۱۳۹۹ تیر ۹, دوشنبه

آخرین وضعیت زینب جلالیان – انتقال به مکان نامعلوم

، ۷تیر۹۹، زندانی سیاسی زینب جلالیان محبوس در زندان قرچک ورامین، در حالیکه از روز شنبه ۳۱خرداد با درخواست انتقال به زندان اوین و یا برگشت به زندان خوی دراعتصاب غذا بسرمی برد روز پنجشنبه ۵تیرماه از زندان قرچک ورامین به مکان نامعلومی منتقل شده است.
بنابرگزارشات رسیده انتقال او همراه با مخالفت سایر زندانیان و همچنین ضرب و شتم آنان صورت گرفته است.
پس از انتقال زینب جلالیان در روز ۵ تیر از زندان قرچک به مکانی نامعلوم، خانواده او در بی خبری نسبت به آخرین وضعیت فرزندشان بسر می‌برند و اطلاعی از او ندارند.
زندانی سیاسی زینب جلالیان قدیمی ترین زندانی سیاسی زن در ایران محکوم به حبس ابد است. این زندانی سیاسی در سال ۸۶ بازداشت و به اعدام محکوم شد. متعاقبا حکم او در دیوان عالی با یک درجه تخفیف به حبس ابد تقلیل یافت.
زینب جلالیان در روز ۳ تیرماه۹۹ در نامه ای سرگشاده که از زندان قرچک ورامین منتشر شد، نسبت به برخوردهای ضدانسانی مسئولان زندان قرچک اعتراض کرده بود.

گفتنی است زینب جلالیان در زندان قرچک به بیماری کرونا مبتلا شده بود وی که از قبل نیز از بیماری آسم رنج می برد و از هرگونه رسیدگی پزشکی محروم بود، با ابتلا به بیماری کرونا حالش وخیم تر شد اما مسئولان زندان تنها به تهیه یک عکس از ریه او و تایید ابتلا به کرونا اکتفا کردند.
زینب جلالیان روز دوشنبه ۸اردیبهشت۹۹ به دلایل نامشخصی توسط ماموران اطلاعات از زندان خوی خارج و در حالیکه چند روز با چشم بند و دست بند بین زندانهای مختلف سرگردان بود، نهایتا در تاریخ ۱۳اردیبهشت۹۹ به بند قرنطینه زندان قرچک ورامین منتقل شد.

این زندانی سیاسی مقاوم که بیش از ۱۳ سال است در زندانهای قرون وسطایی ولایت فقیه بسر می برد، درحالیکه احتمال از دست دادن کامل بینایی چشمش وجود دارد و همچنین به کرونا و برخی دیگر بیماریهای سخت دچار شده است، و درحالیکه از مدتها قبل از هرگونه رسیدگی پزشکی محروم می‌باشد، در نامه ای نوشته بود: جوانه ها ۸ تیر