۱۳۹۸ دی ۲۹, یکشنبه

محی‌الدین ملاابراهیمی برای دومین بار به اعدام محکوم شد.

محی‌الدین ملاابراهیمی زندانی سیاسی اهل اشنویه برای دومین بار از سوی دادگاه انقلاب ارومیه به اعدام محکوم شد. او در تاریخ یکم مهرماه ۹۷ به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام” در دادگاه انقلاب ارومیه به اعدام محکوم شده و در بهمن‌ماه همان سال حکم در دیوان عالی نقض شده بود. 
به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز شنبه ۲۸ دی‌ماه ۱۳۹۸، “محی‌الدین ملاابراهیمی” زندانی سیاسی اهل اشنویه برای دومین بار از سوی شعبه‌ی دوم دادگاه انقلاب ارومیه به اعدام محکوم شده و حکم در زندان ارومیه به وی ابلاغ شد.



محی‌الدین ملاابراهیمی

تلگرام ماف نیوز
پیشتر در بهمن‌ماه ۹۷ حکم اعدام این زندانی سیاسی نقض شده و به وکیلش ابلاغ شده است.
این زندانی در تاریخ ۱ مهرماه ۹۷، توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب این شهر به ریاست قاضی علی شیخلو به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام” به اعدام محکوم شده بود.
آقای ملاابراهیمی روز اول آبان‌ماه ۹۶ در مرز ایران و عراق در حین کولبری پس از شلیک مستقیم به پا، به اتهام همراه داشتن مشروبات الکلی بازداشت شد. آن زمان یک عدد بی‌سیم نیز همراه وی کشف شده بود.
این شهروند به دلیل اینکه در زمان بازداشت به ضرب سه گلوله زخمی شده بود، مدت زیادی از حبس خود را در بهداری زندان به سر برده است و صرفا از ابتدای شهریورماه ۹۷ به زندان ارومیه منتقل شده است. او هم اکنون در بند ۱۲ این زندان نگهداری می‌شود.
محی‌الدین ملاابراهیمی آلکابادی ۴۴ ساله فرزند محمد از اهالی روستای آلکاو از توابع شهر اشنویه است.