۱۳۹۹ فروردین ۱۸, دوشنبه

وخامت حال زندانی سیاسی فرهاد سلمانپور ظهیر و خطر ابتلا به ویروس کرونا

زندانی سیاسی فرهاد سلمانپور ظهیر محبوس در زندان تهران بزرگ به علت بیماری قلبی و ریوی در شرایط بدی بسر می برد.
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام این زندانی سیاسی در شرایط بیماری قلبی و ریوی در خطر ابتلا به ویروس کرونا در زندان تهران بزرگ قرار دارد. در حال حاضر فرهاد بشدت از ناحیه ریه و دستگاه تنفسی رنج می برد و با سرفه‌های سنگین و عفونت ریه روبروست.
آقای سلمانپور هم‌اکنون در اتاقی به‌سر می برد که نفرات زیادی در آن محبوس هستند، شماری از زندانیان از جمله فرهاد کف خواب هستند، مواد شوینده و ضد عفونی کننده در زندان نیست و تنها وسیله بهداشتی ریکا هست. زندانیان در این زندان از نظر روحی و روانی در شرایط بدی قرار دارند.

تلاش خانواده این زندانی برای معالجه و مرخصی، به‌رغم مراجعات پی در پی به شعبه ۳ دادگاه مقدسی به جایی نرسیده و در آخرین مراجعه از خانواده برای مرخصی وی یک و نیم میلیارد وثیقه خواسته شده است که خانواده توان تامین چنین وثیقه سنگینی را ندارد.
فرهاد سلمانپور ظهیر در دی ماه ۹۸ دچار ناراحتی قلبی شده و پزشکان در معاینه تاکید کردند که باید تحت نظر پزشک متخصص قلب قرار بگیرد، اما مسئولین زندان از ادامه معالجه وی ممانعت می‌کنند.
این زندانی سیاسی روز چهارشنبه ۳۰ مردادماه ۹۸، از سوی ماموران امنیتی در تهران بازداشت و در زندان اوین حبس شد. وی اخیرا به زندان تهران بزرگ منتقل گردیده است. اتهامات فرهاد «مساعدت در فراری دادن سعید ملک پور»، «اجتماع و تبانی علیه حکومت»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «انتشار اطلاعات و اوراق طبقه بندی شده» بوده است. جوانه ها 17 فروردین