۱۳۹۸ دی ۲۸, شنبه

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت نوید میهن دوست در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – با گذشت چهل روز از بازداشت نوید میهن دوست، کارگردان سینما محبوس در زندان اوین، کماکان از وضعیت او اطلاعی در دست نیست. گفته می‌شود این شهروند در بازداشتگاه اداره اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین بسر می‌برد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه ۲۲ دی ماه ۱۳۹۸، نوید میهن دوست، کارگردان سینما با گذشت ۴۰ روز از زمان بازداشت کماکان در بازداشت و بی خبری به سر می‌برد.

نوید میهن دوست، حدود ۴۰ روز پیش توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده است.

آقای میهن دوست از زمان بازداشت مدت ۱۵ روز را در سلول انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین گذرانده و پس از آن به اتاق‌های سه‌نفره این بند منتقل شده بود.
مهدی محمودیان، روزنامه نگار و از اعضای حزب اتحاد امروز یکشنبه با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی خود در توییتر در این خصوص نوشته است: “امروز که برخی از هنرمندان در حمایت از مردم زجر دیده و سرکوب شده‌‌مان، جشنواره فجر را تحریم کردند لازم دانستم خبر بدهم نوید میهن دوست کارگردان فیلم “هرچه خدا بخواد” بیش از ۴۰ روز است در بی خبری کامل در زندان امنیتی ۲۰۹ وزارت اطلاعات بازداشت است. او ۱۵ روز در سلول انفرادی بوده است”.
تا زمان تنظیم این گزارش، از دلایل بازداشت، اتهامات مطروحه و محل نگهداری او اطلاعی در دست نیست.
نوید میهن دوست، کارگردان و تدوینگر سینما و تلویزیون ایران است. کارگردانی سریال دیوار شیشه‌ای، سریال شاید برای شما هم اتفاق بیفتد و فیلم هرچی خدا بخواد برخی از مهم‌ترین آثار نوید میهن دوست به شمار می‌آیند.​