۱۳۹۹ فروردین ۳, یکشنبه

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر: دانش‌آموزانی که در ایام کرونایی مظلوم واقع شده‌اند

ایسنا/بوشهر مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در بعضی مناطق دانش آموزان نه به اینترنت دسترسی دارند و نه به برنامه های تلویزیون و این دسته در ایام تعطیلات کرونایی مظلوم واقع شده اند. راهبران آموزشی دانش آموزان این روستاها را تحت پوشش قرار دهند و بعد از تعطیلات دانش آموزان دسته سوم باید مورد توجه بیشتری واقع شوند.

علیمراد کرمی روز سه شنبه در نشست ویدئو کنفرانس با شورای معاونین و روسا و مدیران ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق عنوان کرد: سال ۹۸ با همه فراز و نشیب ها به پایان رسید، سالی سرشار از اتفاقات خوب و بد، شهادت سردار سلیمانی در رسا همه این اتفاقات بوده که دگرگونی خاصی در حال مردم ایران به وجود آورد.

وی ادامه داد: در این سال با همراهی دولت تدبیر و امید شاهد اجرای طرح رتبه بندی و ۵۰ درصد فصل دهم بودیم که کمک خوبی به کارمندان آموزش و پرورش شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: امیدواریم تهدید کرونا فرصت تلقی شود تا زمینه شکوفایی خلاقیت ها و توانمندی ها باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار کرد: تعطیلی مدارس فرصتی شد تا به سمت و سوی آموزش مجازی برویم اگر چه تلویزیون و فضای مجازی نمی توانند جای کلاس واقعی را بگیرند.

کرمی یادآور شد: یکی از این خلاقیت ها، راه اندازی شبکه تلویزیون اینترنتی آموزش و پرورش بوشهر (شبکه شناب) بود که در مدت کوتاهی توانست جایگاه خوبی در بین دانش آموزان استان پیدا کند و این شبکه مورد توجه وزیر آموزش و پرورش قرار گرفت.

این مسئول تاکید کرد: در ده روز فعالیت این شبکه ۱۶۸ فیلم آموزشی معادل ۳۳۶۰ ساعت آموزشی تولید شده است. همچنین در این مدت ۱۲۵ هزار نفر به صورت آنلاین و ۶۲ هزار و ۶۰۰ نفر به صورت آفلاین برنامه های این شبکه را دنبال کرده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: یکی از ویژگی های شبکه شتاب حضور ۱۱۰ نفر از معلمان از نقاط مختلف استان برای تدریس بوده است. معلمانی که از نقاط مختلف استان خود را به مرکز استان رساندند تا محتوای آموزشی را از طریق شبکه شتاب به دانش آموزان ارائه کنند شبیه پرستاران و پزشکانی هستند که در خط مقدم جبهه سلامت در حال خدمت هستند.

وی افزود: بعد از پایان بحران کرونا از ظرفیت شبکه شتاب به عنوان آموزش مکمل استفاده می کنیم. از ۲۹ اسفند که مدارس تعطیل هستند آموزش مجازی هم تعطیل است.

این مسئول تصریح کرد: شبکه شتاب آمادگی دارد تا بعد پایان تعطیلات نوروزی آموزش های خود را از سر بگیرد و فعالیت کرده و حتی در بحث کنکور هم ورود کنیم.

علیمراد کرمی عنوان کرد: سه نوع دانش آموز داریم. دسته اول به اینترنت و تلویزیون دسترسی دارند و می توانند به راحتی از محتوای تولیدی در فضای مجازی و تلویزیون استفاده کنند. دسته دوم از نعمت اینترنت برخوردار نیستند یا با محدودیت روبه رو هستند اما می توانند از برنامه های آموزشی تلویزیون استفاده کنند. اما در بعضی مناطق دانش آموزان نه به اینترنت دسترسی دارند و نه به برنامه های تلویزیون و این دسته در ایام تعطیلات کرونایی مظلوم واقع شده اند. راهبران آموزشی دانش آموزان این روستاها را تحت پوشش قرار دهند و بعد از تعطیلات دانش آموزان دسته سوم باید مورد توجه بیشتری واقع شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر خاطرنشان کرد: مدیران مدارس با رصد مستمر، دانش آموزانی که نتوانسته اند آموزش های مجازی را دنبال کنند شناسایی کنند. بر خلاف سنوات قبل امسال به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، وزارت آموزش و پرورش ستادهای اسکان را ملغی کرده است. به همین دلیل در ایام تعطیلات پذیرش مسافر در مدارس ممنوع است و در صورت مشاهده تخلف، با متخلفین برخورد قانونی می شود.

وی تاکید کرد: ورود هر نوع پیک تحت هر عنوان مثل پیک نوروزی و پیک آدینه و هر موسسه ای به مدارس ممنوع است. جلو ورود موسسات سودجو را بگیرید.

این مسئول یادآور شد: حداکثر هشت هفته آموزشی در اسفند، فروردین و اردیبهشت قرار دارند. در تعطیلات اسفند بر اساس بودجه بندی کتب درسی به اندازه چهارهفته آوزشی به صورت مجازی تدریس شده است. اگر روند تعطیلات بعد از تعطیلات نوروز ادامه یابد آموزش های مجازی برای چهارهفته آموزشی در سال آینده نیز ادامه پیدا می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: در کنار خطر کرونا، نگران چاقی دانش آموزان و به مخاطره افتادن سلامتی آنها در ایام قرنطینه خانگی هستیم برای این موضوع بی تفاوت نیستیم و حتی در تعطیلات نوروزی برنامه هایی مختلف اجرا می کنیم.