۱۳۹۹ فروردین ۴, دوشنبه

شکارچی متخلف پیش از شکار در مهاباد به دام افتاد

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: ماموران این اداره موفق شدند یک شکارچی متخلف را قبل از شکار شناسایی و دستگیر کنند.شکارچی متخلف پیش از شکار در مهاباد به دام افتاد
فاروق سخنور روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این شکارچی متخلف در مناطق حاشیه سد مهاباد در مسیر مهاباد به سمت سردشت توسط نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شناسایی و به دام افتاد.وی ادامه داد: از این فرد یک قبضه اسلحه شکاری که غیرمجاز بود، به همراه ۲ عدد فشنگدان کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به اینکه پرونده این متهم برای سیر مراحل قضایی به دادگستری ارسال شده است، بیان کرد: از آنجایی که این شکارچی قبل از شکار دستگیر شده است، براین اساس برای وی جریمه مالی در نظر گرفته خواهد شد.
در طول ۲ ماه گذشته هشت نفر شکارچی متخلف گونه‌های مختلف پرندگان در مناطق کوهستانی، ارتفاعات و تالاب‌های مهاباد دستگیر شده‌اند.
وجود تالاب‌های کانی برازان، قوپی باباعلی، حسن خان، گروس، داشخانه و قره قشلاق، مهاباد را به یکی از زیستگاه‌های اصلی پرندگان در آذربایجان‌غربی تبدیل کرده است؛ در این میان، تالاب‌های کانی‌برازان و قوپی باباعلی جزو تالاب‌های بین‌المللی هستند.
براساس آخرین بررسی‌ها،‎ بیش از ۷۰ گونه پرنده آبزی و کنار آبزی در تالاب‌های مهاباد شناسایی شده‌اند.
شهرستان مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.