۱۴۰۰ فروردین ۳, سه‌شنبه

زندان ارومیه؛ محرومیت یک زندانی مذهبی از مرخصی

 مسئولان زندان ارومیه با مرخصی یک زندانی مذهبی به نام “جواد یوسفی” مخالفت کردند.

See the source image

به گفته یک منبع مطلع، مسئولان زندان ارومیه طی مدت اخیر سه بار با مرخصی این زندانی مذهبی مخالفت کردند.

این منبع مطلع افزود: همچنین با کاهش حبس این زندانی مذهبی براساس طرح تقلیل مجازات‌های حبس تعزیری مخالفت شده است.

جواد یوسفی اهل ارومیه بیست و سوم مهرماه ٩٥ در حین برگشت از مسافرت در جاده مهاباد – ارومیه به اتهام “فعالیت مذهبی و تبلیغی” توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مدت ٤٥ روز در بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه مورد بازجویی قرار گرفته بود.

این زندانی مذهبی سپس در شعبه ١٠ بازپرسی دادگاه انقلاب ارومیه تفهیم اتهام و به “عضویت در گروه انصارالاسلام” متهم شده بود.

این زندانی اهل سنت در شعبه دوم دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی “شیخلو” به ١٠ سال حبس تعزیری محکوم که پس از اعتراض به حکم دادگاه بدوی، حکم این زندانی در شعبه ١٣ دادگاه تجدیدنظر ارومیه به ریاست قاضی “علی‌پور” از ١٠ سال حبس تعزیری به هفت سال حبس تعزیری کاهش پیدا کرد.

صدور حکم زندان علیه سه فعال مدنی

 


شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر رژیم در استان تهران “آرشام رضایی”، “محمد ابوالحسنی” و “شکیلا منفرد”، را در یک پرونده مشترک به مجموعا 76 ماه حبس تعزیری محکوم کرد.

پیشتر شعبه ۲۶ دادگاه رژیم تهران شکیلا منفرد را به اتهامات “فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به مقدسات اسلام ۶ سال حبس تعزیری و آرشام رضایی و محمد ابوالحسنی هر کدام به ۱۵ ماه حبس تعزیری و ۴ ماه کار اجباری در جهاد کشاورزی محکوم شده بودند. پیام ۳ فروردین