۱۳۹۹ شهریور ۱۲, چهارشنبه

انتقال حمزه درویش با دستبند و پابند و چشمبند به مکان نامعلوم و قطع تماس وی

 

زندانی اهل سنت حمزه درویش با دستبند و پابند و با چشم بسته از زندان لاکان رشت به مکان نامعلومی منتقل و تماس وی قطع شده است.

انتقال حمزه درویش با دستبند و پابند و چشمبند به مکان نامعلوم و قطع تماس وی

یک منبع مطلع به کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام گفت؛ «روز ۷شهریورماه ۹۹، ماموران زندان، حمزه درویش را احضار کرده و با بستن چشمان وی و با دستبند و پابند، این زندانی را به محل نامعلومی منتقل کردند».

نزدیک به یک هفته است که این زندانی عقیدتی با خانواده خود تماس نگرفته و خانواده اش در نگرانی بخاطر وضعیت او بسر می برند. این نقل و انتقال زندانیان سیاسی و عقیدتی توسط مأموران اطلاعاتی، فقط برای اعمال فشار بیشتر بر زندانی و پرونده سازی های جدید صورت می گیرد.

زندانی عقیدتی اهل سنت حمزه درویش از روز ۲۳ اردیبهشت ماه ۹۹ به اجبار از زندان رجایی‌شهر کرج، به زندان لاکان رشت منتقل شد و با هدف همکاری با اطلاعات تحت فشار و شکنجه قرار دارد. او بارها در پیامها و نامه های خود تاکید کرده است که در این زندان مورد تهدید قتل قرار دارد و اگر در زندان لاکان برای او اتفاقی بیفتد، مسئولیت آن با دو بازپرس دادسرای مقدس ناحیه ۳۳ وزیری و محمد برائه است.

وی که از روز ۳۰تیر ۹۹ پس از انتقال به زندان لاکان رشت با خواست بازگشت به زندان رجایی شهر اعتصاب غذا کرده بود، روز سه‌شنبه ۴ شهریور توسط ماموران اطلاعات رشت مورد ضرب و شتم قرار گرفت و مجبور به پایان اعتصاب غذای خود شد.

این زندانی عقیدتی – سیاسی پس از انتقال به زندان لاکان مورد تهدید و فشار قرار گرفته و پس از اعتصاب غذا از هرگونه رسیدگی پزشکی و حتی چک علائم حیاتی محروم بوده است.

حمزه درویش در رنجنامه ای که از زندان لاکان رشت منتشر کرد از جمله نوشته بود: ««الان مدت سه ماه است که با ضرب و شتم و فشار روحی روانی و تهدید از من می خواهند که همکاری کنم. می گویند اگر همکاری نکنی تو را آرزو بدل می گذاریم. تو را می کشیم و می گوییم که تو را کرونا کشته است. به تو هپاتیت و ایدز منتقل می کنیم. تو را عقیم می کنیم. نمی گذاریم که سالم از زندان خارج شوی از طریق عواملمان در زندان کاری می کنیم که نقص عضو شوی، می گوییم که چشمت را کور کنند، با چاقو از ناحیه کلیه مجروحت کنند».

این زندانی عقیدتی سیاسی در رنجنامه خود همچنین نوشت: «می خواهم این را بگویم در ۵ سالی که در زندان هستم، تازه معنا و مفهوم مرگ بر خامنه ای را درک کردم. الحق که مرگ برخامنه ای برازنده خامنه ای و زیردستانش است. کسانی که صدای من به آنها می رسد تلاش کنند که صدای مرا برسانند تا مردم بدانند آنچه از من در رسانه ها منتشر می شود حقیقت دارد».

این زندانی در نامه ای که در روز ۱۳مرداد۹۹ منتشر کرده بود از جمله نوشته بود: «در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ مرا با زور از زندان رجایی شهر به بازداشتگاه اطلاعات رشت، مقر شهدای گمنام انتقال دادند. طبق معمول مرا تهدید کردند که دست از کارهایت بردار، فعالیت و اطلاع‌رسانی نکن و این که مبادا اسرار برنامه هایی که قبلا از تو خواسته بودیم در سطح تالش انجام بدهی را رسانه‌ای کنی. به من گفتند: در این وضعیت کرونا کشتن تو برای ما کاری ندارد. تو را می کشیم و می گوییم که کرونا تو را کشته است….»

حمزه درویش همچنین در ملاقات کابینی کوتاه و کنترل شده ای که روز چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت۹۹ با پدرش داشت، گفته بود که او را در سلول انفرادی حبس کرده و تهدید کرده اند «قصد کشتن تو را داریم.»