۱۴۰۰ فروردین ۱۹, پنجشنبه

وطن فروشي!!!!

 🔺امروز قرار است سند ننگین همکاری ۲۵ ساله  ‎ایران و چین امضا شود، آنچه ما میدانیم


🔹بلومبرگ نوشته این توافق تجاری است و اتحادی برای آسیب به آمریکا نیست اما تریبون پاکستان مدعیست این توافق شامل سرمایه‌‌گذاری ۴۰۰ میلیارد دلاری چین در ایران است و معادلات خاورمیانه را دستخوش تغییرات میکند.


🔹‏طبق ادعای پترولیوم اکونومیست،با این توافقنامه چین ۲۸۰ میلیارد دلار در نفت‌ و گاز و ۱۲۰ میلیارد دلار در حمل‌ونقل ایران سرمایه‌گذاری میکند و شرکتهای ‎#چین اولویت اول اجرای پروژه‌ها هستند و ۵۰۰۰ چینی برای تامین امنیت پروژه‌ها به ایران اعزام میشوند. رژیم ایران این موارد را تایید نکرده است.


🔹چه سرنوشتی در انتظار مردم ایران خواهد بود اگر این قرارداد ننگین عملیاتی شود؟


🔹از قرارداد چین با کامبوج درس بگیریم ! پس از مطالعه فراوان درباره چین و قرارداد آنها با ایران به یک مورد مشابه رسیدیم : کامبوج حدود دو دهه پیش ، کشور کامبوج با چین قرارداد مشابهی امضا کرد و نتایج قرارداد کامبوج با چین بسیار سهمگین و غم انگیز است :


🔹بیش از یک میلیون کارگر چینی در کامبوج مشغول بکار شدند و مردم کامبوج تنها کارهایی چون خودفروشی و قاچاق مواد مخدر به چینی ها را انجام می دادند . مافیای چین اجازه نمی دهد که غیر از چینی کسی در کارگاهش کار کند.


🔹منابع جنگلی کامبوج بطور کامل پایان یافت . دهها پارک جنگلی به بیابان تبدیل شد و چين زباله های کشور خود را در خاک کامبوج دفن نمود . امروز این زباله ها یک سوم ( بله یک سوم ) خاک کامبوج را گرفته است.


🔹جزایر کامبوج به تفریحگاه برای چین تبدیل شد و هیچ شهروند کامبوجی بدون مجوز چین نمی تواند به این جزایر تفریحی سفر کند . کامبوج پس از ماکائو ، دومین کازینوی چینی ها است و از این جزایر هیچ چیز جز زباله و آلودگی به مردم کامبوج نمی رسد.


🔹ماهیگیران کامبوجی همگی ورشکست شدند ، چون توانایی رقابت با کشتی های جاروب کننده چینی را نداشتند و پس از آن هم دریای منطقه همانند صحرایی بی آب و علف خالی از هر موجودی شد!


🔹بدلیل بدهی سنگین دولت کامبوج ، آنها مجبور شدند این قرارداد را تمدید نمایند و این به معنای پایان حاکمیت کامبوج بر منابع خود است.


🔹چین نه تنها به فقر فزاینده در کامبوج اعتنایی نکرد بلکه بازار تجارت کودکان و دختران کامبوجی به چین آنچنان گرم است که دختران کوچک تن فروش کامبوجی در هر گوشه پکن و شانگهای در حال معامله شدن هستند . بدترین و خشن ترین رفتار با کودکان کامبوجی می شود.


🔹چندی پیش نیز روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی مدعی شد که نیروی دریایی چین یک پایگاه نظامی در کامبوج احداث میکند . 


🔹مقامات آمریکایی ، پیش نویس اولیه این قرارداد را که ظاهرا بهار سال گذشته به امضا رسیده است را دریافت نموده است و طبق آن کامبوج به مدت 30 سال به چین اجازه دسترسی به پایگاه دریایی خود واقع در ریم در خلیج تایلند را می دهد،

که این قرارداد هر 10 سال یکبار به طور اتوماتیک تمدید می گردد .