زمینی عراق در سال ۱۳۶۷، برخی از منافقینی که در زندان بودند به‌طور تاکتیکی اعلام توبه کردند و به آشوب و آتش زدن زندان‌ها دست زدند تا به گمان خود با رسیدن منافقین، اشغال تهران را کامل کرده و کار را یکسره کنند.

🔸 در پی این اقدام امام(ره) صراحتا فرمودند آنهایی‌که بر سر موضع هستند مهدورالدمند و باید محاکمه و مجازات شوند. به‌دنبال نظرخواهی از امام(ره) ایشان حکمی به این شرح صادر فرمودند:

«از آنجا که منافقین خائن به‌هیچ‌وجه به اسلام معتقد نبوده و هرچه می‌گویند از روی حیله و نفاق آن‌هاست و به اقرار سران آن‌ها از اسلام ارتداد پیدا کرده‌اند، با توجه به محارب بودن آن‌ها و جنگ کلاسیک آن‌ها در شمال‌ و غرب و جنوب کشور با همکاری‌های حزب بعث عراق و نیز جاسوسی آن‌ها برای صدام علیه ملت مسلمان ما و با توجه به ارتباط آن‌ها با استکبار جهانی و ضربات ناجوانمردانه آنان از ابتدای تشکیل نظام جمهوری اسلامی تاکنون، کسانی‌که در زندان‌های سراسر کشور بر سر موضع نفاق خود پافشاری کرده و می‌کنند محارب و محکوم به اعدام می‌باشند و تشخیص موضوع نیز در تهران با رای اکثریت آقایان حجت‌الاسلام نیری قاضی شرع و آقای اشراقی دادستان تهران و نماینده‌ای از وزارت اطلاعات می‌باشد. گرچه احتیاط در اجماع است، و همین‌طور در زندان‌های مراکز استان رای اکثریت آقایان قاضی شرع، دادستان انقلاب یا دادیار و نماینده وزارت اطلاعات لازم‌الاتباع می‌باشد، رحم بر محاربین ساده‌اندیشی است، قاطعیت اسلام در برابر دشمنان خدا از اصول تردیدناپذیر نظام اسلامی است، امیدوارم با خشم و کینه انقلابی خود نسبت به دشمنان اسلام رضایت خداوند متعال را جلب نمایید، آقایانی که تشخیص موضوع برعهده آنان است، وسوسه و شک و تردید نکنند و سعی کنند اشداء علی الکفار باشند. تردید در مسائل قضایی اسلام انقلابی نادیده گرفتن خون پاک و مطهر شهدا می‌باشد. والسلام.»

🔹 با صدور حکم امام(ره) تردیدی در وضعیت نهایی برخی از اعضای منافقین که روزهای پایانی زندان خود را می‌گذراندند و این‌که وضعیت این افراد آیا با منافقین جدید دستگیرشده در نامه امام(ره) صدق می‌کند یا نه ایجاد شد. این تردید تا جایی پیش رفت که مرحوم حاج سید احمد خمینی طی نامه‌ای از امام(ره) در خصوص افراد یادشده سوال می‌کند و این‌گونه پاسخ می‌گیرد: «بسمه‌تعالی در تمام موارد فوق هرکس در هر مرحله اگر بر سر نفاق باشد حکمش اعدام است. سریعا دشمنان اسلام را نابود کنید. در صورت رسیدگی به پرونده‌ها در هر صورت که حکم سریع‌تر اجرا گردد همان موردنظر است.»

🔹امام‌خمینی(ره) اول بهمن‌ماه ۱۳۶۷ در نامه‌ای به شورای عالی قضایی چنین نوشتند: «کلیه پرونده‌هایی که تاکنون در آن شورا با کمال تعجب راکد مانده است، و اجرای حکم خدا تأخیر افتاده است، در اختیار حجج اسلام آقایان نیری و رئیسی قرار دهید تا هرچه زودتر حکم خدا را اجرا نمایند که درنگ جایز نیست. به آقایان نیری و رئیسی هم سفارش اکید می‌نمایم که جهات شرعیه را کاملا رعایت نمایند.» [لینک به پرتال امام خمینی]

⤴️بدین‌ترتیب ملاحظه می‌شود که حکم برخورد با منافقین و محاکمه آن‌ها مستقیما از سوی امام(ره) صادر شده و دستگاه قضایی مجری حکم رهبر کبیر انقلاب بوده است.

