۱۳۹۹ اردیبهشت ۴, پنجشنبه

رهایی دو زندانی از اعدام در زابل و گرگان

، رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: “با تلاش اعضای شورای حل اختلاف مستقر در زندان زابل یک نفر از مجازات حتمی اعدام نجات یافت”.
حمید رضا بندانی اظهار کرد: “یک فقره پرونده قتل عمد در سال ۹۵ که تمامی مراحل آن طی شده بود و به مرحله صدور رای قطعی رسید به یکی از شعب حل اختلاف مستقر در زندان شهرستان زابل ارجاع شد”.
وی افزود: “اعضای شورای حل اختلاف به محض دریافت پرونده تلاش خود را برای برقراری ارتباط با طرفین پرونده آغاز می‌کنند که نهایتا جلسه صلح و سازش با حضور طرفین برگزار می شود و پدر مقتول رضایت خود را اعلام می‌کند”.

رهایی از اعدام یک زندانی در گرگان

روز سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، یک زندانی زن محکوم به اعدام در شهرستان گرگان واقع در استان گلستان با گذشت اولیای دم به زندگی بازگشت.
رییس شورای حل اختلاف گلستان گفت: “متهم ۵ سال قبل همسر اول شوهرش را در یکی از شهرهای استان به قتل رسانده بود و با درخواست اولیای دم، حکم اعدام این زن صادر شده بود که پس از تایید رای، این پرونده برای سازش به شعبه ویژه صلحی زندان گرگان فرستاده شد”.
احمد جعفری افزود: “پس از پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف و شعبه سوم اجرای احکام دادسرای گرگان، اولیای دم صبح امروز و لحظاتی قبل از اجرای حکم اعدام منصرف شده و قاتل را بخشیدند”.
جعفری تصریح کرد: “پارسال ۱۷ محکوم به قصاص در گلستان با گذشت اولیای دم و پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف، دوباره به زندگی بازگشتند”. میزان / ایرنا ۳ اردی بهشت