۱۳۹۸ بهمن ۱۹, شنبه

افزایش فشار بر روزنامه نگاران؛ تفتیش منزل دو روزنامه نگار دیگر توسط نیروهای امنیتی

روز چهارشنبه ۱۶ بهمن‌ماه، ماموران امنیتی در تهران، منزل احسان بداغی،‌ روزنامه‌نگار را تفتیش کردند. پیش از آن نیز در روز یکشنبه ۶ بهمن ماه، منزل یاسمن خالقیان خبرنگار سابق خبرگزاری ایلنا در تهران، مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفته بود. ماموران امنیتی پس از تفتیش منزل برخی لوازم شخصی این روزنامه نگاران را ضبط کردند و با خود بردند. طی هفته های اخیر منازل تعدادی دیگر از روزنامه نگاران توسط نیروهای امنیتی تفتیش شده است.
به نقل از فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران، روز چهارشنبه ۱۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۸، منزل احسان بداغی،‌ روزنامه‌نگار مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفت.
شبنم نظامی، همسر این روزنامه‌نگار، ‌در صفحه اینستاگرام خود با اعلام این خبر، از ایجاد ترس در شب به دلیل این مساله انتقاد کرد.

بداغی روزنامه‌نگار بخش پارلمانی روزنامه ایران است. او پیش از این نیز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.
همچنین روز یکشنبه ششم بهمن‌ماه ۹۸، منزل یاسمن خالقیان خبرنگار سابق خبرگزاری ایلنا در تهران، مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفت. مامورین اطلاعات سپاه، پس از تفتیش منزل، تعدادی از لوازم شخصی از جمله لب تاب و موبایل وی را نیز ضبط کرده و با خود بردند.
خالقیان خبرنگار پیشین خبرگزاری کار ایران،‌ ایلنا،‌ است که پیشتر به دلیل گزارش‌هایی درباره آتش‌سوزی یک قهوه‌خانه در اهواز و کشته‌شدگان آن و همچنین گزارشی درباره یک دختر قربانی تجاوز از این خبرگزاری اخراج شد.
لازم به یادآوری است پیشتر نیز در روزهای ۶، ۱۳ و ۱۴ بهمن ۹۸، منزل تعدادی دیگر از روزنامه نگاران از جمله  مازیار خسروی، مولود حاجی زاده و یغما فشخامی، در تهران، مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفته بود. مامورین، پس از تفتیش منازل‌، تعدادی از لوازم شخصی از جمله لب تاب و موبایل این روزنامه نگاران را نیز ضبط کرده و با خود برده بودند.