۱۳۹۹ خرداد ۲۶, دوشنبه

اقدام به خودکشی یک کارگر به دلیل عدم دریافت حقوق در شهرستان سروستان

امروز شنبه ۲۴ خردادماه، یک کارگر جوان در سروستان که به دلیل عدم دریافت حقوق و مزایای خود قصد پرتاب خود از بالای ساختمان و خودکشی داشت، با حضور پلیس از این اقدام منصرف شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از رکنا، امروز شنبه ۲۴ خردادماه ۹۹، فرمانده انتظامی سروستان از قصد خودکشی یک کارگر جوان به دلیل عدم دریافت حقوق و مزایای خود خبر داد.

عبدالرسول مجتهدی در تشریح این خبر گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه شهروندی در یکی از کارگاه‌های راه‌سازی، قصد خودکشی را دارد که بلافاصله عوامل انتظامی و مشاوران در محل حاضر شدند.
این مقام انتظامی افزود: کارکنان انتظامی با انجام مشاوره روانشناختی موفق شدند فرد جوان که بدلیل عدم پرداخت به موقع حقوق و مزایا، قصد پرتاب خود از بالای ساختمان به پایین داشته است را از این اقدام منصرف کنند.
طی هفته های اخیر این نخستین بار نیست که کارگری به دلیل مشکلات مالی و عدم دریافت حقوق دست به خودکشی می زند. روز چهارشنبه ۲۱ خردادماه نیز، یک کارگر میدان نفتی یادآوران در شهرستان هویزه به دلیل مشکلات مالی و عدم دریافت حقوق ماهیانه از طریق حلق آویزکردن دست به خودکشی زد و جان خود را از دست داد.
همچنین روز سه شنبه ۲۰ خرداد، یک شهروند در فرودگاه “امام خمینی” تهران با پریدن از طبقه دوم اقدام به خودکشی کرد و جان خود را از دست داد. دلیل این اقدام مرد جوان، اخراج از محل کار عنوان شده است.
روز چهارشنبه ۷ خردادماه نیز یک شهروند با بالارفتن از یکی از ساختمانهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تهران قصد پریدن به هدف خودکشی را داشت که با حضور نیروهای آتش‌نشانی از تصمیم خود منصرف شد.