۱۳۹۹ مرداد ۹, پنجشنبه

بازداشت رضا عارفی نسب با اتهام توهین به علی خامنه‌ای

​۸ مرداد,۱۳۹۹

رضا عارفی نسب در پی یورش ماموران اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه پاسداران در شهرستان یاسوج منتقل شد.

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، رضا عارفی نسب متولد۱۳۶۹، شهروند ساکن شهر لیکک از توابع بهمئی واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد، روز شنبه ۴ مرداد۹۹، توسط ماموران اطلاعات سپاه در شهرستان بهمئی بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی در یاسوج منتقل شده است.

بر اساس گزارشات رسیده ماموران اطلاعات سپاه پاسداران به منزل پدری او یورش برده و وی را با ضرب و شتم بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه پاسداران در شهرستان یاسوج منتقل کردند.

تا این لحظه اتهامات برعلیه او را «توهین به علی خامنه‌ای» و «اقدام علیه امنیت ملی» مطرح کرده اند.

هنوز هیچ سند و مدرک مستندی دال بر دلیل بازداشت او در دست نیست اما گفته میشود ممکن است اتهامات او بدلیل فعالیت درفضای مجازی باشد.

رضا عارفی نسب، ۳۰ ساله، دارای مدرک کارشناسی کامپیوتر و ساکن شهر لیکک است.

گزارشات حاکی است؛ رضا عارفی نسب پس از بازداشت به بازداشتگاه اطلاعات سپاه پاسداران در شهرستان یاسوج منتقل و از حق دسترسی و به وکیل و هرگونه تماس تلفنی با خانواده خود محروم است.

خانواده این زندانی به شدت نگران وضعیت فرزندشان هستند و در بی‌خبری از او بسر می‌برند.

شایان ذکر است بر اساس ماده ۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر هيچ کس را نبايد خودسرانه توقيف، حبس يا تبعيد کرد. همچنین در ماده ۵ همین اعلامیه آمده است: هيچ کس نبايد شکنجه شود يا تحت مجازات يا رفتاری ظالمانه، ضد انسانی يا تحقيرآميز قرار گيرد.

نام ایران در لیست کشورهایی است که به این اعلامیه رای مثبت داده اما بدلیل حاکمیت ولایت فقیه بصورت روزانه آنرا زیر پا گذاشته و خلاف آن عمی می‌کند.

قضائیه ایران باید بخاطر نقض قوانین بین المللی مورد حسابرسی قرار بگیرد.