۱۳۹۹ تیر ۴, چهارشنبه

امین ذوالفقاری، شهروند بهایی با تودیع قرار وثیقه آزاد شد

امین ذوالفقاری، شهروند بهایی ساکن یزد امروز سه‌شنبه ۳ تیرماه با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان یزد آزاد شد. آقای ذوالفقاری روز پنج‌شنبه ۱ خردادماه توسط ماموران اداره اطلاعات یزد بازداشت و به زندان این شهر منتقل شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز سه‌شنبه ۳ تیرماه ۱۳۹۹، امین ذوالفقاری، شهروند بهایی ساکن یزد امروز سه‌شنبه ۳ تیرماه با تودیع قرار وثیقه از زندان یزد آزاد شد.
آقای ذوالفقاری روز پنج‌شنبه ۱ خردادماه توسط ماموران اداره اطلاعات یزد بازداشت و به زندان این شهر منتقل شد.
پیشتر یک منبع نزدیک به خانواده این شهروند درخصوص علت بازداشت وی به هرانا گفت: “امین ذوالفقاری به تبلیغ دیانت بهایی متهم و به همین دلیل بازداشت شده است”
.
شهروندان بهایی در ایران از آزادی‌های مرتبط به باورهای دینی محروم هستند، این محرومیت سیستماتیک در حالی است که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.
بر اساس منابع غیررسمی در ایران بیش از سیصد هزار نفر بهایی وجود دارد اما قانون اساسی ایران فقط اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشتی گری را به رسمیت شناخته و مذهب بهاییان را به رسمیت نمی‌شناسد. به همین دلیل طی سالیان گذشته همواره حقوق بهائیان در ایران به صورت سیستماتیک نقض شده است.