۱۳۹۹ شهریور ۲۴, دوشنبه

بی خبری و نگرانی از وضعیت وحید و حبیب افکاری پس از اعدام نوید

 

« بعد از اعدام نوید افکاری به برادران زندانی وی وحید و حبیب اجازه حتی یک دقیقه تماس تلفنی با خانواده پس از اعدام برادرشان را نداده‌اند»

این منبع افزود: «این خانواده داغدار، اکنون نگران سرنوشت دو فرزند زندانی خود هستند».

شایان ذکر است وحید و حبیب افکاری هم اکنون در زیرزمین (بند عبرت) زندان عادل آباد شیراز تحت فشار و شکنجه قرار دارند.

نوید افکاری  به همراه وحید و حبیب افکاری روز شنبه ۱۵ شهریور در حالیکه به شدت مورد ضرب وشتم ماموران امنیتی واقع شده بودند به بند ارشاد زندان عادل آباد شیراز منتقل شدند.

از زمان انتقال این سه برادر زندانی به بند عبرت (ارشاد)، ارتباط آنان با دنیای بیرون و حتی خانواده شان قطع شده است. بند ارشاد بعنوان یکی از خشن‌ترین اماکن نگهداری زندانیان در این زندان به شمار می‌آید. خودکشی، خودزنی، تجاوز و درگیری منجر به قتل در این بند مسبوق به سابقه است. با این وجود نگهبانان به هیچ وجه در درگیری‌های بند دخالت نمی‌کنند. پیشتر نیز در مواردی تنها زمانی که زندانی در حال مرگ بود و یا پس از آنکه جان خود را از دست داد، به خارج از بند منتقل شد. زندانیان در این بند از هرگونه امکاناتی همچون دسترسی به تلفن، هواخوری و یا امکانات فرهنگی و ورزشی و تلویزیون محروم هستند. افراد پس از انتقال به این بند تا ۶ ماه ممنوع از ملاقات اعم از کابینی، حضوری و شرعی هستند.

نوید در سحرگاه شنبه ۲۲شهریور۹۹ بصورت شتابزده ای توسط قضائیه ولایت فقیه اعدام شد. مسئولان زندان عادل آباد شیراز حتی اجازه آخرین خداحافظی با خانواده را به وی ندادند.

همچنین پیکر او شبانه توسط عده بسیار محدودی از خانواده اش و تحت تدابیر شدید امنیتی و حضوری تعداد زیادی از ماموران لباس شخصی در روستای سنگر از تواقع همایجان شهرستان پسیدان استان فارس به خاک سپرده شد. جوانه ها ۲۳ شهریور