رئیسی باید به خاطر جنایاتش محاکمه شود و نه رئیس جمهور"

 


شماری از فعالان مدنی و کنشگران مدافع حقوق بشر ایران خواستار محاکمه ابراهیم رئیسی به اتهام "جنایت علیه بشریت" شده‌اند. آن‌ها به نقش رئیسی در "کمیته مرگ" اشاره کرده و جای او را در زندان و نه در کاخ ریاست جمهوری دانسته‌اند.

فرستنده خبری "فرانس ۲۴" با اتکا به گزارشی که از سوی خبرگزاری فرانسه منتشر شده، به کارنامه ابراهیم رئیسی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون پرداخته و ارزیابی کنشگران مدنی و مدافعان حقوق بشر ایران را نسبت به این نامزد انتخابات سال ۱۴۰۰ بازتاب داده است.

بر اساس نظرسنجی‌های منتشر شده از سوی رسانه‌های ایران به نظر می‌رسد که شانس پیروزی ابراهیم رئیسی در انتخابات روز جمعه ۲۸ خرداد (۱۸ ژوئن) بیش از سایر نامزدهای این انتخابات باشد.

در همین رابطه، شماری از مدافعان حقوق بشر با اتکا بر اظهارات نهادهای بین‌المللی خواستار محاکمه رئیسی در یک دادگاه مستقل بین‌المللی شده‌اند.

به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید

در گزارش "فرانس ۲۴" آمده است که ابراهیم رئیسی در ریاست قوه قضاییه اقدام به نقض خشن حقوق اساسی مردم کرده و در کشتار زندانیان سیاسی در تابستان ۶۷ نقش فعالی داشته است.

در این گزارش آمده است که ابراهیم رئیسی یکی از چهار عضو "کمیته مرگ" بوده و به فرمان این کمیته هزاران زندانی که مشغول گذراندن حکمشان بودند، در تابستان سال ۶۷ اعدام شدند.

این کنشگران مدنی گفته‌اند که پیروزی رئیسی در انتخابات روز جمعه و پس از آنکه حتی رقبای محافظه‌کار او نیز رد صلاحیت شده‌اند، امری بسیار محتمل بوده و از این رو تاکید کرده‌اند که رئیسی باید از سوی مقامات قضایی جهان به علت جنایاتی که مرتکب شده محاکمه شود و نه اینکه زمام امور ایران را برعهده گیرد.

رئیسی از دیروز تا امروز

در گزارش "فرانس ۲۴" آمده است که صعود سیاسی ابراهیم رئیسی از همان جوانی آغاز شده و او از فردای پیروزی انقلاب اسلامی در موقعیت‌های حساس فعالیت کرده است.

ابراهیم رئیسی در سن ۲۰ سالگی و در همان نخستین روزهای پس از شکل‌گیری حکومت اسلامی به عنوان دادستان کرج منصوب می‌شود.

بی‌میلی و بی‌اعتمادی به انتخابات

 


جناح اصلاح‌طلب حکومت علت اصلی کاهش میزان مشارکت را رد گسترده صلاحیت داوطلبان این جناح عنوان می‌کند. اما شعارهای مردم در حرکت‌های اعتراضی سه سال گذشته، از جمله شعار "اصلاح‌طلب، اصولگرا دیگه تمومه ماجرا" از بی‌اعتمادی عمیق به همه کارگزاران حکومتی در همه جناح‌ها حکایت دارد.

احمد خورشیدی می‌گوید کاهش شدید مشارکت در انتخابات مجلس ناشی از "مهندسی‌های نادرست" بوده، اما او فکر نمی‌کند که این وضع تکرار شود چون: «اگر دوباره مشارکت پایین باشد و اگر حکومتی به سمت مشارکت حداقلی رفت، مرحله‌ی بعد دیکتاتوری و بعد فروپاشی است.»

"مهندسی انتخابات" اتهامی است که منتقدان متوجه حامیان احمدی‌نژاد، به خصوص در نهادهای تحت فرمان خامنه‌ای و سپاه پاسداران می‌کنند و می‌گویند اعلام پیروزی او در انتخابات سال‌های ۸۴ و ۸۸ حاصل همین مهندسی بوده است.