۱۳۹۹ فروردین ۲۱, پنجشنبه

بستن آب به روی زندانیان زندان سپیدار اهواز و قطع مرخصی زندانیان

مسئولان زندان سپیدار اهواز آب را به روی زندانیان بسته‌اند. به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام در پی شورش زندانیان زندان سپیدار اهواز مسئولان این زندان آب را به روی زندانیان بسته‌اند و کلیه مرخصی‌های نیز قطع شده است.
برخلاف آنچه که قوه قضاییه ادعا می‌کند، زنان زندانی در زندان سپیدار اهواز نیز از مرخصی محروم هستند.
یک منبع مطلع گزارش داد که عوامل قضایی به خانواده زندانیان که خواهان آزادی و یا به مرخصی فرستادن عزیزانشان در شرایط شیوع کرونا هستند پاسخ منفی داده و به آنها گفته اند که پس از شورش ۱۱ فروردین ماه در این زندان، شرایط مساعد نیست و مرخصی داده نمی شود.
شایان ذکر است که روز دوشنبه ۱۱ فروردین ماه۹۹، زندانیان به دلیل شیوع کرونا در زندان و حفظ جان خویش اقدام به شورش کردند. این شورش توسط نیروهای امنیتی سرکوب و شماری از زندانیان کشته شدند.
پیش از این نیز مسئولان زندان در وحشت از شورش مجدد زندانیان و جهت جلوگیری از آتش زدن و شورش مجدد زندانیان، گاز زندان را قطع کرده و زندانیان دیگر به آب گرم دسترسی ندارند.
در جریان شورش زندانیان زندان سپیدار اهواز شماری از زندانیان کشته شدند که اطلاع دقیقی از آمار آنها در دست نیست. تاکنون اسامی ۱۱ تن از آنان مشخص شده است که به شرح زیر می‌باشد:
١-محمد تامولی طرفی ۲۵ساله،فرزند لفته ، از اهالى شهر بستان كه در سال ۹۷بازداشت شده و در حال گذراندن حكم ۷ ساله در زندان سپيدار اهواز بود
٢-سید رضا خرسانی (مغينمی) ۳۸ساله و متاهل از اهالی دشت آزادگان
٣-محمد سلامات از اهالی کوی مشعلی شهر اهواز
٤-شاهين زهيرى از اهالى شهر خرمشهر
٥- محمد فرزند لفته رشگ از اهالى شهر اهواز
٦- علي خفاجی
٧- مجيد زبيدى، از كوى آخر اسفالت شهر اهواز
۸- سجاد پیشداد از اهالی کوی مدرس شهر دزفول
۹- علیرضا حاجیوند از اهالی کوی مدرس شهر دزفول
۱۰- سجاد ماهرویی
۱۱- فیض الله مختاری